Résmarketingre fókuszál Thaiföld

2012-től Thaiföld turizmusa a résmarketingre fókuszál, amiről az évente megrendezésre kerülő Thailand Travel Mart Plus utazáskiállításon és workshopon tájékozódhattak az utazásszervezők és a média képviselői.

A Tourism Authority of Thailand új marketingstratégiájával 2012-től olyan piaci réseket kíván betölteni, amellyel a nagyszámú visszatérő turisták mellett – ami a Thaiföldre utazók 60%-át tesz ki – egyre több új látogatót is próbálnak bevonzani az országba. A niche market idén a minőségi, személyre szabott utazásra irányul és négy téma köré épül, ami a június 6-8-ig, a bangkoki IMPACT Exhibition Centerben tartott Thailand Travel Mart Plus 2012 utazáskiálltáson is a legnagyobb szerepet kapta: az esküvő és nászút, a wellness és egészség, az ökoturizmus, illetve a golf azok a területek, amelyekre fókuszálnak idén, éppen ezért ezt az évet a „Miracle Year 2012” jelzővel illették és a négy témát az expón is látványosan elkülönítették.

Összefogás a környező országokkal

A kiállításon olyan országok is képviseltették magukat, amelyekkel együttműködve Thaiföld turizmusa még inkább fellendíthető, számos, távoli helyről érkező látogató ugyanis ázsiai utazása során egyszerre több országot is szívesen meglátogat. Így az expón részt vett Kambodzsa, Laosz, Myanmar, Vietnam és Bhután is. Kambodzsa marketingstratégiájáról és az ország vonzerejéről Lor Thoura, a Ministry of Tourism of Cambodia marketing és promóciós igazgatóhelyettese tartott sajtótájékoztatót a második napon, Laosz képviseletében Douangpaseuth Paphatsalang, a Ministry of Information, Culture and Tourism főigazgató-helyettese és Kettasone Sundara turizmusmarketing igazgató számolt be többek között a 2013-ban Laoszban megrendezésre kerülő Asean Tourism Forumról, Myanmar turizmusáról Su Su Tin, az Exotissimo Travels & Tours ügyvezető igazgatója beszélt, Vietnamot Tran Phong Binh, a Vietnam National Administration of Tourism turizmusmarketing osztályának vezetője mutatta be, Bhutánt pedig Thuji Dorji Nadik, a Bhutáni Idegenforgalmi Tanács igazgatója képviselte.

Több buyer 2012-ben

A hivatalos megnyitón a tradicionális táncelőadások után Thaiföld miniszterelnöke, Yingluck Shinawatra is megszólalt, sajtótájékoztatója előtt pedig exkluzív interjút adott a Tourism Authority of Thailand frankfurti szervezésű csoportjának Juthaporn Rerngronasa, a TAT nemzetközi marketingosztályának alelnöke. Juthaporn Rerngronasa elmondta, hogy a TAT és a TTM+ kiállítás eddig elsősorban a szabadidős tevékenységekre helyezte a hangsúlyt Thaiföld turizmusában, azonban az idei évtől az említett négy, speciális terület kapja a legnagyobb szerepet az ország népszerűsítésében, aminek következtében mintegy 47%-kal több új buyer érkezett 2012-ben a kiállításra, mint korábban. Jelentős részük Latin-Amerikából, a Balti-térségből, Kelet-Európából és Dél-Ázsiából látogatott el a bangkoki expóra.

A TTM+ 2012 idén a világ 60 országából 473 buyert hozott össze 381 kiállítóval, akik 12 kategóriában kínálták turisztikai szolgáltatásaikat és termékeiket. A helyi szolgáltatók a legkülönfélébb ajánlatokkal várták az utazásszervezőket, így lehetővé téve azt, hogy a turistáknak személyre szabott élményeket kínálhassanak, amit az utazó érdeklődési körétől, jövedelmétől vagy korától függően állíthatnak össze.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.