Tovább nő a beutazás Németországban

A németországi turizmus jobban fejlődik, mint valaha: a Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2012. első tizenegy hónapjában már 64,2 millió külföldi vendégéjszakát jelentettek a több mint tíz ággyal rendelkező szálláshelyek. Ez az előző év ugyanezen időszakához képest 8,1 százalékos növekedésnek felel meg, közölte lapunkkal a DZT.

Az UNWTO (ENSZ Turisztikai Világszervezete) aktuális tanulmánya szerint Németország beutazási számai 2012-ben is sokkal magasabbak, mint az európai, illetve a nemzetközi átlag. A legfrissebb adatok alapján elmondható, hogy a nemzetközi utazók németországi beutazása 2012. január–november között 7,5 százalékkal nőtt – míg az UNWTO felmérése szerint ez a növekedés világszerte 3,8 százalékos volt, Európa-szerte pedig 3,3 százalék pluszt könyvelhettek el.

A külföldi vendégéjszakák nagy részét európai küldőországoknak köszönheti Németország. Tavaly január és november között több mint 48,5 millió európai vendégéjszakát regisztráltak, ez meghaladja a hét százalékos növekedést az előző évhez képest. Itt mindenek előtt a szomszédos országok mutatnak folyamatos növekedést: főleg Svájc, Németország második legfontosabb küldőpiaca. A svájci vendégek 2012. január és november között majd 4,9 millió vendégéjszakát töltöttek Németországban, ez 9,5 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. Hét százalék plusszal szintén erős fejlődést mutat a németországi beutazásoknál Olaszország, de Nagy-Britannia (plusz 5,1 százalék) és Ausztria (plusz 6,4 százalék) is folyamatosan növekvő számokkal járul hozzá a kiemelkedő németországi eredményhez. Továbbra is felfelé ível Dánia is tíz százalékot meghaladó növekedéssel.

A BRIC-államok átlagon felül növekednek

A tengerentúli piacok és a BRIC-államok jelentősen hozzájárulnak a németországi turizmus dinamikus fejlődéséhez. Az Öböl-menti arab államok 27,7 százalékos növekedéssel átlagon felüli fejlődést mutatnak: 2012. első tizenegy hónapjában ez a kiemelkedően fontos küldőpiac 1,2 millió vendégéjszakát hozott Németországnak. Ám nemcsak az arab vendégek érdeklődnek kiemelten a németországi orvosi és egészségmegőrző utak iránt, hanem az orosz utazók is, akik 26,2 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek Németországban, mint az előző év ugyanezen időszakában.

Ez a fontos kelet-európai piac 2012. január és november között több mint két millió vendégéjszakával járult hozzá az összesített eredményhez. A DZT emellett folyamatos érdeklődést tapasztal Kínából is: a Mosoly országa 19,4 százalékos fejlődéssel támogatja a német vendégéjszaka-számok növekedését. Brazília 18,5 százalékos növekedéssel alig marad le ettől az eredménytől, míg India 7,1 százalékkal növeli az úticél Németország vendégéjszaka-volumenjét.

Erős növekedés a városokban

A nemzetközi vendégeket mágnesként vonzza a városi turizmus. A tavaly január és november közötti vendégéjszaka-számoknál különösen a több mint 100 ezer lakosú nagyvárosok mutatnak kiemelt, 10 százalék körüli fejlődést: mindenek előtt Hamburg (plusz 16,5 százalék), Berlin (plusz 14,3 százalék) és Frankfurt (plusz 13,7 százalék).

A DIHK-felmérés szerint is jó az üzleti helyzet

Az üzleti hangulat összességében kifejezetten pozitív az úticél Németországban – ezt támasztja alá a Deutsche Industrie- und Handelskammertag (DIHK – Német Ipari és Kereskedelmi Kamara) aktuális szezonális felmérése is. Az adatok szerint a vendéglátóipar üzletileg jó nyarat zárt, a kempingek pedig felzárkóztak, és majdnem elérték a 2003. nyarán felállított eddigi rekordjukat. Az előző évhez képest a szobafoglalási arány egy százalékkal 56,7 százalékra nőtt.

Németország továbbra is töretlen népszerűségnek örvend a magyar utazók körében, ezt támasztja alá a vendégéjszakák kedvező növekedése is.

A tavalyi évhez képest 17,1 százalékkal nőtt a magyar piacról Németországba látogató vendégek száma januártól november végéig.A Németországba irányuló, kikapcsolódási célú magyar utazások 34 százaléka felfedezőút, amelyek főként városlátogatás és körút formájában valósulnak meg. Az utóbbi időszakban új trendként jelentkezett a szabadidőparkok látogatása és a sportszünidő, ezen a téren különösen nagy növekedés tapasztalható. Továbbra is nagy népszerűség övezi a városlátogatásokat, a listát Berlin vezeti, de továbbra is töretlenül kedvelt úticél München, Frankfurt és Hamburg is. Nagy népszerűségnek örvendenek a szabadidőparkok, az UNESCO –világörökség helyszínei, a borvidékek, és a különböző túraútvonalak is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?