Megmenekülhet az idei szezon belföldön

Május harmadik hetére elérték a 2019-es bejövő foglalási számok 90 százalékát a foglalási portálnál. Erős nyarat és újjáalakuló, fenntartható turizmust prognosztizálnak.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagy turizmus újraindítási kampánnyal kezdi meg a júniust a Szallas.hu, a hónap második felétől pedig erős belföldi utazást célzó aktivitással folytatják. “Az intenzív kommunikációnk célja, hogy felébresszük az üdülési kedvet és ezáltal élénkítsük a foglalásokat, vendégeket irányíthassunk a turizmus szereplőihez” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Csoport vezérigazgatója. Bár március közepén a szektor leállt, ők vegetálás helyett előkészítették az online fizetési lehetőség bevezetését, hogy ezzel is egyszerűsítsék a folyamataikat és növeljék a foglalások számát, amikor a környezet ezt újra lehetővé teszi. “Az új online fizetési platform használatával a célunk, hogy a vendégek által a karantén időszak alatt kialakult fizetésiszokás-változásokra azonnal reagáljunk, és megvalósítsuk a teljesen digitális, érintésmentes fizetést a szálláshelyek irányába. Dolgozunk azon is, hogy ezen rendszeren keresztül  a vendégek a SZÉP-kártyás keretüket is felhasználhassák” – ismertette a részleteket Szigetvári József. A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy a szállásadók tehermentesítése érdekében az online fizetés alkalmazása során felmerülő tranzakciós költségeket a cég magára vállalja az idei évben, így mintegy 30 százalékos jutalék kedvezményt is biztosítanak partnereik számára.

 

 

Ami volt, elmúlt, változás kell

 

A megtett foglalások száma 2020. május 19-ére meghaladta a 2019-es év ugyanezen időszakát, így a vezérigazgató szerint erős nyárban és újjáalakuló, fenntartható turizmusban bízhatunk. A válság nemcsak leállást és üzemszünetet jelent, hanem változást is. “Az utazni vágyók más igényekkel lépnek a piacra, ezáltal megváltoztatják azt” – mondta a vezérigazgató. A tisztaság, a távolságtartás és az aktualizált szállásadatok szerepe nőni fog. Az emberek nagyobb bizonytalansága miatt különösen fontos, hogy a szálláshelyek lemondási díj nélkül biztosítsanak rugalmas feltételeket. A turizmus ezen új igényeinek kiszolgálására új fókuszok mentén formálta át termékstruktúráját a cégcsoport. Ennek eredményeként a Szallas.hu terméken kiemelten erősítik a közép-európai kínálatot, és a közép-európai régióban (Csehországban, Lengyelországban, Romániában) lokális márkáikkal és termékeikkel erősen kommunikálják a magyarországi kínálatot is. Emellett Magyarországra fókuszálva tovább építik a kereshető, belföldi látnivaló-adatbázist is, mellyel céljuk a hazai üdülések választására inspirálni a vendégeket. A belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponok további bővítésével lehetőséget adnak a belföldi turisztikai szolgáltatóknak, hogy a válság után láthatóak és vonzóak legyenek a vendégek számára.

 

A kedvezményes áras piacon két erős termékkel, a Maiutazással és a Szallasguruval, valamint integrált szervezettel és erős marketing akciókkal készülnek a piac újranyitására. Az utalványos termékekkel kívánják segíteni, hogy a szállodák számára kisebb legyen a piac ármozgásának mértéke és gyorsasága.  A B2B célcsoportnak szóló Konferenciahotelek.hu oldal eladása mellett döntöttek, így teljes kapacitással a B2C utaztatásra összpontosítanak.

 

A Szallas.hu válságkezelési stratégiája

     Heti és napi adatokkal, prognózisokkal segítették, segítik a szakmai szervezeteket, médiumokat, partnereket, hogy pontos képe legyen a piac szereplőinek a válság nagyságáról és valós tények alapján tudjon reagálni mindenki.

     Kialakították a megfelelő termékeket és feltételeket a felhasználóknak, amelyekkel gyorsabban indulhat el újra a foglalási kedv.

     Folyamatosan kommunikálták a belföldi turizmus fontosságát saját csatornáikon és a hazai médiatermékeken egyaránt. Számos interjút és elemzést vállaltak sajtómegkeresésekre reagálva, és sajtóközlemények formájában is terjesztették a híreket.

     1144 foglalást módosítottak későbbi időpontra, így mentették meg attól, hogy elvesszenek, ezáltal is segítve a turizmus életben maradását. Ez a szám azt jelenti, hogy az általuk megkeresett vendégek közel fele módosította foglalását vagy konkrét, vagy egy későbbi még nem ismert dátumra.

     A Szallas.hu kollégái 12 400 órában rendelkezésre álltak és mediáltak a szállások és vendégek között, és segítették megoldani az emberi kapacitás- és kommunikációs problémákat.

     Elindították a szállások minősítését az Access4you-val karöltve, hogy a speciális igényű vendégek is megfelelő szállást találhassanak.

     Menedzselték a szállodák üzemszüneteit és bezárásait, és segítették a vendégek felé ezt lekommunikálni.

     Tovább építik felületükön a szálláskínálat mellett a kereshető, belföldi látnivaló-adatbázist is, mellyel céljuk a hazai úti célok választására inspirálni a vendégeket.

      belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponok további bővítésével lehetőséget adnak a belföldi turisztikai szolgáltatóknak, hogy a válság után látható és vonzó programok legyenek a vendégek számára.

 

Fejlesztések

     Bevezetésre került a Patyolattiszta szűrő, mellyel a vendégvisszajelzések alapján 9-es értékelés feletti tisztaságú szálláshelyeket jelölik.

     Lehetőség van a sikeres foglalások “függővé” tételére, ahol a felhasználó és az ügyfélszolgálat egy távoli dátumra tolja a foglalást.

     Szálláshelyek átmeneti üzemszünet állapot feltüntetése: Ugyan foglalást nem lehet leadni a szálláshelyhez a megadott időszakra, de a szálláshely aloldala elérhető marad, ahol az érdeklődő vendégek láthatják az üzemszünet időszakát is megjelölve.

     Lemondási díj nélkül lemondható és előleg nélkül foglalható szálláshelyek szűrő került bevezetésre a kockázatmentes foglalások megtételéhez.

     Koronavírus blog vendégeknek és koronavírus blog szállásadóknak a gyakran ismétlődő kérdések mentén, illetve a frissítések és változások kommunikálása végett.

Forrás: Turizmus Online


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.