MUISZ-MISZ: Közös etikai kódex

A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) és a Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége (MISZ) képviselői etikai együttműködést kötöttek, és aláírták az etikai kódexet szerdán a MISZ Paulaners’ Platz étteremben megtartott sajtótájékoztatóján.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) elnöke és Bálint Zoltán, a MISZ elnöke írta alá az utazási irodák és az idegenvezetők együttműködéséről szóló etikai kódexet.

Mint Bálint Zoltán, a MISZ elnöke elmondta: az utazási irodák és az idegenvezetők szoros együttműködése közös érdek, a vendégek minél jobb színvonalú kiszolgálása, a turizmus színvonalának emelése miatt. A Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége az idegenvezetők munkáját, magatartását szabályozó saját etikai kódexét már 1997-ben elkészítette, ez a MUISZ-al közös etikai kódex-el összhangban van, változatlanul érvényes, és a honlapon megtekinthető - mondta a MISZ elnöke. Molnár Gabriella, a MUISZ elnöke hangsúlyozta: az etikai kódex révén is szeretnék megelőzni a fekete utazásszervezést, és bíznak benne, hogy a szakmai normákat megfogalmazó dokumentumot nemcsak a szövetség tagjai veszik figyelembe, hanem a többi piaci szereplő is.

Bálint Zoltán az etikai kódex jelentőségét hangsúlyozva kiemelte: az idegenvezetők számára fontos, hogy az európai gyakorlatnak megfelelően rögzítették a munka lemondása esetén nekik járó díjat. Így ha a lemondás a munka megkezdése előtt 1 héttel történik: 50 százalék, 48 órával előbb 75 százalék és 24 órával a megkezdés előtt 100 százalék ez a díj. Az Etikai kódexben meghatározzák az idegenvezetők és az utazási irodák kötelességeit is.

Többek között, hogy az idegenvezető köteles külföldi csoportok vezetése esetén az ország helyzetét, kultúráját, gazdasági életét tárgyilagosan, saját politikai véleményétől mentesen, pozitív fényben megismertetni a vendégekkel. Mások nézetét, véleményét tartsa tiszteletben akkor is, ha azok az övével nem egyeznek. Az idegenvezető legyen mindenkor lojális az őt megbízó utazási irodával, és a munka végeztével tapasztalatairól számoljon be.

Ugyanakkor az utazási iroda kötelességei az idegenvezetőt részletesen mindenről tájékoztatni, a referens mindig kapcsolatban kell állnia az idegenvezetővel, a problémák megoldásában segíti őt. Az utazási iroda az idegenvezető előre kialkudott bérét a munka elvégzése után azonnal kifizeti, és ha a munka meghiúsulna, azt közli vele.

Végül az etikai kódex abban is határoz, hogy a közös együttműködés értelmében az utazási irodák törekedjenek arra, hogy minél több MISZ tag idegenvezetőt foglalkoztassanak, valamint véleményezzék az „Év idegenvezetője” címre jelölteket.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.