Az esemény nem teljesen újkeletű; vidéki és határon túli — Temesvár, Belgrád — roadshow-k során hasonló workshopon már évek óta adnak egymásnak randevút a légi közlekedés és az utaztatói szakma hazai képviselői — tudtuk meg Hardy Mihálytól, a Budapest Airport szóvivőjétől. Budapesten egy, a Marriott szállóban 7 éve rendezett, de a szerdainál jóval kisebb kaliberű workshop tekinthető előzménynek. Sok év kihagyás után találta úgy a repülőtér vezetése, hogy szükség van az ilyen fórumokra, mely a tervek szerint hagyományteremtő jelleggel a következő években is megrendezésre kerül — tette hozzá.
A megjelent légitársaságok közt a magyarországi képviselettel vagy értékesítési ügynökséggel rendelkezők mellett olyanok is feltűntek a parketten, melyeket senki sem reprezentál itthon; köztük a Ryanair, Pegasus, Belavia.
„Senki sem fog azért iderepülni, mert szép a reptér, hanem mert van egy desztinációnk” — állapította meg a workshopot nyitó előadásában Kam Jandu, a repülőtér kereskedelmi igazgatója felhívva figyelmet az utaztatók és a repülőtér együttműködésének fontosságára. „Teljesen privát cégként nem csak a szánk jár, hanem cselekszünk is. Nagyszerű a kínálatunk” — közölte az egybegyűltekkel. A Budapest Airport az esseni székhelyű Hochtief-leány Avialliance repülőtér üzemeltető, a szingapúri állami befektetési alap, GIC, valamint a Caisse de dépôt et placement du Québec nyugdíjalap kezében van.
Amennyiben a tavalyi évet 2014-hez képest 12,5 százalékos növekedés mellett 10 298 963 utassal záró Budapest Airport idén mindent jól csinál és nem következik be egy kozmikus kataklizma sem, akkor az előzetes becslések szerint akár 11,2 millió utasuk is lehet a 2014-15-ösnél szerényebb — 8,9% — növekedés mellett. Ezzel azonban éves szinten is vélhetően lepipálja régiós — Bécs, Prága, Varsó — versenytársait annak ellenére, hogy velük ellentétben Ferihegyet nem használja bázisként átszálló forgalmat hozó hálózati légitársaság. Ez év első 8 hónapjának növekedési mutatói szerint csupán Varsó-Chopin liheg a budapestiek nyakában, mindössze 0,1 százalékkal elmaradva.
2016 első 9 hónapjának mérései szerint a TOP 20 útvonal élbolyának első 5 helyén sorrendben London, Párizs, Brüsszel, Frankfurt és Amszterdam osztozik. Londonba mintegy 1,140 millióan utaztak, 15,5 százalékkal többen, mint 2015 azonos időszakában. Kapacitásnövelésnek és járatsűrítésnek köszönhetően kétszámjegyű növekedést produkált Berlin, Amszterdam, Tel Aviv, Eindhoven, Barcelona, Madrid, Dubaj, Dublin és Koppenhága. Utóbbi bámulatos 73,1%-kal vezeti a növekedési mezőnyt, de utasszám alapján a 20-as lista 18. helyén előzi meg Stockholmot és Helsinkit 171 415 utasával.
A növekvő forgalom kiszolgálását segíti utasoldalon a hosszas tulajdonjogi viták után 9 évvel az ötlet megszületését követően végre épülő repülőtéri szálloda. A 145 szobás Ibis Styles hotel 2017 decemberében nyit. 3 ezerre nőtt a parkolóhelyek száma; eső- por- és napszúrásmentesen lehet eljutni a legtávolabbiból is a terminálokra. Jövőre tízzel növelik a 2B terminál utasfelvételi pultjainak számát. A BUD2020 terv keretében épül meg mintegy 17 millió eurós befektetéssel az az utasmóló, amit a Malév idejében még duplán láttunk a távlati látványterveken. 10 ezer négyzetméteren és 3 emeleten 27 új beszállókapu és 10 utashíd könnyíti az utasok áramlását. A tervek szerint 2020-21-ig kell várni, hogy „Legjobb regionális repülőtér” kategóriában 3 egymást követő évben is — 2014, '15, '16 — első helyezett Budapest Airport megnyissa „C” terminálját.