Tuboly József

Három rövid koppantás. Kollégái számára e rejtjel segítségével ismerhető fel nemzeti légitársaságunk újonnan – április 1-jével – kinevezett értékesítési és marketingprojekt-vezetője, Tuboly József. Akinek ismerősen cseng a neve légügyi berkekből, az nem a véletlen műve, hiszen március 31-ig még a British Airways (BA) magyarországi kereskedelmi és marketingrészlegét vezette, ahol a szakma elismerését váltotta ki megbízható és lelkiismeretes munkájával.

2ht Mindenki, aki önhöz fordul, nyilván azt kérdezi mostanában, hogy miért hagyott ott egy biztos céget a bizonytalanért? Én ezt inkább nem firtatnám, mert egész másképp látom a helyzetet. Hiszen a szakmában olyan hírek terjednek, hogy korábbi munkahelyén, a BAnél változások várhatók. Ezt megerősíti vagy inkább megcáfolná?

– Egyiket sem, mert azt gondolom, ez már nem az én hatáskörömbe tartozik. Amikor februárban bejelentettem, hogy felállok, és máshová távozom, azt követően a cégnek a jövőbeni munkájának megtervezésébe természetesen már nem folytam bele, nem is lett volna illendő. Itt pedig, új munkahelyemen, a Malévnél még nem vagyok igazán kompetens, hiszen a tanulási folyamat elején járok. Most, amikor beszélgetünk, töltöm az ötödik munkanapomat, azt tehát, hogy belelátok mindenbe, nem állíthatnám.

2ht Akkor beszélgessünk arról, ami szintén bizonyára sokakat érdekel: hogy kerül valaki felelős pozícióba mostanság? Fejvadászok munkájának közreműködésével? Vagy szól X. Y., hogy lenne itt egy lehetőség, szerintem neked való a feladat, pályázd meg?

– A válaszom erre a saját esetemben: is-is. A BA-hez úgy kerültem, hogy egyszer vezettem hazafelé, amikor felhívott egy fejvadászcég, hogy lenne náluk valami, ami talán érdekelne, mi lenne, ha beszélnénk róla? Egyébként ott nem is tudtam, hogy számon tartanak, egy ismerősöm ajánlott be, rajta keresztül kerültem a nyilvántartásukba. A Malévnél pedig a második variáció történt. Bár az az igazság, nem sokat gondolkodtam, amikor megtudtam, mi lenne a feladatom: azonnal igent mondtam, amikor meghallottam, hogy sikerült az interjú, mert annyira izgatott egy ekkora méretű kihívás.

2ht Tényleg, tulajdonképpen mi a feladata a cégnél?

– A magyarországi értékesítés és a külképviseletek eredményeinek maximalizálása. Ezenfelül a cég értékesítési stratégiájának olyan átalakítása, amely lehetőséget ad a várható új versenytársakkal szembeni sikeres helytállásra. A feladatom az, hogy a legtöbbet hozzam ki úgy a működésükből, hogy mindez ne járjon pluszköltséggel. Én inkább úgy fogalmaznám át, hogy nem egy felső szintű pozícióba kerültem, hanem egy adott projekt vezetésével, levezénylésével bíztak meg. Vagyis nem kreált munkakörrel, hanem egy feladattal, amit sürgősen meg kell oldani a cégnél, és amivel engem bíztak meg.

2ht A titulusában szerepel a marketing is.

– Ez természetes, hiszen a marketing mindig is szerves egységet alkot az értékesítéssel, a kettő egymás nélkül nem működik. Ha azonban arra céloz, hogy a légitársaság sajtó- és kommunikációs ügyei is alám tartoznak ezentúl, arra a válaszom határozott nem. Ez továbbra is az elnök-vezérigazgató irányítása alá tartozik.

2ht Hogy érzi így az első napok után: kevesebbet vagy többet dolgozik ezentúl itt, a Malévnél?

– Ez azon kevés dolgok közé tartozik, amire ma már nyugodtan válaszolhatok: egész biztosan sokkal többet, mint a BA-nél valaha is lehetett. Ez először is a tanulási időszakra vonatkozik, hiszen rengeteg minden újdonság itt számomra. Egy konkurens cégtől jöttem, nyilvánvalóan nem láthattam abba bele, hogy dolgoznak a hazai nemzeti légitársaságnál. Azonban amit azóta tapasztalatok, az kellemesen meglepő. Azt, ahogy itt mindenki ugyanazért dolgozik és nyújtja a maximálisat: hogy talpon maradjon, és még sikeresebb legyen a cég. Valljuk be, a Britishnél, ahonnan érkeztem, kevesebb ráhatásom lehetett arra, mi és hogyan történjen, hiszen egy jól működő, régóta funkcionáló légügyi vállalat magyarországi leányvállalatáért voltam a felelős. Itt azonban rengeteg minden múlik majd a munkámon, mivel jó értékesítés nélkül még a legjobb áru is eladatlanul a polcon marad. A Malévnél tehát sokkal nagyobb a felelősségem, szükség van a kreativitásra, és arra, hogy azzal a pár száz emberrel, aki mostantól alám tartozik, jól kijöjjek, és elérjem velük közösen, amit tőlem várnak el a feletteseim.

2ht Végül hadd kérjem meg, árulja már el az olvasóknak, mi az a titokzatos „három rövid koppintás”?

– Mivel csak most kerültem a céghez, még nincs hivatalos beléptető kártyám, ami a bejáratot nyitná, ezért az őröknek így kopogok, amikor ki vagy be szeretnék jutni az ajtón, hogy tudják, nem idegen várakozik odakinn.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.