Nem szállodaigazgató; cégvezető

Sikeresen működteti a Thermal Hotel Visegrád****superior szállodát igazgatója, akiről elmondható, hogy nem a szállodaiparban tevékenykedett eddig.

A legtöbb szállodai szakember onnan ismeri Önt, hogy azt a szállodát vezeti, amelyik egykoron egy magyar szállodalánc büszke tagja volt, és amely az Ön igazgatói kinevezése óta is kiválóan teljesít a hazai piacon. Mondana néhány szót a szálloda történetéről?

– A szálloda magyar magántőkéből a Széchenyi terv támogatásával 2004 tavaszán nyitott meg, amikor is a Danubius Hotels üzemeltette. A jelenlegi egy tulajdonos kezében összpontosuló társaság 2004. év végétől vette át szálloda operatív irányítását, amikor is az együttműködés megszakadt a régi üzemeltetővel. Ekkor neveztek ki a ház gazdasági igazgatójává, 2005 nyarától pedig a társaság és szálloda igazgatójának.

Soha nem vezetett szállodát a Thermal Hotel Visegrád****superior előtt. Menynyire tudott ezen elvárásoknak megfelelni?

– Valóban nem volt szállodai tapasztalatom, de én ezt egyáltalán nem tartom hátránynak. A világon a legtöbb vállalat vezetője nem feltétlenül szakember. Én a modern vállalatirányítás és folyamatszervezés híve vagyok, ezek az elvek már korábban is megfeleltek a piaci kihívásoknak, amikor brókercég, ruhaipari cég, illetve fuvarozó cég irányításában is részt vettem. Az elvek nagyjából ugyanazok. A szállodában a működés majdnem minden folyamatára rá kellett látnom, amelynek eredményeként racionalizálni lehetett a költségeket a magas minőségi színvonal megtartása mellett, amelynek haszonélvezői elsősorban a vendégek.

A szálloda mindenesetre igen sikeres. Mi ennek az oka Ön szerint?

– Az alapítók nagyon jól megtaláltak egy piaci rést: a THV egyedülálló adottságokkal rendelkezik. A fővárostól északra nincsen jelenleg olyan négycsillagos szálloda, amely ennyire komplex, magas színvonalú wellness-fitnesz-beauty és gyógyászati szolgáltatásokat tudna nyújtani, nem megfeledkezve a ház konferencia jellegéről sem. A vendégeinknek 85-90 százaléka budapesti, amely a közelségnek köszönhető. Kialakult egy jelentős törzsvendég kör is. A sikerben persze nagy szerepe van a mi munkánknak is. A vendégek változó elvárásainak való megfelelés és az általuk indukált most folyó fejlesztéseknek éppúgy kiemelkedő szerepe van, mint a szállodában dolgozó tapasztalt vezetők szakértelmének.

Milyen fejlesztések folynak jelenleg a házban?

– A szálloda újonnan kialakított beauty részlege már fogadja a vendégeket. Szeptemberben nyílik meg a közel 100 fős Bajor Söröző, az év vége előtt pedig a minden igényt kielégítő, exkluzív VIP terem. Nem elhanyagolhatók a humán fejlesztések és a szolgáltatási színvonal növelése érdekében tervezett lépések sem.

Én először konferencia-helyszínként hallottam a hotelről...

– A szálloda két konferenciaszintje összesen 11, részben egybenyitható, légkondicionált, modern technikával ellátott teremmel rendelkezik, amelyek egy részét akár az étteremmel és Dunakanyarra néző panoráma terasszal is egybe lehet nyitni. A ház teljes konferencikapacitása megközelíti az 500 főt, de igény esetén akár 600 személyes bált is lehet nálunk rendezni.

Milyen feladatok megoldása áll még a szálloda előtt?

– A kihasználtságunk 65 százalék körül van, ez szerintem optimális. Az elmúlt két év folyamán az átlagos szobaár közel 80 százalékkal növekedett, ez a tény is arra utal, hogy nem elsősorban a mennyiség, mint inkább a minőség a meghatározó a szálloda szolgáltatásait és a vendégkört is ide értve. A hétvégék töltése nem okoz gondot az egyéni vendégek körében, a cél az lenne viszont, hogy a hétköznapokon is növeljük a töltöttséget, mind a külföldi, mind a belföldi egyéni szegmensben. A szálloda a hazai rendezvény- és konferenciapiac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát, ugyanakkor célunk, hogy külföldi partnereket is szerezzünk. Nagy jelentőséget tulajdonítunk a viszonylag kevéssé ismert visegrádi termálvíz népszerűsítésének, ami alapja a wellness és gyógyászati szolgáltatásainknak is. Mindezen célok és tervek megvalósításába kiemelt szerepet tulajdonítok a szálloda új értékesítési igazgatójának, Glázer Tamásnak, aki már elkezdte a stratégiák kidolgozását.

Mennyire nehezíti meg az Önök életét a szállodai szolgáltatásokat érintő áfaemelés?

– Szerintem az emelés nagyobb részét egyszerűbben tudjuk érvényesíteni, mivel a fejlődési görbe azon szakaszában vagyunk, ahol árakban ez kompenzálható. Ugyanakkor a szállodáknál a költségek legjelentősebb részét képező személyi jellegű ráfordításokat érintő terhek, valamint az energiaárak tervezett emelése megoldandó problémát jelenthet a társaság gazdálkodásában.

Úgy látom, kihívás az Ön számára a szálloda igazgatása.

– Minden üzlet – így a THV irányítása is –, amíg nehéz, teli van kihívásokkal, problémákkal, és buktatókkal érdekesebb számomra. Az eredményességet és sikert pedig a számok éppúgy alátámasztják, mint az üzletről kialakult pozitív image.

Nyilván sokat dolgozik, ki van téve bizonyos stressznek. Hogy viseli ezt a családja?

– Az elmúlt évek alatt a munka mellet kevés szabadidővel rendelkeztem, ami a családomra is kihatott. Mióta megszületett a kisfiam több időt próbálok velük tölteni és így szervezni az életem.

Született

1966. november

Család

Élettársa grafikus, jelenleg otthon van 14 hónapos kisfiukkal

Iskolák

• 1985–1989 JATE Szeged, programozó matematikus
• 1989–1996 BKE Budapest, közgazdász

Munkahelyek

• Cégvezetés, üzletviteli és gazdasági tanácsadás, saját cégek irányítása

Hobbi

• Sziklamászás, siklóernyőzés, szörf, vitorlázás, kutya, jazz


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.