Nincs Mercedes Suzuki áron

- szólt az érv a Royal Caribbean Cruises (RCC) ár-érték arány mellett a cég hazai képviselőjének szerdai katalógusbemutatóján. A hajótársaság 2013-14-ben olyan újdonságokkal jelenik meg a piacon, mint Omán, Dubai.

Az esemény jelentőségét emelte, hogy jelen volt a térségünkért felelős londoni értékesítési igazgató, aki tájékoztatott, hogy a válság ellenére az üzletmenet kielégítő, köszönhetően a megjelent viszonteladóknak is - mutatott a hallgatóság felé. Az árakról szólva elmondta: még ha az könnyebb is, az RCC nem az árakkal akar versenyezni, hanem a szolgáltatás színvonalával. „Aki szeret Rolls-Royce-on és Mercédeszen járni, az ne Suzuki áron akarja azt” - mondta Nemes Horacek Márta, a Tengerjáró Utazási Iroda ügyvezetője.



Jóllehet, idén európai vizeken kevesebb - 12 helyett 9 - hajó szeli majd a habokat, egyes útvonalakon több helyen lehet majd fedélzetre szállni. Barcelonai indulású utakra Toulon-ban és Nápolyban is be lehet csatlakozni. A Navigator hajó római indulása után még Messina-ban is be lehet szállni. A Splendour hajóra görög szigetkei útjai némelyikére Bariban nincs, de Velencében van beszállás. Erősít az RCC észak-európai útjain 2013 májusától koppenhágai és amszterdami indulásokkal.

Január végén startolnak az Ománt is útba ejtő dubaji utak 5 és 7 éjszakás időtartammal. A Távol-Keleten pekingi és sanghaji indulással január 3-án indul az RCC szezonja. Már novembertől nekivágnak a 7-17 éjszakás ausztrál és új-zélandi utak. Öt hajóval bonyolítják az alaszkai utakat, mely 7 éjszakával egyirányúak illetve körutak formájában vásárolhatók. Galapagos a cég kisebb, expedíciós hajójával egész évben megy. Ahogy a Karib-szigetek is 4 hajóval.

A katalógusbemutató során felhívták a figyelmet a tengeri hajóutak MICE számára szóló előnyeire, mint a szárazföldi incentive-utakkal szembeni kedvezőbb ár-érték arány. Akár 30% is spórolható így - hangzott el.

Ügynökök számára érdekes az XML-adatbázis megújulása. Két kattintással 2014-ig a teljes adatbázis teljes körű magyar leírással elérhetővé válik. A tárgynapi árak 4 órás frissítéssel kerülnek fel az adatbázisba.

Legyél te is admirális! címen indít a cég interaktív online tréninget a viszonteladók számára, melynek során a csoporthoz tartozó Azamara, Celebrity Cruises és az RCC flottáiról mindent megtudhatnak tematikus blokkok szerint.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.