hirdetés
hirdetés

Szuvenírbe oltott dizájn

Míg korábban ügynökségi képviselőként, ma saját cége ügyvezetőjeként jár üzleti tárgyalásokra Juhász-Váczi Heni, aki a Folqa szuvenírcsaláddal a dizájntermékek speciális szegmensébe lépett be. Nem fél a piacra lépő feltörekvő dizájnerek termékeitől, sőt szerinte a jó hazai dizájnmárkáknak erősíteniük kellene egymást.

 

hirdetés

A Folqa mitől más, mint a hagyományos magyar szuvenírtermékek?

A magyar piacon szép dizájntárgyak és csú­nya szuvenírek vannak. Mi az előbbire építve hoztunk létre egy új szuvenírcsaládot, amely korábban nem létezett.

A Folqa termékcsaládban is meghatározó­ak a jellegzetes magyaros motívumok és karakterek, a népi gúnya, a csikós, gulyás pusztai figurák. Mennyiben képvisel többet a Folqa ezeknél a sztereotípiáknál?

Akármennyire is szeretnénk elszakadni et­től, nem tehetjük meg. Elsősorban a külföldi vásárlók érdeklődése mutatja, hogy a klas�­szikus kollekcióra szükség van. Nyilván itt is megvannak a jellegzetes népi elemek, de mindez korszerű anyagon, műgyantán jelenik meg. Minden figurát felruháztunk egy-egy jellegzetes tulajdonsággal. A betyár például az igazságos. Emellett tartozik hozzájuk egy kétnyelvű füzet, amely szórakoztatóan mutat­ja be az adott figurát, illetve a mesterségét.

A legújabb Folqa babák viszont kortárs karaktereket is behoznak a kollekcióba.

Igen már elkezdtünk nyitni a Folqával, az új kollekció az urban style-t testesíti meg, a figu­rák fejére fullcap baseballsapka került, illetve dizájnjukban budapesti nevezetességeket je­lenítenek meg. Ezek a figurák már Budapest­ről regélnek, olyan jellegzetességekkel, mint például a Combino. Az új sorozattal inkább a nagyvárosi fiatalokat célozzuk meg. Nem ritka azonban, hogy egyedi megrendelőink saját arculati elemeiket, egy épület homlokza­tát vagy szolgáltatásuk valamilyen jellemzőjét kérik a hagyományos minták mellé.

El tudja képzelni, hogy a Folqa akár az or­szágimázshoz is hozzájárulhat a jövőben?

Nagyon szeretném, hogy így legyen. Ami sajnos egyelőre akadálya lehet, hogy a Váci utca még mindig tele van átlagos és zsúfolt szuvenírboltokkal, én pedig nem szeretném a Folqát ilyen környezetbe helyezni. Szeren­csére ezzel szemben látok egy új trendet is. Amikor elkezdtük a vállalkozást, alig néhány stílusos szuvenírüzlet létezett itthon, mára vi­szont egyre több minőségi szuvenírbolt nyílik. Ezzel párhuzamosan egyre több profi fórum és szervezet karolja fel a hazai dizájnereket, például a Design Terminál is egyre több le­hetőséget biztosít a feltörekvő tehetségek támogatására.

A magyar dizájnélet élénkülése akár azt is jelentheti, hogy a Folqa nehezebben fog érvényesülni a jövőben?

Minél több jópofa és minőségi termék ke­rül forgalomba, annál szélesebb lesz a piac, annál inkább nő az érdeklődés a minőségi dizájnszuvenírek iránt, és ez a Folqának is jó. Inkább arra kell fókuszálni, hogy erősíteni tudják egymást ezek a brandek, mert szerin­tem erre lenne szükség. Emellett persze mi is folyton megújulunk, újabb és újabb termé­kekkel jövünk ki a figurák mellett.

Ennek mintájára terveznek együttműkö­dést más dizájnmárkákkal?

Volt már rá példa. A német Stamps óragyár­tó magyar forgalmazója megkeresett, hogy készítsünk nekik grafikát, így tavaly négy kü­lönböző „Stamps by Folqa” órával jöttünk ki. Ehhez kapcsolódik egy másik fontos együtt­működés egy szlovákiai magyar házaspárral, amely nyáron keresett meg minket azzal, hogy Szlovákiában forgalmaznák a Folqát. A megegyezéssel a termékcsalád belépett a szlovák piacra is, a helyi kultúrára szabott kollekcióval. Lesz mézeskalács-készítő, dró­tos tót meg Jánosik, a helyi betyár, természe­tesen minden figura, illetve kártya szlovák dizájnnal és nyelven jelenik meg.

A héten indult az Őrzők alapítvány Vedd a szárnyaid alá akciója, amelynek ön az egyik arca. Erről a kezdeményezésről mit lehet tudni?

Minden évben felajánlunk Folqa babákat jóté­konysági célra. Néhány éve a Design Terminál Karácsony Terminál eseményén ismerkedtünk meg az Őrzők alapítvánnyal, amellyel azóta is kapcsolatban állunk. Tavaly jelentettük meg a Folqa kollekció juhászfiguráját, amelyhez jótékonysági akció kapcsolódik. Minden juhász megvásárlásával a vételárból száz forinttal támogatjuk a Tűzoltó utcai Gyermekkórház­ban gyógyulókat és gyógyítókat, erről a figura dobozán egy kártya tájékoztatja is a vásárló­kat. Emellett az év folyamán más akciókkal is támogatjuk az Őrzőket. A kezdeményezéssel azt is szeretnénk demonstrálni, hogy ha mi nulláról induló, kezdő kkv-ként megtehetjük, hogy adakozunk, más cég is képes erre.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk