Kölcsönadnád a lakásod egy idegennek?

“Az én házam a te házad” címmel hozta nyilvánosságra a Bergamo-i Egyetem az első alapos tanulmányt az otthon-cserélő turizmus növekvő trendjében résztvevőkről, a világszerte 46 000 tagot számláló HomeExchange.com vizsgálata alapján.

Elkészült az első részletezett munka az otthon-cserélő utazók növekvő népességéről. A felmérés 2013 áprilisában és májusában készült 46,000 HomeExchange.com tag megkérdezésével, akik közül minden eddiginél többen, 7000-en (16%) válaszoltak. Kiderül, hogy maga a műfaj meglepően nagy hatással van a társadalomra. A kutatók szerint “egyre többen fordulnak olyan fogyasztási modellek felé, amelyek a közösségi érzést hangsúlyozzák az önös érdekkel szemben”, és az otthon-csere” segítheti a társadalmakat abban, hogy közelebb kerüljenek egy fenntartható jövőhöz.” 

Igen jók az otthon-csere kilátásai, ha azt vesszük, hogy a válaszadók 93%-a elégedett a tapasztalataival és 81%-uk több mint egyszer cserélt otthont. Már rég nem arról szól csupán az otthon-csere turizmus, hogy szűkös költségvetéssel is utazni lehessen, hiszen az otthon-cserélő turisták kulturális kíváncsisága nagy (98% mondja magáról, hogy a kulturális örökség iránt érdeklődik és 84% látogat múzeumokat és természetvédelmi területeket).

Az otthon-cserélők művelt tömege (62% vallotta magát magasan iskolázottnak) egyúttal a turisták széles spektrumát reprezentálja. A tipikus otthon-cserélő családdal utazik (42% gyerekekkel) és öt kontinensről érkezik, lakóhely szerint elsősorban az USÁ-ból, Franciaországból, Spanyolországból, Kanadából és Olaszországból.

Az otthon-cserélő utazók súlyt helyeznek a fair-trade (63%) és bio élelmiszerekre (73%), 69%-uk maga főz utazás alatt, hiszen teljesen felszerelt konyha áll rendelkezésükre. Amikor nincsenek úton, otthon aktívan részt vesznek saját közösségükben: 59 %-uk vallotta, hogy szociális munkában, vadvédelemben, gyermekvédelmi, kulturális hagyományőrzési és állatjóléti programokban érdekelt.

A bizalom ilyen magas szintje mellett (75% ért egyet azzal, hogy „a legtöbb ember megbízható”) az együttműködő fogyasztás és az otthon-cserélés népszerűsége várhatóan tovább nő.

A felmérés szerint: „Az otthon átengedése az egyik legfontosabb határkő a modern turizmusban, mert az új évezred turistájának néhány alapvonását testesíti meg: a késztetést, hogy évente többször utazzon, akár szűkös anyagiak dacára is, az egyéni, lehető legszemélyesebb igényekre szabott utak szervezését, és az út hiteles élményként való megélését… nemcsak azt, hogy látványosságain keresztül megismerjen egy új országot, hanem hogy egy új kultúrában megmerítkezzen.”

A teljes kutatás ide kattintva letölthető >>>


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.