Partnerség a szakmával

Pályája jelentős részét a magánszférában töltötte a Magyar Turizmus Zrt. új vezérigazgatója, dr. Róna Iván, akinek az állami turizmusmarketing működéséről is vannak tapasztalatai, hiszen korábban négy éven át Varsóban volt külképviselő.

Milyen irányelvek vezetik majd munkáját a Magyar Turizmus Zrt. élén?

– A legfontosabbnak azt tartom, hogy a 2007. évi marketingtervvel összhangban olyan akciókat végezzünk, amelyekhez a szakma is tud kapcsolódni. Miután az MT Zrt. igazgatósága véleményezte a marketingtervet, azt eljuttatjuk a különböző szakmai szervezetekhez, régiókhoz. Ha olyan javaslatokkal egészítik ki a szakmai partnerek a tervet, amelyek anyagi forrása biztosítható, akkor azokat is beépítjük a végleges változatba. Várhatóan a 2006-oshoz hasonló összegből, 4,6 milliárd forintból gazdálkodhat egyébként az MT Zrt. 2007-ben is.

Melyek a legfontosabb célkitűzései 2007-ben?

– Legfőbb célom a vendégszám, a vendégéjszakaszám és a turizmusból származó bevételek növelése. Kénytelenek voltunk az MT Zrt. létszámát csökkenteni, hogy az így felszabaduló összeget is marketingre tudjuk fordítani. Azt szeretném hangsúlyozni, hogy a szervezet átalakítása ellenére a működés zavartalan, a karcsúsítással a nagyobb hatékonyság elérése a célunk. A szervezet bevételeinek növelése is feladat, ezért az eddigieken túl extra szolgáltatásokat is kíván nyújtani az MT Zrt. a szakmának a jövőben. Ezt a bevételt is a marketingre költjük. Az idén a tavalyinál az ideinél jóval kevesebb, összesen 80 szakvásáron lesz magyar nemzeti stand, 2008-ban pedig már csak a presztízsvásárokon jelenünk meg központilag. A vásár mint marketingeszköz hatékonysága folyamatosan csökken, ehelyett az internetre az e-marketingre fogjuk helyezni a hangsúlyt.

Milyen konkrét akciók várhatók?

– Megújul a honlap, az általános információk továbbra is ingyenesek lesznek rajta, de több kereskedelmi célú együttműködést szeretnénk kialakítani, mikrositeokat, bannereket lehet elhelyezni a jövőben az oldalon. Mivel az oldal látogatottsága és hatékonysága megfelelő, vélhetően népszerű lesz a szakma körében ez a lehetőség. Tervezünk egy, a most futó Winter Invasion kampányhoz hasonló szakmai együttműködést a Nyugat-Dunántúlra vonatkozóan. Elsősorban a Balaton környéki gyógyhelyeket kívánjuk népszerűsíteni a német piacon egy, a szakma részvételével lebonyolított akciósorozat keretében. A célunk nagyon konkrét: 30- 40 ezerrel növelni a Nyugat-Dunántúlon a vendégéjszakák számát éves szinten. A beutazóforgalom élénkítése mellett 2007-ben is fontos szerepet kap a marketingmunkában a belföldi turizmus erősítése. A 2006-os év sikeréhez véleményem szerint egyaránt hozzájárult az üdülési csekk-rendszer növekvő népszerűsége, az MT Zrt. kampányai, továbbá a lakosság utazási kultúrájának változása. 2007-ben mindent meg kell tennünk viszont azért, hogy a megszorító intézkedések hatására se torpanjon meg a belföldi forgalom növekedése. Mindenképpen meg kell állítani a külföldi vendégszám-csökkenési tendenciát. Március végére kell összeállítanunk egy új külpiaci stratégiát a külképviselőkkel közösen. Az már biztos, hogy elsősorban 17 piacra koncentrálunk jövőre, ezek között lesznek a legfontosabb küldőországok és a pozitív tendenciákkal kecsegtető feltörekvő területek is.

Tervez-e változásokat a külföldi hálózatban?

– Nem, magam is 15 évet töltöttem külszolgálatban, úgy vélem, komoly szellemi kapacitás halmozódott fel ezeken a helyeken, bár még lehet növelni a hatékonyságot. A célom, hogy csökkenjenek a kollégák adminisztrációs terhei, hogy így több idejük és energiájuk legyen a marketinggel foglalkozni.

Erdei János távozását követően ki veszi át a Németország–Ausztria–Svájc régióigazgatói posztot?

– Valószínűleg némileg változni fog a jelenlegi rendszer, januárban pályázatot írtunk ki az osztrák képviselet vezetésére, az új munkatárs kiválasztásáig pedig az MT Zrt. jelenlegi személyi állományából küldünk ki egy ideiglenes megbízottat.

Melyek lesznek az idén a fő turisztikai termékek?

– Budapest és a Balaton mellett 2007-ben a 2010-es év Európai Kulturális Fővárosa, Pécs is komoly szerephez jut az állami turizmusmarketingben. Pécs turisztikai promóciójában természetesen szorosan együttműködünk a régió érintett szakmai szervezeteivel is. A turisztikai termékek köréből jövőre is hangsúlyt kap az egészségturizmus, a konferencia- és üzleti turizmus, továbbá a szelíd vagy zöld turizmus.

Született

1952-ben

Végzettség

• idegenforgalmi szakközgazdász

Munkahelyek

• 1971–1974 IBUSZ Rt., utazási irodai ügyintéző
• 1974–1982 IBUSZ Rt., idegenvezető
• 1982–1988 IBUSZ Rt., varsói külképviselet vezetője
• 1971–1988 IBUSZ Rt.
• 1988–1990 Magyar Hirdető, kiállítási igazgató
• 1990–1997 Budapest Tourist Rt., vezérigazgató
• 1997–2001 Magyar Turizmus Rt., varsói külképviselet vezetője
• 2001–2005 Hunguest Hotels Zrt., berlini képviselet – ügyvezető igazgató
• 2005–2006 Hunguest Hotels Zrt., nemzetközi vezérképviselő
• 2001–2006 Hunguest Hotels Zrt.

Nyelvek

• angol, lengyel, német, orosz

Hobbi

• utazás, olvasás, gasztronómia


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.