Turistarekord Spanyolországban

A FRONTUR felmérése szerint augusztus hónapban rekordszámú turista látogatott el Spanyolországba. 

Augusztus hónapban 7 640 000 nemzetközi turistát regisztráltak, ami a tavalyi azonos hónaphoz képest 9,4%-os növekedést jelent. A januártól augusztusig terjedő időszakban pedig közel 40 millió turista látogatott Spanyolországba, ami 7,8%-os növekedést, vagyis 2,9 millióval több turistát jelent a 2010-es számokhoz képest.

16,7%-kal növekedett az Egyesült Államokból érkezők száma, 12,3%-kal a német turistáké és 10,5%-kal az olaszoké. A fő küldő országok közé tartozik az Egyesült Királyság, ahonnan augusztusban 1,8 millió vendég érkezett elsősorban a Kanári Szigetekre, Valencia tartományba, a Baleár Szigetekre és Andalúziába. Franciaországból augusztusban 1,5 millió turista látogatott főként a Baleár Szigetekre és Andalúziába. Németországból több, mint 1 millióan választották úti célul augusztusban a Baleár és a Kanári Szigeteket.

Összességében a legtöbben, 1,9 millióan a Katalán régiót választották úti célnak augusztusban, ami 2,9 százalékos bővülés a tavalyi azonos hónaphoz képest. A második kedvenc a Baleár Szigetek volt, 1,8 millió turistával, ami a tavalyi adatokhoz képest 8,5%-os emelkedés. Andalúziába augusztusban 5%-kal nőtt a látogatók száma, ez több, mint 1 millió turistát jelent. A Kanári Szigetekre 821 000 (+16,1%) turista érkezett a hónapban. Valencia régiója 737 000-es (+9,4%) turistaforgalmat regisztrált augusztusban. Madrid tartományába augusztus hónap során 550 000 vendég érkezett, itt a legnagyobb a növekedés mértéke, 42,6%-os tavalyhoz képest.

Augusztusban 12,7%-kal több, azaz 5,5 millió turista érkezett repülővel Spanyolországba, míg a vasutas közlekedési lehetőséget 2,6%-kal többen, 1,7 millióan választották. 13,3 %-kal emelkedett a nem hotelben megszálló vendégek száma, és 6,4% növekedett a szállodai vendégek száma. 17%-kal nőtt augusztusban a szervezett utazási formákat választó turisták száma és 6,7%-kal az egyéb utazási formát igénylők száma.

Az előzetes adatok alapján a 2011-es évet várhatóan jelentős növekedéssel zárja majd Spanyolország. Az idei év az elemzők szerint Spanyolország eddigi három legjobb turisztikai évéhez lesz majd hasonló.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.