Titkos tipp: Velencei-tó

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete piaci stratégiájának megfelelően az osztrákok által még kevésbe felfedezett hazai régiókat is igyekszik a fókuszba állítani, hogy ezáltal is tovább növekedhessen az egyik legfőbb turisztikai küldőpiacunkról érkező vendégek és vendégéjszakák száma.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idén nyáron a természetes hazai vizeink népszerűsítésekor a Balaton mellett a Velencei-tó hűsítő és élménygazdag ajánlataira, mint a családok számára ideális „titkos tippre” hívta fel az MT Zrt. az osztrákok figyelmét. A forgalomélénkítő kampány fő üzenete, hogy a Velencei-tó Európa egyik legideálisabb, ugyanakkor még a világ szeme elől elrejtett nyaralási helyszíne a családosok és az aktívturizmust előnyben részesítők számára. Az üzenet hatékony célba juttatása érdekében Ausztria egyik kedvelt zenei rádiócsatornáján, az Antenne 102,5 adón (http://antennewien.oe24.at) nyár elején egy többlépcsős rádiókampány ajánlotta a Velencei-tó felkeresését. A kampány meggyőzőerejét nagyban segítette, hogy a rádióhirdetésekben a tó partján üdülő osztrák családok meséltek fantasztikus élményeikről. Az MT Zrt. az aktívturizmus és a hazai nyílt vizek – köztük a Velencei-tó – népszerűsítése érdekében road-showra indult Ausztriában, s ennek keretében júliusban és augusztusban az osztrák nyílt vízi tóátúszó-bajnokságok színhelyein, Salzkammergutban és a Zell am See-nél sportolóknak és családoknak prezentálták a magyarországi aktívpihenési lehetőségeket. 

Az MT Zrt. sajtóútja nyomán a több mint félmillió olvasóval rendelkező osztrák Kurier augusztus eleji utazási melléklete egész oldalas, szuperlatívuszokban gazdag, vendégcsalogató cikket közölt. A jól sikerült tanulmányút eredményeként, Ausztria egyik legolvasottabb lapja bennfentes részletességgel és igen meggyőző érvekkel invitálta az osztrák családokat Magyarországra, ahol a libegőzéstől kezdve az úszó buszon át, a Velencei-tó kalandos nádrengetegén keresztül a Korda Filmstúdióig számos egyedülálló élmény várja a kalandokat és nyári pihenést kereső családokat. A Voralberger Nachrichten az elmúlt héten 2 oldalas, hasonló élménybeszámolón alapuló cikket közölt a Velencei-tó és környékének turisztikai vonzerejéről és a varázslatos nyaralási lehetőségekről. A konkrét szállás, útvonal és programtippeket egyaránt tartalmazó cikkek hírértéke 25 ezer euró. A friss sajtómegjelenések alapján így többmilliós osztrák olvasótábor és potenciális turista találkozhatott a csábító nyári magyarországi utazási ajánlatokkal. Az ausztriai turisztikai külképviseletek kooperációjában nemrégiben elkészült a „Világ legszebb strandjai” című tematikus kiadvány is, amelybe Magyarországról 3 strand, illetve desztináció került bele. Az elsősorban az utazási irodáknak szóló szakmai kiadványban a Balaton mellett természetesen helyet kapott a Velencei-tó is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.