Szép-Kártya: erősebb marketing kellene

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége nem reprezentatív felmérést készít az Üdülési Csekk (ÜCS) és a SZÉP-kártya forgalmának alakulásáról 2012 januárja óta. 

Az MSZÉSZ felmérése nem tekinthető reprezentatívnak, abban összesen 47 szálloda vett részt az ország különböző régióiból. A kutatás márciusi eredményei szerint országos szinten a szállodákban 2012 január-márciusában az ÜCS és SZÉP kártya együttes forgalma kb. 387,2 millió forint volt. Ez 38,5%-kal kisebb a 2011 január-márciusi ÜCS forgalomnál.

A legnagyobb elmaradás 2011. január-márciusához képest 2012 hasonló hónapjaiban a Keleti (-47,4%) és a Dél-dunántúli (-51%) régióban mutatkozik. Ugyanakkor a múlt évhez képest a legkisebb a visszaesés a Dél-alföldi (-20,6%), az Északi (-23,6%) és a Nyugati (-29%) régióban.

Az idei év első három hónapjában az adatot szolgáltatók között három olyan szálloda volt, amelynél a SZÉP kártya és ÜCS együttes forgalma meghaladta a 2011. január-márciusi ÜCS bevételt. Közöttük 2 budapesti, 1 sárvári hotel található.

A 2012. január-márciusi 387,2 millió forint ÜCS és SZÉP kártya együttes forgalmából a SZÉP kártya 56.642.000 forintot tett ki, azaz a teljes forgalom 14,6%-át. A lakosságnál kinnlevő ÜCS állomány felhasználása még messze meghaladja a SZÉP-kártya szállodákban jelentkező forgalmát.

2012 első 2 hónapjához képest, amikor a SZÉP-kártya által generált forgalom az Üdülési Csekk forgalomnak nem érte el 10%-t, márciusban megnőtt a felhasználás. Ennek eredményeként az első negyedévben a SZÉP-kártyával fizetők aránya lényegesen megemelkedett. Fenti tendenciák szerint az várható, hogy a nyári szezon közeledtével növekszik a SZÉP-kártya felhasználása a szállodákban.

Az erősödő a SZÉP-kártya forgalom ellenére a 2012. 1. negyedévében a megkérdezett 47 szálloda között még mindig volt 4 olyan – ezek mind budapestiek – melyekben egyáltalán nem fizettek SZÉP-kártyával.

Kell a marketing

Az MSZÉSZ szerint a belföldi kereslet élénkítését szolgáló SZÉP kártya megismertetésére, népszerűsítésére úgy a kibocsátó bankoknak, mint a szállodáknak, és egyéb turisztikai szervezeteknek komoly erőfeszítést kell tenni, erősíteni kell a marketinget.

Az ÜCS megszüntetése ellenére ennek forgalma 2012 első három hónapjában még mindig jelentős volt, ami arra hívja fel a szállodák figyelmét, hogy célzott marketinggel, akciókkal érdemes az ÜCS tulajdonosokat aktivizálni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.