Saját házban nyaral a holland nálunk

A kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött külföldi vendégéjszakák számát tekintve a hatodik legfontosabb küldőországunk Hollandia. A szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy a gazdasági recesszió a tulipánok országát is elérte, hatása viszont Németországéval ellentétben kissé megkésve, talán ebben az évben jelentkezhet, mivel a hollandok nehezebben mondanak le a külföldi üdülésről.

A holland lakosság 2004-ben 35 millió utazást tett, amelyet közel fele-fele arányban töltöttek el külföldön és belföldön. A Nyugat-Európát az utóbbi években jellemző gazdasági visszaesés Hollandiát is elérte, ezt azonban a fogadóországok eddig nem vagy csak kismértékben érzékelték, mivel a holland lakosság fogyasztási szokásaiban prioritást élvez az utazás: egy holland lakosra évente több mint egy külföldi üdülés jut. Magyarországi beutazásukban kissé felemás tendencia érvényesül. Tavaly 25 százalékkal több holland vendég érkezett hazánkba, mint egy évvel korábban, a vendégéjszakák száma azonban a korábbi évekhez hasonlóan enyhe csökkenést mutatott. Ennek legfőbb oka, hogy Hollandia az elsők között szerepel a hazánkban ingatlant vásárló nemzetek rangsorában. Magyarázatként szolgálhat továbbá az is, hogy a fapadosokkal egyre több holland érkezik hazánkba, a korábbiaknál azonban rövidebb időt, tehát kevesebb vendégéjszakát töltenek el.

 A holland turisták 70 százaléka egyénileg érkezik Magyarországra, ugyanakkor az egyénileg utazók egynegyede utazási iroda segítségét is igénybe veszi az út szervezésénél. További 24 százalékuk szervezett csoporttal érkezik hazánkba. Külföldi utazásaik tervezése során turisztikai információt elsősorban (60 százalék) az internetről szereznek be. A hollandok magyarországi látogatásuk során a négy éjszakánál hosszabb utazásokat részesítik előnyben, és jellemzően kempingezni jönnek, jelzi ezt, hogy a hozzánk látogatók mintegy 40 százaléka választja ezt a szálláshelytípust. Szállodákban ennél alig többen, mintegy 44 százalékuk száll meg, és zömmel a középkategóriát választják.

A Magyar Turizmus Rt. tavalyi felmérése szerint az elmúlt öt évben Magyarországon nem járt hollandok 4 százaléka jelezte teljes bizonyossággal, 20 százaléka pedig valószínűnek tartotta, hogy a következő három évben Magyarországra látogat. Az idekívánkozók több mint fele gépkocsival, negyven százalékuk repülővel jönne, közülük 15 százalék utazna diszkont-légitársasággal. Dedák Angéla, az MT Rt. hágai külképviseletének vezetője többek között azt hangsúlyozta, hogy fel kell készülni a gazdasági recesszó megkésett, de az idei évre már várható hatásaira, az elmúlt évek házvásárlási hulláma és az abból adódó folyamatos vendégéjszakaszám-csökkenés pedig a marketingterv átgondolását sürgeti. A 2004-es hollandiai Magyar Kulturális Évad folytatásaként idén is nagy hangsúlyt kap hazánk kulturális kínálata a külképviselet marketingtervében, egészségturizmusunk pedig kiemelt turisztikai termékként szerepel.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.