Pécs, New York, London, Budapest

Az utóbbi két évben a Magyar Turizmus Zrt. londoni képviseletét vezette Szűcs Balázs, aki a közelmúltban megbízást kapott március végéig a marketingigazgatói teendők ellátására, és ebben a minőségében véglegesítette a társaság marketingtervét. A fiatal szakembertől néhány brit piaci sajátosság után érdeklődtünk, illetve a marketingterv részleteit firtattuk.

Érdekesen alakult a brit beutazóforgalom az utóbbi két évben. Mi volt az oka a hirtelen felfutásnak, majd a tavalyi visszaesésnek?

– 2004-ben hazánk európai uniós csatlakozása és ehhez kapcsolódóan a légtér megnyitása miatt ugrásszerűen megnőtt a Nagy-Britannia és Magyarország közötti légi forgalom. A korábbi napi hat járat helyett a csúcsidőszakban napi tizennyolc járat közlekedett a két ország között. Természetesen az óriási kapacitásbővülés árversenyt is indított, ennek következtében a repülőjegyárak a korábbi átlagos kétszáz fontról ötven-száz fontra csökkentek. Ennek következtében olyanok is útra keltek Angliából Magyarországra, akiknek korábban eszükbe sem jutott volna ilyesmi. Néhány hónap múlva sorban szűntek meg a kevésbé nyereséges járatok, így a brit beutazóforgalom is szükségszerűen visszaesett.

Akkor nem az imázsunkkal van baj?

– Nem hiszem, mivel 2006-ban, amikor már csak tíz járat közlekedett a két ország között, hétszátizennégyezer vendégéjszakát regisztráltunk, ami ugyan tizenhárom százalékkal kevesebb, mint a 2005-ös nyolcszázhúszezer, de jelentősen több, mint a 2004-es ötszáznyolcvannyolcezer. Vagyis a légipiac konszolidálódása mellett is a korábbinál magasabb szintet ért el a beutazóforgalom.

Hogy állunk egyik legfőbb versenytársunkhoz, Prágához képest?

– Prágába huszonnégy napi járat közlekedik Nagy-Britanniából, így jóval több a brit vendégéjszaka is, de azt érdemes észrevenni, hogy Prágát elsősorban olcsó „bulivárosnak” tekintik a britek, míg Budapest esetében a kultúrának jóval nagyobb a vonzereje. Nem hiszem, hogy érdemes lenne komolyabban ráfeküdni a bulituristák megnyerésére.

Most térjünk rá a marketingtervre. Azt olvastam benne, hogy a légitársaságokkal aktívabb együttműködést terveznek az idén.

– Azt látjuk, hogy a fapados piac fejlődése nem áll meg, hosszú távon is számolni érdemes ezekkel a légitársaságokkal. Ezentúl azonban a korábbinál proaktívabban kell támogatni az összes olyan légi szállítót, amely a fontos küldőpiacainkról indítana hozzánk járatokat. Ennek jegyében segítjük mi is a magunk eszközeivel azt az együttműködést, amelynek eredményeként két új menetrend szerinti Lufthansa- járat közlekedik április tizennégytől október tizenháromig Sármellékre. Hévízi és zalakarosi szállodák százezer eurót, egy német utazásszervező ötvenezer eurót, a Magyar Turizmus Zrt. pedig további százezer eurót különített el a járatbevezetések promóciójára.

Az idei év fókuszában belföldön a zöldturizmus áll. Milyen konkrét akciókat, programokat terveznek ennek jegyében?

– A tavalyi bor és gasztronómia évétől eltérően 2007-ben elsősorban nem események, rendezvények állnak a kampányév középpontjában, hanem a szemléletformálás. Az idén, mint tudjuk, kilenc olyan hosszú hétvége is lesz, amikor a családok belföldi üdülésre, országjárásra utazhatnának. Azt szeretnénk, ha az eddig elsősorban népszerűsített wellness- és városlátogató ajánlatokon túl az aktív pihenés, a természetjárás is nagyobb hangsúlyt kapna. Ennek érdekében összeállítunk egy speciális kiadványt, amelyben ötvenkét hétre lebontva ötvenkét túraajánlatot javaslunk a belföldi turizmus iránt érdeklődőknek. Együttműködünk a Magyar Természetbarát Szövetséggel, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériummal és a nemzeti parkok igazgatóságaival. Az utóbbiakkal közösen megrendezzük júniusban, közvetlenül az iskolaév zárása után a Nemzeti Parkok Hetét, amikor a parkokba csábítjuk a családokat. Igyekszünk úgy megszervezni akcióinkat, hogy az érintett régiók és az ott működő vállalkozások is tudjanak csatlakozni hozzájuk.

Az e-marketing terén milyen újdonságot terveznek?

– Az elsődleges célunk, hogy az idei második félévre létrejöjjön egy egységes nemzeti turizmusportál, amely egyrészt integrálná és keretbe foglalná a külképviseletek egyes piacokon működő honlapjait, továbbá a regionális marketingigazgatóságok portáljait. További célunk átfogó ügyféladatbázis létrehozása.

Ezt hogy képzelik el a gyakorlatban?

– Amikor valaki egy bizonyos típusú üdülés után érdeklődik honlapunkon, kitöltetünk vele egy kérdőívet, begyűjtjük az adatait. Ennek alapján a későbbiekben célirányosan tudjuk tájékoztatni, ha az ő érdeklődési körének megfelelő akció indul valahol az országban.

Olvastam arról is, hogy lesz Tourinform-voucher.

– Igen, mivel sok esetben volt elszámolási vita az információs irodák és a helyi szolgáltatók között, bevezetünk egy, az utazási irodák által alkalmazotthoz hasonló voucher-t, amelyet saját belátásuk szerint alkalmazhatnak az irodák.

Folytatódik a hónap témája akciósorozat is?

– A küldőországokat bemutató sorozatunk az idén zárul Lengyelországgal, utána a külképviselők a régiókban tartanak prezentációkat. 

Milyen együttműködésre készülnek a visegrádi négyek Oroszországban?

– Két road-show-t rendezünk, Nyizsnij Novgorodban, illetve Jekatyerinburgban, Moszkvában közös prezentációnk lesz, de készül orosz nyelvű közös honlap és kiadvány is.

Született:

1970-ben, Pécsett

Végzettség:

vendéglátó és idegenforgalmi üzemgazdász

Munkahelyek:

•1993–95 Baranya megyei Tourinform, irodavezető
•1996–97 Magyar Turisztikai Szolgálat, vezérigazgatói asszisztens
•1997–2001 Magyar Turizmus Rt., New York, külképviselő
•2001–02 egy év pihenő: hátizsákos turista
•2002–04 Malév Air Tours beutazási vezető
•2004 nov. – Magyar Turizmus Rt. London, külképviselő

Nyelvek:

angol, német, eszperantó

Hobbi:

utazás, fotózás


Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt

Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt 

A BAHART négy új hajóval gazdagodott: a két-két kompot és katamaránt március 28-án, Balatonfüreden, a hajózási szezon kezdetén avatták.
Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.