Összehangolja kommunikációját az MT Zrt. és a Malév

A Magyarországra irányuló légiközlekedési szolgáltatások fejlesztése és a desztinációs marketingtevékenység összehangolása érdekében a Magyar Turizmus Zrt. és a Malév Magyar Légiközlekedési Zrt. stratégiai marketingkommunikációs együttműködési megállapodást írt alá április 19-én Budapesten.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az együttműködés célja egyrészt a Magyarországra irányuló beutazó forgalom élénkítése – ezen belül a Malév járatok számának, frekvenciájának és kapacitás-kihasználtságának növelése, valamint új európai járatok megcélzása –, másrészt Budapest, illetve Magyarország mint turisztikai célállomás ismertségének növelése.

A két társaság közös sajtótájékoztatóján Martin Gauss, a Malév május végén távozó vezérigazgatója kiemelte, hogy eddig is több közös promóciót bonyolított a két társaság, és rendszeresen jelentek meg együtt külföldi vásárokon. Gauss véleménye szerint a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) által a berlini ITB-n használt stand az eddigi legjobb volt.

Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója hozzátette, hogy a stand eddig hét alkalommal nyert díjat. Horváth Gergely kiemelte, hogy a Légügyi Marketing Alapfelhasználásával hat új légi járat segít az idén fellendíteni a magyar beutazó turizmust: a Malév új barcelonai útvonala mellett a Qatar Airways januárban indult dohai járata, az American Airlines friss new yorki, a jet2.com április 21-én startoló Edinburgh-i, valamint az Air Baltic rigai járata, továbbá egy kanadai utazásszervező nyári torontói chartere. A légitársaságok nem kapnak direkt támogatást a járatok indításához a marketingszervezettől, azonban a külföldi promócióban részt vállal az MT Zrt.

Berényi János, a Malév március 25-én kinevezett új elnöke egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy az állam továbbra is befektetőtársat keres a Malév számára, a többségi magyar tulajdon megtartása mellett.

A Magyarországra irányuló légiközlekedési szolgáltatások fejlesztése érdekében, az MT Zrt. és a Malév előzetesen, közösen azonosítja azokat a piacokat, amelyeken új járatok indítása, illetve frekvenciabővítés céljából meg kívánnak jelenni közös marketingtevékenységgel, valamint ahol a Malév meglévő járatai kapacitásának jobb kihasználása további vendégéjszakákat eredményezhet. A célok elérésére különböző marketingkommunikációs eszközöket alkalmaznak a társaságok: prezentációkat tartanak touroperátorok és értékesítő partnerek részére, tárgyalásokat folytatnak lehetséges új járatok indításáról, illetve a meglévő járatok Budapest irányába történő jobb kihasználtságának érdekében. Az együttműködés részeként az MT Zrt. és a Malév közös szakmai és média-tanulmányutakat szervez, és vendégül látja a potenciális touroperátor partnerek döntéshozóit Magyarországon. A megállapodás értelmében továbbá kölcsönös megjelenési lehetőséget biztosítanak egymás számára, a társaságok részvételével zajló szakmai kiállításokon és vásárokon, külföldi sajtókonferenciákon, közös lépéseket tesznek annak érdekében, hogy különböző járatfejlesztéssel foglalkozó eseményeket (mint pl. a Routes Europe) a jövőben Magyarországon rendezzenek meg és együttműködnek a kiválasztott járatfejlesztési konferenciák lebonyolításában is.

Budapest és Magyarország mint turisztikai célterület ismertségének növelése és a nemzeti turizmusmarketing erősítése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. és a Malév Zrt. a tanulmányutak szervezése mellett, saját médiafelületein keresztül is népszerűsíti hazánk, illetve a magyar főváros turisztikai kínálatát.. A turizmusmarketing hatékonyságának további növelése céljából a Magyar Turizmus Zrt. koordinációs szerepet is vállal a Külügyminisztérium, illetve más külképviseletek és nemzeti marketingszervezetek között.

A stratégiai marketing-kommunikációs együttműködési megállapodás részeként a két társaság egyezteti légiforgalmi stratégiai terveit, légiközlekedéssel kapcsolatos média- megjelenéseit és megosztják egymással a célok elérését segítő kutatásokat és tanulmányokat is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.