Most azonban hétfő délelőtt van, vendégeinket a házigazdák nevében épp az egyik tulajdonos, Botond Szabolcs köszönti. Tőle Horváth Balázs, az OTP Pénztárszolgáltató tanácsadója veheti át a szót, prezentációjának témája cége egyik terméke, a Szép-kártya.
Hatezer céggel szerződtek eddig, ami 210 ezer kibocsátott kártyát jelent – imponáló számok, ám ami mögöttük van, még kérdéses.
Ugyanis gondok vannak a három magyarországi bankcsoport különböző
kártyaelfogadó termináljainak alkalmazásával – például mindjárt azzal, hogy háromféle terminál van!
Hiszen az illetékes tárca szerint is jogos elvárás, hogy egyetlen terminál elég legyen a három kibocsátó által értékesített kártyákhoz. Április 15., mondja erre a szakértő, állítólag ez az az időpont, amikorra ez megvalósul. Érdeklődéssel várjuk…
Van egy Magyarországon is jelen lévő nemzetközi cég – ez a Zebra Technologies –, amely mostantól aktívan részt vesz a hazai vendéglátó- és szállodai szegmens kiszolgálásában. Segítségével speciális szállodai és éttermi hűségprogramépítés, egyszerre több időben egy helyen tartózkodó konferenciavendégek azonosítása és igényeikhez szabott szolgáltatások, valamint egy szállodai szobába vagy rendezvényre biztonságos (és bármikor visszanézhető) beléptető rendszer működtethető. Vagyis olyan szállodai és éttermi innovatív megoldásokról számolt be a cég regionális értékesítési igazgatója, Halász Árpád, amelyekről ha egy vendéglátós vagy szállodás még csak nem is informálódik, később akár jelentős bevételkiesést szenvedhet el.
Bérgazdálkodás, garantált bérminimum, megváltoztatott munkaszerződés, részmunkaidős foglalkoztatás, idei NAV-ellenőrzési szempontok, munkaerőkölcsönzés, reprezentációs keret – annyi új, idén bevezetésre került szankcióval, előírással és kitétellel „bombázta” dr. Antalóczy Györgyné könyvvizsgáló, adószakértő, főiskolai docens a hallgatóságot, hogy klubtagjaink nem győztek jegyzetelni.
A szakértő hangsúlyozta, idén a NAV a vendéglátósszegmenst kiemelt területként kezeli: nyolcvan százalékát ellenőrzi – azaz nagyon kevesen lesznek, akik megússzák az ellenőrök látogatását.
Nyugat-európai topszanitercégek magyarországi képviselete a Z–A Design Stúdió, Marczell András ügyvezetésével, amelynél a márkahűség, a fürdőszoba szerepének fontossága, a legújabb brandek, a szépség, a funkció, a koncepció és a minőség a meghatározó. Az egyik általuk képviselt topmárka például – a Dornbracht (családi vállalkozás, alapítás éve: 1950) – nyugat-európai hoteleknél ma már húsz százalékban van jelen a szállodai fürdőszobákban, idehaza ezt a luxusprémium-kategóriát, derült ki a prezentációból, mindössze két százalékban rendelik meg hazai luxusszállodák felszereléseként.
Végül ez alkalomra hívott meglepetésvendégünk az afrikai hangulatot árasztó, különlegesen berendezett, felsőtárkányi Hotel Bambara tulajdonosa volt, dr. Szepesi Richárd.
Jogászként csöppent a szállodások világába (az egerszalóki Mesés Shiraz Hotel is az övé). Pénzügyi befektetésként indult első szállodája, közben azonban „rákapott
a szállodavezetés ízére”, ezért vágott bele a következő projektjébe, így született meg egy afrikai falu modellezése alapján a négy csillag superior kategóriájú hotel a Bükk kapujában. A lokáció fontosságát emelte ki a tulajdonos, amely esetében
összefüggött azzal, hogy elengedhetetlen volt a meghökkentő ötlet a sikerhez. Hiszen olyan helyen építette fel szállodáit, ahol nincs gyógyvíz, a közelben vonzó hely és a megközelítés sem egyszerű. Ezért egy-egy távoli és izgalmas, időtálló
kultúrát alkotott mind Egerszalókon, mind Felsőtárkányon – ez vonzza hozzá a vendégkört.
Hosszú évek kitartó kísérletezésének eredményeként született meg a Dunakanyar kistérség egyik festői falujában, Tahitótfaluban az epertermesztést is újjáélesztő vállalkozás, az Epermester Pincészet. A technológiához nincs szükség semmiféle mesterséges adalékra, aromákra és egyéb anyagokra, csak a finom gyümölcs legjavát használják fel boraik készítésekor. Így született az a két szép tételük – az Eperméz, főleg hölgyeknek ajánlva, valamint minőségi szárazboruk, az Epervér –, amelyek klubtagjaink körében is nagy sikert arattak.
Topminőségű magyar teaválogatás
Exkluzív teabemutatót tartott egy száz százalékban magyar vállalkozás, hiszen igazi magyar brand a Luis Tea Collections, amely László László vezetésével négy éve van jelen a magyar piacon. Hazai éttermeknek, szállodáknak, valamint kisebb, exkluzív üzleteknek is kínálják magas minőségű, válogatott szálas teáikat, amelyek ma már annyira keresettek, hogy a belga és a cseh Horeca-piac is érdeklődik e termékek iránt. Intenzív, különleges
keverékek, ízek, topminőség. Csak néhány a különleges kínálatból: Bogyósok (hibiszkusz, ribiszke, szőlő, bodza, fekete ribiszke), Vörös erdő szelleme (ribizli, hibiszkusz, bodza, szőlő, szeder, málna), Tavaszi ébredés (tejszínes ananász, cseresznye, hibiszkusz, ribizli,
szőlő, kókuszreszelék, ananászdarabok, bodza, napraforgószirom, kividarabok, pünkösdi rózsaszirom) Még több info: luis.hu
És végül a Business Klub ételsora eperkockával, eperborral
Előétel: Orechiette tésztasaláta grillezett zöldségekkel, balzsamkaramellel
Főétel: Roston sült jércemell karamellizált portóis, erdei gyümölcsraguval,
pirított mandulás, vadrizses jázminrizzsel, mellé Szenczi Natália az Epermester Pincészet képviseletében száraz minőségi szárazbort ajánlott, az Epervér nevű, igazi gyümölcsbort
Desszert: Eperkocka a Zila tortaforma használatával, hozzá a szakértő Eperméz nevű édes desszertbort töltött a poharakba – igazi desszertkísérőként.
Vágó Ágnes - Vendég&Hotel
Kép: Kolbe Gábor