MUISZ: miért kellett az Online Utazásközvetítői Szövetség?

A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) nem igazán érti, miért van szükség önálló szövetség megalakítására, melyek azok a – részben online – szakmai problémák és célok, amelyek egy nagyszövetség keretein belül nem, vagy nehezen kezelhetők - közölte a Turizmus Online érdeklődésére Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének szóvivője. Munkatársunktól

Ettől függetlenül a MUISZ nyitott az együttműködésre, nem tartaná elképzelhetetlennek, hogy a MUISZ-on belül alakuljon egy online irodai tagozat, annak ellenére, hogy az új szerveződés kezdeményezői részéről a MUISZ-hoz korábban semmilyen megkeresés nem érkezett.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Start Utazási Iroda ügyvezetője, Geri Károly kezdeményezésére alakul meg áprilisban az Online Utazásközvetítők Szövetsége. Geri Károly elmondta: az érdekvédelmi szervezet életrehívását indokolta, hogy ma már a külföldi, elsősorban nyaralási célú utazások javarészét a magyar utasok már az interneten bonyolítják. Az irodák függetlenül attól, hogy forgalmuk mekkora hányadát bonyolítják interneten, üdvözölve vannak a szövetségben. Azt is megtudtuk, hogy a megalakulás bejelntését követő napon már meglepően sok érdeklődő akadt a tagság iránt. Arra a kérdésünkre, hogy nem lett volna-e célszerűbb a MUISZ berkein belül megalakítani a szövetséget Geri Károly korábban úgy reagált, hogy céljaikat egy önálló szervezet keretein belül hatékonyabban tudják elérni.

A MUISZ ugyanakkor aggódik, hogy több szakmai szövetség egyidejű jelenléte gyengítheti a szakma lobbierejét. Mint kifejtették: „Bár külföldön sok példa van arra, hogy egy-egy országban több szakmai szövetség is működik különböző profillal, az újabb és újabb szövetségek alakulása gyengítheti a szakmai fellépés esélyeit. A kis taglétszámú szövetségeknek a súlya is kisebb a hatóságoknál, a különböző szervezeteknél és az utazóközönségnél is.”

A MUISZ emlékeztetett arra is, hogy a legutóbbi egyeztető tárgyalások során következetesen kiálltak a turisztikai szakállamtitkárságnál a közvetítő irodák kauciójának elengedése mellett. „Ez a kérdés, mely két éve önálló szerveződésre késztette a közvetítőket, pillanatnyilag nincs is napirenden” - tette hozzá Molnár Judit.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.