Malért: a helyzet fokozódik

De mintha a kormány nem annyira akarna tudomást venni róla. Miközben egyre többen biztosítják támogatásukról a Malév feltámasztásán, de legalábbis egy új nemzeti légitársaság létrehozásán ügyködő Malértet.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Keresve sem találhattak volna szimbolikusabb helyszínt keddi sajtótájékoztatójuknak a Malértesek, mint a ferihegyi repülő múzeum. Azon belül is a Malév „sugárhajtású” korszakának legemblematikusabb gépe, az egyre épülő-szépülő 2-es terminálok felé néző Tupoljev 154-B fedélzetét. Mi történt ott a fedélzeten?

Együttműködésről szóló megállapodást írtak alá a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségével (MUISZ), a Magyar Repülő Szövetséggel (MRSZ), a pilótákat és utaskísérőket tömörítő szakszervezetekkel, a HUNALPA-val és HUNACCA-val. De további megkereséseket vár Vécsei Mihály, a mára már 15 ezer tagúvá vált szervezet elnöke. Elmondta: a légitársaság megvalósíthatóságában már 4-5 kockázati tőketársaság is részt venne, neveket azonban nem kívánt elárulni.

Ugyanakkor nem kaptak még választ

a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba egy hete elküldött levelükre, melyben kíváncsian várják, részt vesz-e a magyar állam az új zászlóvivő légitársaság megalapításában. Egy az Utazás Kiállításon megrendezésre kerülő konferencia során Vécsei elmondta: ha az államot nem érdekli, megcsinálják nélküle. Beismerte azonban, az állam bábáskodása annyiban jól jöhet, hogy a megalapítás körüli hatósági ügyintézés gördülékenyebb lehet, valamint a még meglévő résidőket is bevihetik az új légitársaságba. Ahogy reményeik szerint a két Malév-leány, az Aeroplex és Malév Ground Handling földi kiszolgáló is része lehet az új vállalatnak.

Vécsei elmondta: kezdetben akár egy 10-12 gépes flotta is elég lenne, hogy repülje a kétoldalú szerződésekkel szabályozott útvonalakat illetve az eddig is gazdaságos európai desztinációkat. A típust illetően a Boeing-nél az Airbus jobb bolt lenne a kedvezőbb üzembentartási költségek miatt. A reménybeli légitársaság humán erőforrása, volt Maléves pilóták és utaskísérők szakszolgálati engedélye Boeingra szól, az átképzés pedig nem olcsó mulatság.

A keddi eseményen megint csak nem tolongtak az NFM vagy a kormány képviselői. A minisztérium még március 7-én tájékoztatott közleményben, hogy felméri egy új, Budapest központú nemzeti légitársaság létrehozásához szükséges feltételeket illetve a lehetséges befektetők körét. Az NFM akkor úgy fogalmazott: „(...) Egy új nemzeti légitársaságban a magyar állam csak kisebbségi tulajdonosként vállalhat szerepet az Európai Bizottság korábbi elmarasztaló határozata miatt. A Malév Zrt. és egy új társaság között nem lehet jogfolytonosság, továbbá a két cég gazdasági tevékenysége sem lehet folytatólagos.” A közlemény akkor nem tett említést, hogy találkozna a Malérttel. De minél később történik bármi előrelépés, annál nehezebb lesz pozíciókat szerezni egy új légitársaságnak. „Az idő sürget” - figyelmeztetett Vécsei.


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.