Lehullt a lepel  

Ötezer fős közönség előtt fergeteges hang- és fényjáték köszöntötte a szerelőszalagról legördülő vadonatúj Airbus A380-ast a dél-franciaországi Toulouse-ban idén januárban. Az ünnepségen részt vett az Airbus vállalatban érdekelt négy európai nemzet államfője is.  

Jacques Chirac francia köztársasági elnök beszédében rámutatott, az A380-as valódi európai sikertörténet, a csúcsmegoldásokat felvonultató óriásgép a világ leginkább környezetbarát repülőgépe címet is elnyerhetné. A francia elnök köszönetet mondott annak a több mint 200 ezer dolgozónak Európában és világszerte, akik munkája révén elkészült a vadonatúj típus első darabja. Tony Blair brit miniszterelnök azt hangsúlyozta, hogy az A380-as a világ legizgalmasabb légi járműve, amely a gazdasági erő, technológiai innováció és az elkötelezett munkaerő jelképe. Hozzátette, hogy a repülőgép előállításán fáradozó négy európai ország munkásai büszkék lehetnek művükre, mivel egy példa nélküli együttműködés eredményeként jött létre az A380-as. Véleményéhez Gerhard Schröder német kancellár is csatlakozott. A spanyol miniszterelnök, José-Luis Rodriguez Zapatero az A380-as kapcsán azt hangsúlyozta, hogy aki látja a repülőgépet, az érezheti, hogy „Európát nem lehet megállítani”. 2006-ban a Singapore Airlines lesz az első, amely kereskedelmi forgalomba állítja az új repülőgéptípust. A légitársaság marketingszempontból igyekszik kihasználni elsőségét: hatalmas „Elsőként mi repülünk A380-asssal” logót készíttetett, amelyet az új repülőgép legfeltűnőbb helyén, a két ablaksor között helyezett el. A Singapore Airlines vezérigazgatója, Chew Choon Seng hangsúlyozta, hogy büszkének érzi magát, mivel légitársasága tíz repülőgépre vonatkozó megrendelése tette lehetővé az A380-as gyártásának megkezdését. A Singapore Airlines azért rendelt az új géptípusból, mert így növelni tudja kapacitásait a világ legforgalmasabb repülőterein, ahol új leszállási engedélyeket beszerezni szinte lehetetlen. A légitársaság jövője szempontjából létfontosságúnak nevezte a gépbeszerzést a vállalatvezető. A távol-keleti légi szállító 2006 közepén állítja forgalomba az óriásgépet a London–Sydney útvonalon, a későbbiekben érkező további A380-asok pedig Hongkongba, San Franciscóba, majd Párizsba és Frankfurtba közlekednek majd. A légitársaság A380-asai közel 480 férőhelyesek lesznek, háromosztályos elrendezésben, ami 30 százalékkal több férőhelyet jelent, mint a jelenlegi legnagyobb gépnek számító Boeing 747-es kapacitása.

 

A legnagyobb megrendelő

 

Az első légitársaság, amely A380-ast rendelt, az Emirates volt. A közel-keleti szállító lesz várhatóan az új géptípus legnagyobb megrendelője is, hiszen 45 darabra adtak le megrendelést 2005 elejéig. Timothy Clark, az Emirates vezérigazgatója csak annyit mondott új repülőgépeikről, hogy olyan megoldásokkal szembesülhetnek majd utasaik, amilyenekkel korábban nem találkozhattak soha. Náluk az első A380-as 2006. november elsején lép szolgálatba. Rövid időn belül 80 százalékos kapacitáskihasználtságra számítanak, mivel, ahogy az elnök fogalmazott, gépeik tele lesznek „különleges kütyükkel és ketyerékkel”, így sokan azért utaznak majd velük, hogy ezeket kipróbálhassák. Ahmed bin Saeed Al-Maktoum sejk, az Emirates elnöke annyit azért elárult az extra szolgáltatásokról, hogy minden osztályon maximális kényelmet nyújtanak utasaiknak, ezért zuhanyzók és társalgók is helyet kapnak a fedélzeten. „A légi forgalom az előrejelzések szerint megduplázódik az elkövetkező 14 év során. A fejlődést azonban számos akadály gátolja: repülési jogok, leszállási engedélyek, így a növekvő számú ügyfelet csak nagyobb kapacitású gépekkel tudja ellátni a légitársaság” – tette hozzá a sejk. Dubaiban gőzerővel folyik a 4 milliárd dollárba kerülő 3-as terminál építése. A létesítmény átadása 2006-ban várható, az első A380-as érkezésekor. A létesítményt eleve az A380-ashoz igazodva alakítják ki, a gép két szintjéről például párhuzamosan lehet egyszerre leszállni az utasoknak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?