Megdöbbentette az MSZÉSZ-t a cafeteria adójának emelése

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége megdöbbenve, s várható következményeit illetően aggodalommal fogadta az azokról a kormányzati intézkedésekről szóló bejelentést, amely szerint a cafeteria eddigi 30,94% adóterhelése 2013 január 1-vel 51,17%-ra emelkedik.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MSZÉSZ által lapunknak eljuttatott állásfoglalása szerint az intézkedés következtében - a cafeteria 2011 január 1-vel történt adóemeléséhez hasonlóan - arra lehet számítani, hogy a munkáltatók juttatásaik között ismét csökkentik ennek a béren kívüli juttatásnak az arányát, vagy az adótöbbletet a dolgozókra hárítják, ami erősen visszavetheti a 2012-ben bevezetett SZÉP kártyák forgalmát, s különösen azok kereskedelmi szálláshelyeken történő felhasználását.

Emiatt visszaeshet a belföldi turizmus, ami a 2012-ben a gazdasági válság következményeiből való kilábalás jeleit éppen mutató hazai szállodaipar teljesítményét és munkaerő foglalkoztatási pozícióját jelentősen ronthatja.

Fentiekkel kapcsolatban az MSZÉSZ a következőkre hívja fel a döntéshozók figyelmét:

  1. A KSH adatai szerint Magyarországon 2012 január-augusztus között a szállodai vendégéjszakák száma 11.262 ezer volt, amelyből 4.856 ezret – az összesnek 43,1%-át – magyar vendégek töltötték el a szállodákban. Ebből 470 ezer Budapesten realizálódott, tehát a vidéki szállodák szempontjából különösen fontos belföldi kereslet – 90,3% - a fővároson kívüli hotelekben jelent meg.
  2. Ugyancsak a KSH 2012 I-VIII. havi adatai szerint a magyarországi szállodákban a hazai vendégek 2.289 millió forint értékben Üdülési Csekkel, + 4.976 millió forint értékben SZÉP kártyával fizettek, ezek együttes felhasználása 7.276 millió forint volt, aminek kb. 91%-a, azaz 6.600 millió forint a vidéki – főleg magyar tulajdonban levő – szállodákban realizálódott. Ez az összeg a vidéki szállodák – idén január-augusztus közötti – kb. 28 milliárd forint belföldi vendégek által fizetett szobaárbevételének mintegy 23,6%-át teszi ki. Sok olyan – elsősorban wellness – szállodáról van tudomásunk, melyeknél az ÜCS+SZÉP kártya forgalom szoba árbevételük 50-70%-ot is eléri, meghaladja.
  3. Az NGM honlapján részletes adatok találhatók a SZÉP kártyára vonatkozóan. Ezek szerint – idén augusztus végén – a kártyatulajdonosok száma meghaladta a 730.000-et, a SZÉP kártya három zsebébe összesen 56.464 millió forint került feltöltésre. A 3 zseb közül a szállásadás alszámlára fenti összeg 26,9%-át, a vendéglátás alszámlára 58%-át, a szabadidő alszámlára 15,1%-át töltötték fel.

Fenti adatok egyértelműen igazolják a SZÉP kártya jelentőségét a belföldi turizmus ösztönzésében, aminek szinten tartása, növelése - a hazai szállodaipar jelenlegi rendkívül nehéz pénzügyi helyzetében - nélkülözhetetlen. Az MSZÉSZ javasolja, hogy a cafeteria elemek között SZÉP kártya esetében tartsák meg annak jelenlegi adózási szintjét.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.