Már hivatalos: nemzeti védjegy lett a Hotelstars!

Több hónapos egyeztetés és tárgyalás után kedden aláírták a Nemzeti Szállodai Tanúsító Védjegy – Hotelstars megállapodást. Ennek értelmében 2012. július 1-jétől nemzeti védjeggyé válik a jelenleg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tulajdonában lévő, és általa működtetett Hotelstars szállodaminősítési rendszer.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Hotelstars jelenleg egy olyan ajánlott minősítési rendszer, amely nem kötelező a szálláshely-szolgáltatókra nézve, és bár ezután sem lesz az, július 1-jétől bármiféle minősítés már csakis e rendszer keretein belül történhet. Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára, Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, valamint dr. Fülöp Zsuzsanna Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Stratégiai Kabinetjének főosztályvezető-helyettese ma közös sajtótájékoztatón ismertette a megállapodással és a nemzeti védjeggyel kapcsolatos tudnivalókat.

4 évig használhatják a védjegyet

Szatmáry Kristóf azzal kezdte: uniós irányelv kötelezi Magyarországot arra, hogy az eddigi rendszer helyett nemzeti védjeggyel oldja meg a szálláshelyek minősítését. Szerinte azzal, hogy július elsejétől a Hotelstars rendszer lesz a honi szállodák nemzeti tanúsító védjegye, megvalósulhat a minőségibb, átláthatóbb magyar turizmus, ami reményeik szerint az ágazat fejlődéséhez vezet. Kopócsy Andrea pedig azt emelte ki, hogy a Hotelstars rendszer hozzájárul a magyarországi hotelek minőségének javulásához. Cél, hogy a vendégek által megkedvelt rendszer minél szélesebb körben elterjedjen itthon.

„A szállodák 4 évig használhatják a megszerzett védjegyet. A minősítési folyamat egyszerű és átlátható, a www.hotelstars.hu oldalon fent vannak a minősítés kritériumai. Regisztráció után a szálloda először önminősítést végez, majd a minősítők a helyszínen ellenőrzik, hogy a megadott információk és pontozás megfelel-e a valóságnak. Amennyiben igen, szerződést kötnek, majd a szálloda megkapja a táblát és az oklevelet, mindennek kb. 1 hónap az átfutási ideje. A regisztráció és minősíttetés között 60 nap a határidő” – mondta Kopócsy Andrea.

A díjazással kapcsolatban kiemelte: nem céljuk, hogy bevételt szerezzenek (az államnak ebből nincs bevétele, a befolyó összeget a nemzeti védjegyet üzemeltető MSZÉSZ külön kezeli), már csak azért sem, mert – ahogy ő fogalmazott – jelképes díjakról van szó. Az egy, kettő, három, illetve három csillagos superior szállodák, 11 szoba felett 66.000 Ft-ot fizetnek a minősítésért, amit négy évre kapnak. A négycsillagos, négycsillagos superior, ötcsillagos és ötcsillagos superior szállodáknak 377.000 forintba kerül majd a minősítés. A díjszabást úgy próbálták kialakítani, hogy a hazai kis- és középvállalkozások keretében működtetett szállodák is csatlakozhassanak.

Először csak figyelmeztetnek

Dr. Fülöp Zsuzsanna azt mondta, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság örül a kezdeményezésnek, hiszen a védjegy segíti a fogyasztót, hogy minél több információt kapjon a szállodával kapcsolatban. Azt is kiemelte: azok a szálláshely szolgáltatók, akik július elseje után nem csatlakoznak a védjegy-rendszerhez, a korábbi minősítést, osztályba sorolást már nem használhatják, az nem lehet benne a kommunikációjukban, ám lehetőségük van arra, hogy a fogyasztókat más módon tájékoztassák a szolgáltatásaik minőségéről, például úgy, hogy körülírják, bemutatják azokat. Lényeg: ne tévesszék meg, ne vezessék félre az átlag fogyasztót, de dr. Fülöp Zsuzsa szerint, mivel minden eset egyedi, így konkrét példát nem igazán lehet hozni, hogy a körülírásban mi számít jogsértőnek és mi nem. A szálloda, panzió elnevezéseket továbbra is használni lehet.

Hangsúlyozta: ha egy kis- és középvállalkozás által működtetett szállodánál jogsértést állapítanak meg (azaz használja a korábbi minősítést), először csak figyelmeztetik, nem szabnak ki bírságot. Azt is érdemes tudni, hogy 2012-ben a hatóság nem „razziázik - a szolgáltatók csak akkor számíthatnak ellenőrzésre, ha valaki bepanaszolja őket, mert jogosulatlanul használják a korábbi minősítésre utaló jelölést.

Szatmáry Kristóf elmondta: vannak olyan területei a magyar turizmusnak, ahol még nincs nemzeti védjegy. Jelenleg is tárgyalások folynak például az ifjúsági szálláshelyekkel kapcsolatban, illetve a magyarországi fürdők nemzeti védjegyének kialakításáról.

225 hazai minősített szálloda

A Hotelstars Ausztria, Csehország, Hollandia, Magyarország, Németország, Svájc és Svédország szállodaszövetségeinek részvételével 2009 decemberében alapított Hotelstars Union által kidolgozott harmonizált követelményrendszert alkalmazza. 11 tagországában mintegy 150 milliós piacot képvisel, több mint 18 ezer szálloda minősítése azonos elvek szerint történik 2010-től. A rendszer folyamatosan bővül, számos ország jelezte a csatlakozási szándékát. Magyarországon a rendszerben már regisztrált szállodák száma 380, ebből 225 már megszerezte a minősítést, többségük a 3-5 csillagos kategóriába tartozik.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.