Tourinform iroda nyílt a Budai Várban

A világörökségi helyszínen működő iroda hiánypótló szerepet tölt be a főváros turizmusában.

Budapest harmadik Tourinform Irodájának ünnepélyes megnyitóján Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója kiemelte: ez az iroda a 21. század turistájának igényeit szolgálja ki. „Az egyik legkedveltebb turisztikai attrakció, a Budai Vár területén a turisták tájékoztatása kiemelt jelentőségű feladat, amelyet a legújabb Tourinform Iroda megnyitásával kívánunk hatékonyan ellátni együttműködésben a Fiatal Vállalkozókért Alapítvánnyal és a Budavári Önkormányzattal. A Tourinform-hálózat évente közel 2 millió személyes érdeklődőt szolgál ki. Az irodákban az adott település, illetve régió, sőt az egész ország turisztikai kínálatáról tájékozódhatnak az utazók. Az irodák munkatársai magyar és idegen nyelveken is rendelkezésre állnak, hogy a vendégeket a szálláshelykínálatról, a vendéglátóhelyekről, a közlekedési lehetőségekről, különböző programokról, látnivalókról, illetve szolgáltatásokról tájékoztassák. Bízunk benne, hogy a Budai Vár irodájának köszönhetően ez a 2 milliós szám nagyságrendekkel fog növekedni.”

Nagy Gábor Tamás, Budapest I. kerületének polgármestere azt mondta: a Budai Vár végre felébredt csipkerózsika-álmából, számos helyen folynak építkezések, és a Várnegyed néhány év múlva megújult külsővel örvendezteti meg az idelátogatókat. A Tourinform irodával kapcsolatban azt is kiemelte: egyedi kínálatokat és szolgáltatásokat kívánnak bevezetni, például az ideérkező iskolai osztályok részére budavári programot szerveznének ingyen, illetve speciális túrákat, tematikus sétákat kínálnának az egyénileg érkező turistáknak. Ezeken felül speciális, a magyarokra jellemző, szép, szellemes ajándéktárgyakkal töltenék fel az irodát.

A Tourinform Budai Várban gyönyörű gyermekbútorokkal és játékokkal rendeztek be egy játszósarkot, hogy könnyebbé tegyék a kisgyermekes családok informálódását, illetve vásárlását. A belsőépítészeti kialakítást Vesztergom Ádám építész tervezte térítésmentesen.

Elérhetőség: 1014 Budapest, Tárnok utca 15.
Nyitva tartás: minden nap 10-18 óráig


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.