Nyitott kapuk a turisztikában

A Magyar Turizmus Zrt. teljesen új kezdeményezéseként, 2011. október 18-21. között először kerül megrendezésre a „Nyitott kapuk” elnevezésű akció. A hagyományteremtő szándékkal elindított akció célja egy innovatív, inspiratív szolgáltatói paletta megismertetése a turisztikai szakmával, amely egyben lehetőséget nyújt új partnerkapcsolatok kialakítására is. A „Nyitott kapuk” keretében számos, különleges budapesti turisztikai programot kínáló szolgáltató „tárja ki kapuját” az utazási irodák, szállodák képviselői, valamint a rendezvényszervezők előtt, akik négy napon át bővíthetik a magyar fővárossal kapcsolatos ismereteiket és szakmai ismeretségi körüket.

A Magyar Turizmus Zrt. munkájában meghatározó irányelv a turisztikai árualap fejlesztésén keresztül történő értékesítés-ösztönzés. A kínálat és a termékek fejlesztése azonban a szolgáltatók, a piaci szereplők aktív és minőségi részvétele nélkül nem lehetséges. A nemzeti turisztikai marketingszervezet ezért kiemelt feladatának tekinti a turisztikai szakmával és a stratégiai partnerekkel való szoros együttműködést, valamint a szakma szereplői közti kapcsolatok kialakításának elősegítését és támogatását, ezáltal a vendégszám, a vendégéjszaka-szám és a turizmusból származó bevételek növelését. Ennek jegyében az MT Zrt. korábban prezentációs délelőtt folyamán mutatta be azokat az elképzeléseit, melyek célja, hogy a szolgáltatók szorosabb kapcsolatokat alakítsanak ki egymással. Ennek folytatásaként kerül sor az első „Nyitott kapuk” akcióra, melynek során – 2011. október 18-21. között – új szolgáltatók „tárják ki kapuikat”, és ismertetik meg kínálatukat a turisztikai szakma képviselőivel, továbbá az akció az új partnerkapcsolatok kialakítására is ösztönzi a résztvevőket.
Az akció keretében bemutatkozik a BudapestScenes, amely egyedi tematikájú, független szervezésű budapesti privát városnézéseket kínáló palettájából ízelítőt adva egy bunkertúrára invitálja a résztvevőket. A program során a Palotanegyed is feltárul, méghozzá a Beyond Budapest szervezésében, amely a klasszikus idegenvezetéstől eltérően nagy hangsúlyt fektet az interaktivitásra. Különleges városnézésbe csöppenhetnek a szakemberek például a Carving Vehicles „Trikke túrájának” keretében is, amely a jól ismert látványosságokat és a kevésbé felfedezett helyeket egy speciális háromkerekű rolleren ismerteti meg. Akik pedig inkább a „kétkerekűre” szavaznak, azokat a Discover Budapest csapata egy szórakoztató bicikli túrával várja. Az érdeklődők a „designos Budapestből” is ízelítőt kaphatnak: a budapestUNDERGUIDE felelősségteljes sétája során az öko-design bemutatása is szerepet kap, a Király utca – Design utca Klaszter jóvoltából feltárulnak a design tematikus gyűjtőhelyének tartott Király utca titkai; az egyedi, kreatív események és programok szervezésével, továbbá minőségi, komplex kivitelezésével foglalkozó ProgramDeLuxe pedig design bemutatóval várja a programra regisztrálókat. A „Nyitott kapuk” akció keretében a Unique Budapest három féle tematikus túrát kínál. A 2011-es Liszt Év kapcsán a turisztikai szakemberek Liszt Ferenc nyomába eredve, megismerhetik azokat a helyszíneket, amelyekhez a világhírű komponista kötődött. A Unique Deluxe túra résztvevői egy igazi időutazáson vehetnek részt: bepillantást nyerhetnek a századforduló világába és 100 év távlatában ráébredhetnek arra, hogy bár rengeteget változott a világ azóta, bizonyos dolgok sosem változnak. Időutazást kínál a retro túra is, melynek során a város retro hot spotjait és a köztük kapcsolatot teremtő, a „nagy Szovjetunióban” gyártott metrót ismertetik meg a szervezők.
A kulturális kincsek mellett kulináris értékeink is feltárulnak a „Nyitott kapuk” akció során. A turisztikai szakemberek különleges csoki és főzős program bemutatón vehetnek részt a Chef Parade szervezésében, megismerhetik a kulinária, kultúra és kreativitás terén új élményt nyújtó Gastropolis Főzősikola és Gourmet Klubot, a New York Kávéház és a Salon Fine Dining Étterem pedig kóstolófalatokkal várja a résztvevőket. Eredeti recept alapján készült rétesekből, valamint Hungaricum programból kínál ízelítőt az Első Pesti Rétesház, de kóstolófalatokból az A38 Hajón sem lesz hiány. Az akció keretében, bor és gasztro oldaláról mutatkozik be a Várnegyed: a Magyar Borok Házában például egy pohár kellemesen üdítő rosé borral várják az érdeklődőket, akik az „ízutazás” során belekóstolhatnak továbbá a Vár: a SPEIZ Étterem vagy a Halászbástya Étterem különlegességeibe, valamint részesei lehetnek a Pierrot Étterem & Pest-Buda Étterem á la carte ebédjének, melyet az akció keretében 50%-os kedvezménnyel kínálnak.
A programokra várják az utazási irodák, szállodák képviselőinek, valamint a rendezvényszervezők jelentkezését, a http://nyitottkapuk.itthon.hu oldalon.
Jelentkezési határidő: 2011. október 14.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?