Ugorjunk! Budapest Turizmus Stratégia

A fővárosi kezelésben lévő legtöbb turista által látogatott közterületeken hivatalos Budapestinfo Pontokat állítanak fel, itt lehet majd turisztikai szolgáltatásokról bővebb információt kapni. Erről és a most elkészült fővárosi turisztikai marketingstratégiáról számolt be Molnár József, a Budapesti Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft. (BTDM) ügyvezető igazgatója kedden, a Kempinski Hotelben megtartott sajtótájékoztatóján.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Ugorjunk! Budapest Turizmus Stratégia 2012/2013/2017 címet viselő stratégai kiadványban is megjelenő főváros turisztikai marketingstratégiai alapvetését megvitatják majd az önkormányzatokkal, a piaci szereplőkkel és a szakmai szervezetekkel is, ennek alapján készítik majd el az erre az időszakra vonatkozó marketingstratégiájukat.

A BTDM ügyvezető igazgatója elmondása szerint volt ugyan 2005 és 2010 között a fővárosnak ilyen stratégiája, de nem tudtak lépést tartani a versenytárs városokkal. A turizmustörvény elkészülését számtalan információval segítik, és elkészültével az abban szereplő elemeket is beépítik stratégiájukba.

A stratégia erről a linkről tölthető le: http://www.budapestinfo.hu/turizmus-strategia.html  

Molnár József lapunk munkatársának megerősítette, hogy stratégiájuk szerint erőteljesen a piacra támaszkodnak, ahol a költségek 95 százalékát a piacról hoznák be.

- A TDM-szerű gondolkodást a piac is egyre jobban szereti, számos olyan akció van, amely azt bizonyítja, hogy a TDM gondolkodásmód kezd tért nyerni – mondta az ügyvezető igazgató.

Megerősítette, hogy a Budapest Kártyával változatlanul ingyenesen látogatható az állatkert, és a 48 órás kártyának használata is szerepel a honlapjukon. Sajnálattal beszélt arról, hogy az idén már nem érvényes a múzeumokban a Budapest Kártya.

Terveik szerint bevezetik a Kultúra Kártyát, amely a fővárosi intézményeket egy ernyőtermék segítségével bérletes rendszer alapján működne. A most kezdődő tárgyalások eredménye lehet, hogy 20-30 múzeummal és ugyanennyi szolgáltatóval megállapodnak.

A sajtótájékoztatón Rétai Martin, a GPS City Guide Kft. alapítója és ügyvezetője bemutatta
a Pocket Guide elnevezésű alkalmazást, amely mobilon elérhető GPS alapú "hangséta-szolgáltatást" kínál. Egymillió előfizetőt szeretnének, ezzel a mobil utazási piac kiemelkedő szereplőjévé válnának.

Az alkalmazáskor követni kell a Pocket Guide térképen megjelenő útvonalat és az elhangzó hangutasításokat. Séta közben „rögzíthetők az élmények, feljegyzések, képek és videó filmek formájában, ezekből a Pocket Guide akár látványos, 3D-s, épületek között játszódó filmet is tud készíteni, amelyet aztán a Facebook közösségi oldalon meg is lehet osztani a barátokkal”- mondta.

A GPS pozíció alapján az alkalmazás hangnavigációval végigvezet a kiválasztott túrán és a látványosságok megközelítésekor automatikusan hallhatóvá, válik az információ, a látogató a túra bármely szakaszán tájékozódhat nem csak a nevezetességekről, de a környéken lévő éttermekről és kávézókról is.

Az alkalmazás az iPhone-on és a Nokia okostelefonjain működik, de áprilistól egy harmadik platformon, az Androidos operációs rendszer alatt is használható lesz – mondta Rétai Martin.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.