Színes, szagos, multimédiás

Jelenleg húsznál is több változata van Magyarország hivatalos idegenforgalmi weboldalának, amelyek véletlenül sem hasonlítanak egymásra. Ez azonban hamarosan megváltozik: a megújult színes, szagos hungary.com a többi weblapnak is megmutatja azt az irányt, amerre haladniuk kell.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Pontosan 23 honlap működik, összesen 18 nyelven. Angolból van három változat, franciából kettő (Belgiumban és Franciaországban), németből van osztrák, német és svájci, flamandból kettő: egy Belgiumban és egy Hollandiában. Működik a központi portál, mely angol, német és magyar nyelvű” – mondja Kelecsényi Ágnes, a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.) marketingigazgatója. A sokszínűségnek az az oka, hogy az adott honlapokat egészen ez idáig az adott képviselet készítette a helyi sajátosságok, elvárások figyelembevételével. Az arculat egységesítése a megújult hungary.com március utolsó harmadára tehető elindításával elkezdődik ugyan, de mindenképp hosszabb folyamatról van szó.

A régi honlap

„Nem volt különösebb baj a régi honlappal, legfeljebb annyit lehet mondani, hogy nem volt szép, és nem illett ahhoz az irányhoz, amit a ’Talent for Entertaining’ kampány kijelölt Magyarország kommunikációjában. A régi weblapon is nagyon sok információ volt, de nem tudta azokat megfelelően közvetíteni” – mondta Soós Gergely, a weboldal megújításával megbízott Laboratory munkatársa. „Az internetes megjelenésekre – elsősorban tartalomra – pontosan azért fektetünk nagy hangsúlyt, mert a turizmusban az internet az információszerzés egyik fontos – ha nem a legfontosabb – forrása. Egy-egy honlap arculati megújítására 2-3 évenként amúgy is szükség van, hiszen a látogatót vissza kell csalogatni, tudni kell neki újat mondani-mutatni. Ilyenkor célszerű kihasználni a technika adta új lehetőségeket” – tette hozzá Kelecsényi Ágnes. A honlapok látogatottságával elégedett volt az MT Rt.: 2005-ben januártól novemberig összesen 6,2 milliónyian látogatták meg őket a világban. Ha a jelzett időszakot összevetjük az előző év azonos időszakával, akkor kiderül, hogy az MT Rt. (és külképviseletei) által működtetett portálok látogatottsága 39 százalékkal nőtt. „A megújult honlaptól a látogatók – hosszabb távon pedig a turisták – számának a növekedését várjuk” – mondta az MT Rt. marketingigazgatója.

Az új weblap

Az ígéretek szerint színes, szagos, interaktív, multimédiás lesz. Azon a részen például, ahol az előző változatban egy látogatókat üdvözlő levél volt, most egy mozgóképekkel feltöltött belső microsite van. Az egyik változatban Rost Andrea énekel, közben pedig a képernyőt megosztva el lehet indítani egy egyperces filmet Budapestről. A felcsendülő zenét az Anima Sound System írta külön erre az alkalomra. És van még számos ötlet: van például panoráma képnézegető. Nagyobb változásnak tűnik, hogy a Laboratory megváltoztatta azt a módot is, ahogyan információkat lehet szerezni a honlapról; ha valaki például először a spa-lehetőségeket nézegette és utána szállásokat kezdett keresni, akkor a gép kiírta, az adatbázisban hol találhatók meg.

Máshol se jobb?

Általánosságban azt lehet mondani: szó sincs arról, hogy Magyarország le lenne maradva ezen a téren a többi európai országhoz képest.

A Laboratory kutatásából az derült ki, hogy például Franciaország és Olaszország honlapja csapnivaló, másokét pedig meg se lehet találni. Nagy-Britannia hivatalos turisztikai honlapja például a www.visitbritain. uk cím alatt, Görögországé pedig a www.grto.gr. név alatt rejtõzik. Önmagában az nagy eredmény, hogy jó a név: egy információra vadászó turistának valószínûleg a hungary.com jut elõször eszébe.

Nagyon jó honlapot mûködtetnek az írek, a spanyolok és a svájciak – meséli Soós Gergely. A Laboratory munkatársa jó példának tartja a „meetingpoint” szlogent használó lengyel és a pingvineket felvonultató („Nálunk mindenki jól érzi magát”) osztrák honlapot.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.