Luther 2017 - Németország tematikus kampánya

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) sajtótájékoztatón számolt be 2017-es tematikus kampányukról, a német idegenforgalomban várható fejlődésről, valamint a DZT középtávú céljairól február 21-én a Kempinski Hotel Corvinusban.

Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének a vezetője először a német idegenforgalom fejlődéséről számolt be, amelyet számokkal is alátámasztott. 2016 első 11 hónapjában több mint egymillióval növekedett a vendégéjszakák száma, a Szövetségi Statisztikai Hivatal aktuális adatai szerint Németországban a legalább tíz ággyal rendelkező szálláshelyek 75,2 millió nemzetközi vendégéjszakát jelentettek január és november között. Így a német beutazás volumene 2015-höz képest 1,4 százalékkal növekedett.

A képviselet vezetője hivatkozott Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal igazgatótanácsi elnökének nyilatkozatára: „Németország 2016-ban a nehéz feltételek ellenére is további növekedést generált. Ezt mutatja a desztinációk nemzetközi versenyében elért erős pozíciója is. A gazdasági faktorok, mint a Brexit vagy a nagy volumenű küldőpiacok recessziója, de a biztonsági kérdések, mint például a terrortámadásoktól való félelem időszakosan visszafoghatják az egyes küldőországok polgárainak utazási kedvét.”

Az eredményeket sorolva elhangzott: a kínai vendégéjszakák száma Németországban 1,1 százalékkal nőtt, India 7,8 százalékos, Dél-Korea 5,7 százalékos, a többi ázsiai állam pedig 3,8 százalékos növekedést generált. A Perzsa-öböl arab államai viszont november végéig 6 százalékos, míg Japán 12,4 százalékos csökkenést mutat.

Kissé csökkent a magyar turisták száma

Németország a magyar utazók körében 13 százalékos piaci részesedéssel az egyik legkedveltebb úti cél, megelőzve többek között Horvátországot, Olaszországot és Romániát. A magyarok németországi utazásainak – 636.000 utazás – 64 százaléka szabadidős, 36 százaléka üzleti célú. A több mint tíz ággyal rendelkező németországi szálláshelyeken 2016. január és november között 664.601 vendégéjszakát töltöttek el a magyar utazók, amely enyhe, 0,8%-os csökkenésnek felel meg az előző időszakhoz képest, de a 2016 novemberi vendégéjszakák száma több mint 10%-kal meghaladja a 2015-ös értéket.

A magyar utazók 2015-ben tett összesen 169 ezer németországi üdülésének 17 százaléka üdülési régiókra esik (víz mellett, vidéken vagy a hegyekben), 60 százaléka pedig úgynevezett felfedező utazás (8% körutazás, 52% városlátogatás és rendezvénylátogatással összekötött utazás). Az üdüléseknél figyelemre méltó a magyar utazók átlagon felüli (48%) vonzódása a városlátogatásokhoz. A magyarok németországi nyaralásának átlagos hossza 6,5 nap.

A szövetségi államok terén továbbra is a dobogó legfelső fokát foglalja el a legközelebb fekvő Bajorország (33,1%), második Baden-Württemberg (20,2%) és harmadik Észak-Rajna-Vesztfália 11% -kal. Az utazási lehetőségek folyamatos bővülése miatt mind a repülés, mind a vasúti közlekedés terén egyre vonzóbbá válnak a német úti célok, melyek leginkább a fiatalabb célcsoportot motiválják városlátogatásra. Berlin 54.170 vendégéjszakával továbbra is a magyar utazók legkedveltebb német városa volt, emellett München 45.992 és Frankfurt 18.897 vendégéjszakával mutatta népszerűségét 2015-ben.

Czeiszing Miklós véleménye szerint az új tematikus kampánnyal – Luther 2017 – az eddig elért eredményeket idén tovább növelik. Ez az esemény lehetőséget nyújt arra, hogy a reformáció jubileuma kapcsán egy modern Németország-képet mutassanak be világszerte. A vallási kereteken túl a reformáció az európai kultúrtörténet fontos állomása – a reformációval kapcsolatos helyszínek és személyiségek világszerte ismert kultúrtörténeti kincsnek számítanak, így különösen alkalmasak a kulturális utazások marketingjére.

Luther 2017 – a reformáció 500 éve Németországban

A Német Turisztikai Hivatal (GNTB) 2017-ben a reformáció 500 éves jubileumát állítja világszerte végzett értékesítési és marketingtevékenységei középpontjába. A „Luther 2017 – a reformáció 500 éve Németországban” elnevezésű tematikus kampány a Luther-évtized csúcspontját jelenti. Luther Márton, mint a reformáció szimbolikus alakja és Németország híres történelmi személye fontos szerephez jut a kampányban, 500 év telt el azóta, hogy Luther Márton a 95 tételt kiszegezte a wittenbergi vártemplom ajtajára.

Németországot nyolc Luther-útvonal hálózza be keresztül-kasul. Céljuk az egyéni utazók segítése a tájékozódásban, összekötve azt a 42 helyszínt, amelyek a reformátor életéhez és működéséhez kapcsolhatók. Az útvonalak kezdő- és végpontjai, valamint a köztes állomások jól megközelíthetők busszal, vonattal, autóval vagy kerékpárral.

Az első útvonal: Berlintől Magdeburgig: „Ahol Luther öröksége megelevenedik” , a második Berlintől Frankfurtig: „Létezés és változás”címmel, a harmadik útvonal Eisenachtól Altenburgig: „Reformáció és kulturális örökség” tart, a negyedik Lipcsétől Drezdáig: „Politika és forradalom” elnevezéssel, az ötödik Frankfurttól Berlinig: „Prédikációk és birodalmi gyűlések: Luther utazásai”, a hatodik Frankfurttól Berlinig: „Valóság és vízió”, a hetedik Frankfurttól Wittenbergig: „Kis emlékhelyek, nagy hatás”, a nyolcadik útvonal pedig a Frankfurttól Münchenig: „Határokon túl: út Európába” tart, és amely Augsburgban és Münchenben zárul.

A tematikus utakon kívül még számos esemény kötődik a kampányoz, amelyről ide és ide kattintva informálódhatnak.


Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?