„Nagy durranás” lesz a Széchenyi Pihenő Kártya?

A turisztikai kormányzat komoly eredményeket vár a Széchenyi Pihenő Kártya bevezetésétől, az előzetes várakozások, számítások szerint a kártya alkalmazása 3-5 éves időtávon belül a belföldi turizmus mintegy 35 százalékos fellendülését eredményezi – tudtuk meg a Turizmus Online a Nemzetgazdasági Minisztériumban. A Magyar Utazásközvetítők és Utazásszervezők Szövetsége optimista a változások tekintetében, és a Magyar Szállodaszövetség is úgy látja, a jó gyakorlati megvalósítás komoly mértékben lendítheti fel a hazai turizmust.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Turizmus Online a Nemzetgazdasági Minisztérium illetékesétől megtudta, hogy a Széchenyi Pihenő Kártya ötletét 2010 tavaszán a Széchenyi Klub Gazdaságfejlesztő Társaság vetette fel. Az általuk kidolgozott koncepciót később konzultációk keretében véleményezték a turisztikai szakmai és érdekvédelmi szervezetek, e megbeszéléseken részt vettek a Nemzetgazdasági Minisztérium munkatársai is – tudtuk meg Nyitrai Mónikától. A konzultációk végeredményeként alakult ki az a jogszabályi megoldás, amely a személyi jövedelemadóról szóló törvénynek a „béren kívüli juttatások” fejezetébe illesztette be a kártyát, mint a cafeteria rendszer új elemét.

A MUISZ és a Szállodaszövetség üdvözli

A Magyar Utazásközvetítők és Utazásszervezők Szövetségének elnöke megkeresésünkre üdvözölte a változásokat, Molnár Gabriella szerint számos, a belföldi turizmussal foglalkozó utazási iroda örömmel válik elfogadóhellyé, és az optimizmust alátámasztja az elmúlt éveknek, az üdülési csekkel kapcsolatos eddig tapasztalatai.

A Magyar Szállodaszövetség elnöke, Erdei János is üdvözölte a változásokat, és fontosnak nevezte, hogy egy adott évben, kedvezményes adózással akár háromszázezer forintnyi támogatás is utalható a kártyára. A szakember ezt lényeges újdonságnak nevezte, hasonlóan az szja-törvény béren kívüli juttatásokra vonatkozó előírásaihoz. Ami az utóbbit illeti, a munkáltatónak a támogatás értékének 1,19-szerese után kell 16 százalékos mértékű személyi jövedelemadót fizetnie, a juttatást más közteher nem terheli. A Nemzetgazdasági Minisztérium tervei szerint egyébként a munkáltató ezen felül is utalhat a kártyára, ám ezt az összeget az egyéb jövedelmekkel azonos járulékok terhelik.

A támogatást a munkavállalók elektronikus utalvány formájában kapják meg, ehhez kapcsolódik egy – megjelenésében, és használatában a bankkártyákhoz hasonló – elektronikus utalványkártya, amely lehetővé teszi, hogy a rendszerbe bevont szolgáltatóknál a felhasználó az elektronikus utalványai terhére szolgáltatásokat vásároljon.

A rendszer harmadik eleme az elektronikus utalvány nyilvántartás, ami nem más, mint a kibocsátó intézmény által a munkavállalók számára juttatott utalványok elektronikusan vezetett nyilvántartása. Az elfogadóhelyek a kártyán lévő elektronikus utalványt készpénzre, vagy készpénz-helyettesíthető eszközre nem válthatják át.

Igénybe vehető szolgáltatások

A kártyával igénybe vehető minden olyan belföldi szolgáltatás, amely a pihenést, az egészség védelmét, megerősítését szolgálja. Ide a tartoznak: a szálláshely-szolgáltatások, az éttermi vendéglátás, a fürdőszolgáltatások, a betegségmegelőző, egészségmegőrző, egészséghelyreállító szolgáltatások, a kulturális szolgáltatások közül a múzeumi, színházi, növény-állatkerti, egyéb művelődési intézményi belépőkre fordított összeg, a természetvédelmi területek, tematikus parkok, szabadidőparkok belépői, az utazásszervezőknél megrendelt belföldi utazási csomag, a testedzési szolgáltatások, valamint a verseny-és lovaglóistállók tevékenysége.

Érezhető hatás 2012-ben?

A Magyar Szállodaszövetség elnöke arra hívta fel a figyelmünket, hogy az elfogadóhelyek számának jelentős bővülése jó üzenet a piaci szereplők számára, ám természetesen nagyon sok függ a hatékony, eredményes gyakorlati megvalósítástól. Erdei János valószínűsítette, hogy a Széchenyi Pihenő Kártya érezhető hatása csak 2012-ben várható, hiszen nagyon sok helyen munkáltató, munkavállaló és az érdekképviseleti szervek már megállapodtak az idei évre vonatkozó juttatások nagyságában, rendszerében.

A Nemzetgazdasági Minisztériumnál arra hívták fel figyelmünket, hogy a makrogazdasági hatás tekintetében, a multiplikátor hatás figyelembe vételével a GDP 0,64 százalékos bővülése és a költségvetési egyenleg 0,13 százalékos GDP arányos javulása várható.

További információk a Széchenyi Pihenő Kártyáról

Nem mindenki látja rózsásan a helyzetet

Miközben az egész turisztikai szakma megváltóként várta, a március 30-án elfogadott kormányrendelet szerint az új cafeteria elemként megjelenő Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP) kapcsán végülis csak a szállodások öröme felhőtlen, írja az utazo.hu. A fürdősök, éttermesek és a többi szolgáltató fél és az együttműködésben bízik, mert az új kedvezményt csak az használhatja ki, aki legalább egy éjszakára szállást is igénybe vesz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.