Német turisztikai trendek és prognózisok
2006. May 25. 07:40
Szerdán a Németországi Szövetségi Köztársaság budapesti nagykövetségén a németországi beutaztatás tavalyi évi eredményeit, legújabb trendjeit és a Német Turisztikai Hivatal (DZT) elkövetkező négy évének marketingtémáit ismerhették meg a résztvevők.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatóságának elnöke elmondta, 2005-ben 48,2 millió vendégéjszakát töltöttek Németországban a külföldi utazók, ami 6,4 százalékos növekedést jelentett 2004-hez képest. Míg a spanyol vendégek száma 20, a svjciaké 10,2, az olaszoké 8,3 százalékkal növekedett, a magyar beutazás csekély mértékben 0,6 százalékkal csökkent. Az idei első negyedévet sikerrel zárta a német beutazó turizmus: 2005 első három hónapjához viszonyítva az idei első negyedévben 5 százalékkal emelkedett a nemzetközi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma. Január-februárban a legnagyobb beutaztató piacok közül Nagy-Britannia, Olaszország, Svájc, Franciaország és Ausztria teljesített a legjobban. A DZT 2006-ban a magyar turisták számának növekedésére számít, akiknek Bajorország, Baden-Württemberg és Északrajna-Vesztfália a leggyakoribb célpontja. Egyébként Németország a negyedik helyen áll a magyarok kedvelt úti céljainak rangsorában. 2005-ben hazánk Lengyelországot, Oroszországot, a Cseh Köztársaságot követően a negyedik legjelentősebb kelet-európai beutaztató ország volt. Az idei évtől sokat vár Németország: két hét múlva indul a FIFA labdarúgó világbajnokság, előzetes kalkulációk szerint a sportesemény idén mintegy kétmilliárd euróval járul hozzá a Németországi bruttó hazai termékhez, és az elkövetkező 2 évben is érezteti majd hatását, várhatóan egymilliárd eurós növekménnyel jelenik meg a gazdaságban. A sportesemény ideje alatt a Német nagykövetség és a Goethe intézet közös kiállítást tervez. A labdarúgó világbajnokság mellett az idei évben a szervezet további marketingtémákra is hangsúlyt helyez, amelyek többek között a Vásárlás Németországban, a Mozart-év, illetve a „Németország, az automobil országa” rendezvénysorozat a járműgyártás németországi hagyományait világítja meg idegenforgalmi szemszögből.