Nagyberuházás előtt

2002 és 2004 között két és félszeresére növelte szállodája árbevételét az eredetileg fizikus végzettségű ügyvezető igazgató.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hogyan érte el ezt az eredményt?

– Két fontos elem volt; az egyik a szálloda átpozicionálása; ahelyett, hogy arra helyeztük volna a hangsúlyt, hogy gyógyszálló vagyunk, a családokat és a fiatalokat céloztuk meg. A másik elem az volt, hogy 2003 júliusában megnyitottuk az ország legnagyobb fedett élményfürdőjét.

Ezekkel a lépésekkel milyen vendégeket tudtak a szállodába vonzani? Mekkora volt a kihasználtságuk?

– Átlagosan 74,1 százalékos. A belföldi vendégek arányát az idei évre 75 százalékosra tudtuk emelni a három évvel ezelőtti 50 százalékról. A legtöbb külföldi vendégünk a skandináv országokból érkezik. A fürdő vendégköre érdekesen alakul. Hétvégén és iskolai szünetek idején a vendégek 15 százaléka érkezik a szállodánkból és 10-15 százalék a többi hotelból, hétköznap pedig a vendégek 90 százaléka a városból illetve a régióból jön.

Nyereséges a fürdő?

– Önmagában is megáll a lábán. Ebben nagy szerepe van annak a ténynek is, hogy 2002-ben a Széchenyi terv keretében 1 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kaptunk a megvalósításához. Ötszáz millió forintot a tulajdonos önkormányzat biztosított, a többit pedig hitelből fedeztük. Az igazi hozadék felméréséhez természetesen a szálloda vendéglátás- divízió eredményét is figyelembe kell vennünk.

Gondolom, az is segített, hogy nincs hasonló élményfürdő a közelben.

– De van: Nyíregyházán a közelmúltban adtak át egy hasonló élményfürdőt.

Nem vesz el ez majd vendégeket önöktől?

– El is vesz és hoz is. Szerintem mindenki akkor jár a legjobban, ha minél több turistát tudunk a régióba vonzani.

Mi az önök stratégiájának lényege? Minél olcsóbban kínálni a szolgáltatásokat, vagy nem engedni az árból, hanem inkább magasabb színvonalú és több szolgáltatást nyújtani?

– Mindenképp az utóbbi. Többféle csomagot kínálunk a vendégeinknek. Az árainkról annyit mondanék, hogy egy felnőttnek apartmanban, csúcsszezonban az igen kedvelt mediterrán hétvégénk 29-30 ezer forintba kerül. Ha a családban két gyerek is van, ki lehet hozni egy hétvégét 100 ezer forint alatti áron. De valójában inkább több beruházás megvalósításán dolgozunk.

Pontosabban?

– 2006 végén és 2007 elején mintegy 250 millió forintból felújítjuk az összes szobát, fürdőszobát és a közös teret. Sokkal nagyobb léptékű lesz a másik akciónk: van egy nagyon rossz állapotban lévő egycsillagos szállodánk ötven méterre a Debreceni Orvostudományi Egyetemtől (DOTE), amit le akarunk bontani, és a helyére egy négycsillagos, 130 ágyas szállodát építeni, ahol a kórházból kikerülő, de még nem munkaképes emberek rehabilitációját végeznék. Ennek megvalósításában együttműködnénk a DOTE-vel is.

Az együttműködés azt jelentené, hogy az egyetem anyagilag is beszállna a szálloda építésébe?

– Nem. Arról van szó, hogy ők végeznék a diagnosztikát, hiszen ehhez a szaktudásuk és az eszközparkjuk is megvan. A beruházás egyébként 3,5–4 milliárd forintba kerülne. Még csak most körvonalazódik, milyen forrásokból szerezzük meg majd rá a pénzt; igyekszünk mindent bevetni, remélhetőleg lesz benne magántőke, pályázati pénz, saját forrás, hitel. Ha minden jól megy, jövő év végén kezdődik, és másfél-két év múlva befejeződik a beruházás.

Gondolom, a kezelés nem lenne olcsó. Elsősorban külföldi vendégekre számítanak?

– Igen, de az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral is próbálunk tárgyalni arról, hogyan tudnánk a magyar rászorulók számára is elérhetővé tenni a kezelést. Nem könnyű; három éve nem változott például az az összeg, amit tőlük kapunk, ráadásul a finanszírozás degresszív. Én személy szerint nagyon fontosnak tartom, hogy magyaroknak is tudjunk segíteni, és remélem, meg tudjuk találni a kompromisszumokat.

Úgy látom, eléggé jól érzi magát a szállodai világban. Soha nem bánta meg, hogy otthagyta a fizikusi pályát?

– Néha nosztalgiázom, de valójában nem bántam meg.

Pedig nyilván meglepő fordulat volt ez az életében. Családi indíttatás áll mögötte?

– Nem. Nádudvarról származom, az én családomban háromszáz évre visszamenőleg minden elsőszülött fiú neve Lajos, a szakmája pedig fazekas. Apám legnagyobb bánatára velem szakadt meg ez a hagyomány, de ahogy most kinéz, a fiam folytatni fogja: saját korongja is van, és rajong a fazekaskodásért.

Született
1968. július 18-án
Család
Felesége egy fitnesz-wellness központot vezet, van egy 8 éves fiuk
Iskolák
• Kossuth Lajos Tudományegyetem (KLTE), fizikus szak
• Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari Főiskola, szakközgazdász
Munkahelyek
• KLTE, tudományos kutató
• Cívis Hotel Kálvin, végigjárta a ranglétrát, volt recepciós, majd szállodaigazgató- helyettes és igazgató
• Cívis Hotels Rt. debreceni üzletigazgatóság igazgatója
• Debreceni Gyógyfürdő Kft. – amelynek szerves része az Aquaticum Termál és Wellness Hotel-, ügyvezető igazgató
Nyelvismeret
Angol, német
Egyéb
• Az elmúlt időszak hét Debrecenben rendezett sportversenyének logisztikai igazgatója
• Heti 4 órában a Debreceni Egyetem AC. vidékfejlesztési tanszékén oktat
• A Magyar Szállodaszövetség keleti régiójának vezetője
• A Debrecen Turizmusáért Egyesület alelnöke
• A Debreceni Diáksport Bizottság Intézőbizottságának elnöke
Hobbi
• Sport, (elsősorban) kosárlabda, squash
• Gyűjti a jó borokat

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.