Magyar turista, a visszatérő vendég

A magyarok harmada több alkalommal is visszatér ugyanarra a településre nyaralásai alkalmával, és ha teheti, minden ötödik ember ugyanoda foglal szállást, ahol egyszer már elégedett volt a kiszolgálással – derült ki az idén negyedik alkalommal meghirdetett Év Szállása verseny statisztikáiból. A díj odaítélése több mint 9 ezer belföldi és 125 ezer külföldi szálláshely közül, 442.200 vendégértékelés és a szakmai zsűri véleménye alapján történik.

A Szallas.hu negyedik alkalommal indítja útjára a legjobb szálláshelyeket, illetve a turisztikai szempontból legvonzóbb településeket díjazó Év Szállása versenyt. A szállásfoglaló oldal statisztikái szerint a magyarok harmada választja akár több alkalommal is ugyanazt a települést úti célul. Budapest, Siófok és Hajdúszoboszló a top 3 város, ahova a legszívesebben térünk vissza utazásaink alkalmával. Minden ötödik magyar pedig a jól bevált szálláshelyeket se cseréli le, a vendégházak és az apartmanok körében a legmagasabb a visszatérők aránya. „A vendégértékelések fontosságát és hitelességét mutatja, hogy a visszajáró nyaralók aránya is magasabb a vélemények alapján kiemelkedően teljesítő szálláshelyeken” – magyarázta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője. Szintén meghatározó az úti cél kiválasztásakor a szálláshely elhelyezkedése (65%) és neve (20%) – derül ki a verseny szakmai partnere, a Google legfrissebb, hotelekre irányuló keresési adataiból. Online vásárláskor pedig döntő szempont az ár (51%) és a korábbi látogatók személyes véleménye (28%).

Megszokás vagy babona?

A szállásadók törzsvendégei nemcsak a helyszínhez ragaszkodnak, hanem jól bevált szobájukhoz és szokásaikhoz is, például az étteremben készülő kedvenc ételeikhez. A visszajárók közül a legtöbben ugyanazt a szobát kérik, de akad olyan is, aki az elsőre megismert ágyneműhöz is ragaszkodik, és az étteremben is csak a „saját” asztalnál hajlandó enni, és minden évben ugyanazt készítteti a séffel. „A szállásadók számára a törzsvendégek különleges értékkel bírnak, ezért minden esetben igyekeznek előre felkészülni az érkezésükre, és maradéktalanul kielégíteni kéréseiket” – tette hozzá Szigetvári József.

A külföldi turisták közül a németek és lengyelek választják leginkább a már jól bevált szálláshelyeket, jellemző, hogy több tíz éve szinte családi barátként térnek vissza ugyanabba a vendégházba vagy apartmanba.

Kiderül, ki lesz a Turizmus Szakma Példaképe

Az Év Szállása és Az Év Turisztikai Települése mellett, idén is külön díjazzák Az Év Családbarát Szálláshelyét és Az Év Turisztikai Attrakcióját, az OTP Bank különdíját pedig az Év Innovatív Szálláshelye érdemelheti ki. Az idei évben először az Év Szállása verseny keretében választják meg a Turizmus Szakma Példaképét, akinek személyéről a szálláshelyek jelölései alapján a szakmai zsűri dönt. Utóbbit idén Horváth Vilmos, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Hegedűs Attila, a BDO ügyvezetője, Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője, Szántó Zoltán, a Turizmus Trend főszerkesztője és Böjte Éva, Az Év Szállása 2015 nyertesének képviselője, a Hotel Kapitány szállodaigazgatója alkotja.

Az Év Szállása verseny keretében 2016. november 4-ig lehet voksolni, majd a zsűri szakmai értékelését követően az elismeréseket a november 24-i gálán vehetik át a díjazottak, melynek háziasszonya Ördög Nóra lesz.

Forrás: Szallas.hu


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?