Sztrájkolnak a vasúti dolgozók Franciaországban

A közszolgáltatások színvonalának és kivételezett helyzetük megtartásáért sztrájkolnak csütörtökön a közalkalmazottak és a vasúti dolgozók Franciaországban. A kormány reformjai elleni tiltakozásul meghirdetett munkabeszüntetést 180 tüntetés kíséri országszerte.

A vonatoknak mintegy fele közeledik, és a privatizációtól tartó vasutasok együtt vesznek részt a felvonulásokon a tiltakozást szervező közalkalmazottakkal, akik az 1968-as diáklázadások kezdetének ötvenedik évfordulóján szervezték a munkabeszüntetést. Párizsban a vasutasok délután 1-kor a Gare de l'Est pályaudvarról vonulnak a Bastille térre, ahol csatlakoznak hozzájuk a közalkalmazottak, hogy együtt meneteljenek a gazdasági minisztérium elé. A vasúttársaság arra számít, hogy legalább 25 ezer vasutas vesz részt a megmozdulásban, amelyet a baloldali ellenzéki pártok is támogatnak. A közoktatásban dolgozóknak átlagosan negyede vesz részt a munkabeszüntetésben, és több kórházban csak a sürgős esetek látják el csütörtökön.

Ez a második alkalom Emmanuel Macron elnökké választása óta, hogy a közalkalmazottak utcára vonulnak. Október 10-én több százezren tiltakoztak az ellen, hogy a kormány a fizetések befagyasztása mellett 120 ezer munkahely megszüntetését tervezi a következő öt évben a közszférában, ahol 5,64 millióan dolgoznak. Az intézkedés célja a francia költségvetési hiánynak a GDP-arányos 3 százalék alá csökkentése.

A tiltakozók úgy vélik, hogy a kormányzat "szét akarja robbantani" a közszolgáltatásokat az új reformokkal, amelyek bizonytalanná tennék a közalkalmazottak helyzetét azáltal, hogy ezentúl határozott idejű szerződéssel is lehetne munkatársakat alkalmazni, valamint bevezetnék a teljesítmény alapú díjazást és az önkéntes alapú csoportos leépítés lehetőségét, ami eddig tabunak számított Franciaországban.

A sztrájkfelhíváshoz először csatlakoztak a vasutasok, miután a kormány rendeltekkel kívánja megreformálni az állami vasúttársaságot (SNCF). A 140 ezer embert foglalkoztató és közel 50 milliárd euró adósságot felhalmozott SNCF reformja és modernizációja Emmanuel Macron államfő egyik legnagyobb feladatának ígérkezik, 1995 óta szinte mindegyik kormány megpróbálkozott vele, de a szakszervezeti tiltakozások nyomán feladta. A kormány legfőbb célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik.

A hivatalos reakciók alapján a kormány "nyugodt és bizalommal" folytatja a reformokat, miután meggyőződése alapján a franciák azért választották meg államfőnek Emmanuel Macront, hogy átalakítsa Franciaországot. Ezért az államfő, akinek tetszési mutatója ismét visszaesett az 50 százalék alá, azt kérte a szerdai kormányülésen, hogy miniszterei türelmesen és pedagógiával magyarázzák el a közvéleménynek a reformok szükségességét.

A párizsi tömegközlekedési vállalat, az RATP szakszervezetei is sztrájkra szólítottak fel, de a buszok, a metrók és a villamosok normál menetrendben közlekednek, a sztrájk nem okoz fennakadást a fővárosban. A két párizsi repülőtéren, a Roissyn és az Orlyn, valamint a fapados légitársaságokat fogadó Beauvais-i repülőtéren viszont a légiirányítók tiltakozása miatt előzetesen törölték a járatok harminc százalékát csütörtökre, a sztrájk elsősorban a belföldi járatokat érinti.

Forrás: MTI


Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoport kapcsán, amiről ritkán esik szó

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoport kapcsán, amiről ritkán esik szó 

Bár egész Európában piacvezető a szállodai és kiskereskedői textilpiacon - így Magyarországon is a német alapítású JAB Anstoetz KG, mégis, van néhány olyan téma, amelyről ritkán esik szó a cég kapcsán.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?