Magyarország mindenkinek tartogat meglepetést  

„Az utóbbi tíz év legrosszabbját zárjuk” – mondja indításképp, mintegy megadva a beszélgetés alaphangját a Hungest Hotels Rt. vezérigazgatója, Hülvely István. Mivel a társaság szállodái elsősorban vidéken találhatók, eredményük ennek fényében talán érthető. Hiszen az idegenforgalmi szakma jól tudja, 2004 a főváros esztendeje: rég látott turistahad lepte el Budapestet, miközben a vidék ebből az örvendetes „megszállásból” alig profitált.  

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idén ősszel megalakult a Magyar Vendéglátó Szövetség.

– Így van, és elég sok információ jelent meg róla a sajtóban. Mi alapítóként úgy gondoltuk, hogy kell egy, az idegenforgalmat, közétkeztetést, szálláshely szolgáltatást és a vendéglátó tevékenységet folytatók érdekeit hatékonyan képviselő szervezet. A szövetséget a közelmúltban jegyezték be, jelenleg a megalakulás, a taggyűjtés fázisában tartunk.

Fáradtnak tűnik.

– Ez az év végi hajrá ideje. Ráadásul már most nyilvánvaló, hogy a 2004. évre tervezett árbevételünktől elmaradunk. Közismertek az okok, csak ismételni tudom: túl erős a forint, a német dekonjuktúra is jelentősen sújtja az országot, hiszen annak a rétegnek, akikkel mi legfőképpen számolunk, azaz a német nyugdíjasoknak a juttatásait jelentősen csökkentették a hazájukban. Az idén bevezetett adóterhek sem teszik könnyebbé a szállodások életét, az áfa-emelés mindannyiunkat érint.

Sötét évek következnek?

– Az idegenforgalomban, így nálunk is ebben az évben hanyatlás következett be. Ha az ágazatot sújtó intézkedések tovább érvényben maradnak, akkor tartalékait feléli a piac, a szakmai színvonal jelentősen csökken, ami fokozza a szürkegazdaság térnyerését.

Vagyis lépni kell.

– Ha a turizmus külső és belső feltételei a közeljövőben nem javulnak, akkor mindenképp. Hiszen bár optimista alkat vagyok, de ilyen visszahúzó háttérrel nehéz a továbbiakban derűs képet alkotni a jövőről. Nyilván át kell gondolni, hogyan alkalmazkodjon egy 31 szállodát üzemeltető nagyvállalat a megváltozott feltételekhez.

Mi a helyzet a nyugati országrészen lévő hoteljeikkel?

– Többségük bázis alatt teljesített idén. A hévíziek, a soproni és a bükfürdői hotelek egyaránt.

Lehet, hogy más piacokat kellene keresni, nem a német ajkúra építeni főként.

– Nem, nekem az a véleményem, továbbra is a németnyelv-terület piaca a legfontosabb, csakhogy más típusú értékesítési munkát kell végezni. Direktebb, célirányosabb marketinget, mert a gyógyszállók esetében nem lehet más, új vendégkört találni, csak azt a nyugdíjas réteget, amelyet Németországban eddig még nem értünk el. Hozzátenném azonnal: ők azok, akiknek van idejük utazni és hosszan ott maradni valahol, aki aktívan dolgozik, ugyanezt nem teheti meg.

És mi a helyzet a magyar nyugdíjasokkal?

– Mi velük is számolunk, s reméljük, hogy az ő vásárlóerejük is felzárkózik a német nyugdíjasokéhoz. A belföldi piaccal idén nem volt gond, összességében jól teljesített, a külföldi az, ami gyenge. Köztudott, a fapados járatok idén a fővárosba öntötték a turistákat, a mi szállodáink főként vidéken találhatók. Ez a vendégkör vidékre nemigen utazik tovább. Miért is tennék? Utaznak repülőn 1-2-3 órát, és utána még zötykölődjenek buszon 4-5-öt? Ennek valóban nincs értelme. A megoldás vidék esetében a debreceni és a sármelléki repülőtér lehetne. Bízom mielőbbi fejlődésükben.

Nem gondol néha arra, hogy hagyni kéne ezt az egészet a csudába, és eltűnni a világ szeme elől?

– Dehogynem, számtalanszor elképzeltem már, csak ezt nem tehetem meg, de nem is akarom. Nem tudnék sokáig egy helyben, valahol az isten háta mögött maradni, az nem az én világom. Elmenni, pihenni valahová pedig itthon is lehet. Hiszen én Magyarországon is nagyszerűen érzem magam. Ismerem az országot, bejártam minden zugát, csodálatos helyeken jártam. És higgye el, ez a hely mindenkinek tartogat még meglepetést.

Született

Budapesten, 1967. november 27-én, a Nyilas jegyében. („A jegyem minden jellemzője igaz rám” – teszi hozzá.)

Család

Pedagógus és kutatómunkát végző szülők gyermeke, a hétéves iskolás fia, ötéves óvodás kislánya és édesanyjuk jelenti számára a családot, Szentendrén élnek.

Iskolák

1986–1990. Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem, Budapest, pénzügy szakon szerzett diplomát.

Munkahelyek

1986–1990. pénzügyi területen több társaságnál vezető beosztásban dolgozott.

1996–1997. ERAVIS Szálloda és Vendéglátó Rt., Budapest – gazdasági vezérigazgató-helyettese volt. 1

997. április – Hunguest Hotels Rt., Budapest – vezérigazgató.

Elismerések, tisztségek

1999 – Venesz József-díj Korábban a Magyar Szállodaszövetség választmányi tagjaként, valamint az Idegenforgalmi Munkaadók Országos Szövetségének alelnökeként tevékenykedett. Jelenleg a Magyar Vendéglátó Szövetség elnöke.

Nyelvtudás

Angol, középfok, szakmai nyelvvizsga.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.