Új, közvetlen járat Budapest és New York között

Október végén felröppent a hír, hogy a jövő nyári menetrendjében új, közvetlen járatot indít Budapestre New York JFK repülőteréről a Delta Airlines. Idén ősztől kezdve fokozatosan több új európai és közel-keleti várossal bővül az amerikai óriáscég útvonalhálózata. A stratégiai fontosságú nemzetközi fejlesztésről a légitársaság atlanti régiójának ügyvezető igazgatója, Loren Neuenschwander nyilatkozott lapunknak.

'
A Delta légitársaság komoly nemzetközi hálózatfejlesztésbe kezd a jövő év elején. Mi a célja ezzel a vállalatnak?

– A Delta komoly vállalati átalakuláson megy keresztül, ezzel párhuzamosan 76 éves történelmének legnagyobb léptékű nemzetközi hálózatfejlesztésére készül. Jelenleg a Delta a leggyorsabban növekvő amerikai székhelyű légitársaság, és jövő nyárra közel 40 új útvonalon kívánja kiszolgálni utasait a világ minden részén. Ezek közül 11 új útvonal az Atlanti- óceán felett vezet. Az új transzatlanti járatoknak köszönhetően 2006 nyarára a Deltának naponta több mint 50 járata lesz 17 ország 29 városába Európában, a Közel- Keleten és Indiában, ezáltal nemzetközi kapacitásai 25 százalékkal nőnek. A Delta útvonalhálózata jelentősen megújul: előtérbe kerülnek az olyan útvonalak, amelyek nagyobb nyereséggel kecsegtetnek, illetve azok, amelyek erősítik a légitársaság jelenlétét Európában, Latin-Amerikában és a Karib- térségben.

Az új járatok között olyan Amerikától távol eső úti célok is szerepelnek, mint Kijev, Budapest vagy Tel-Aviv. Miért éppen ezekre a városokra esett a választásuk?

– A Delta az útvonalhálózat átalakítása során igyekszik olyan üzleti, illetve üdülődesztinációkba is új járatokat indítani, amelyeket utasai már régóta szerettek volna kedvelt légitársaságukkal elérni. Kutatásainkból az derült ki, hogy a legtöbb új útvonalunk iránt komoly érdeklődés várható. Számos város esetében a Delta lesz az egyetlen amerikai légitársaság, amely közvetlen, nonstop járatokat üzemeltet majd az adott regionális központba. Egyértelmű, hogy Kelet-Európa egyre fontosabb szerepet játszik a globális gazdaságban, ezért szükségszerű, hogy a Delta a régió legfontosabb központjait összekösse az Egyesült Államokkal, az új útvonalakon üzleti és szabadidős utazókat egyaránt kiszolgálva. Kelet-Európa és az USA között egyébként már eddig is erős volt a közvetlen légi kapcsolatra vonatkozó igény, amit az is bizonyít, hogy a Delta 15 éve sikeresen üzemelteti Moszkva és New York JFK közötti járatát. A közelmúltban megnyitott Moszkva–Atlanta járat sikere pedig minden előzetes várakozást felülmúl. Jövő tavasszal a Delta történelmi lépésre készül: beindítja az első közvetlen járatot Izrael és az USA délkeleti része között. Közben Indiát is bevontuk úti céljaink közé a Párizs CDG-n keresztül Chennaiba indított járatunk révén. Az új útvonalaink ráadásul a személyszállításon túl teherforgalom bonyolítására is alkalmasak.

Milyen gyakorisággal repülnek majd Budapestre, és elsősorban szabadidős utazókra vagy üzletemberekre számítanak? Ön szerint melyik irányban lesz erősebb a forgalom?

– A főszezonban hetente öt alkalommal közlekedik majd a járat Budapest és New York JFK között, a menetrendje megfelelő lesz mind az üzleti utazóknak, mind a turistáknak. A gépen két osztály lesz, egyrészt a Delta díjnyertes BusinessElite szolgáltatása, amely megfelelőképp nyugodt környezetet biztosít az üzleti utazóknak a fedélzeten munkához és pihenéshez egyaránt. A turistaosztályon pedig megfizethető kényelmet kínálunk utasainknak. A Delta egyébként tervezi, hogy mindkét osztályon megújítja a kabinbelsőt, ezáltal még nagyobb kényelmet kínálhat utasainak nemzetközi útvonalain.

Milyen típusú, és hány férőhelyes géppel repülik majd a budapesti útvonalat?

– Ezen az útvonalon 204 férőhelyes Boeing–767-300-ER-es repülőgépek közlekednek majd, 36 üléssel a BusinessElite osztályon, illetve 168 turistaüléssel. Ez a repülőgéptípus tökéletesen alkalmas arra, hogy nagy távolságokra repüljenek vele leszállás nélkül, miközben az utasok magas színvonalú kényelme is biztosított a fedélzeten.

Hogyan illeszkedik majd ez a járat a SkyTeam útvonalhálózatába?

– A három fő globális légiszövetség közül egyedül a SkyTeam kilenc partner-légitársasága hangolta össze teljes mértékben útvonalhálózatát és menetrendjét, ezáltal az utasok naponta több mint 15 200 induló járatot vehetnek igénybe a világ 133 országába. A Delta büszke arra, hogy a SkyTeam négy alapító tagja közé tartozik, és a Delta hálózatbővítése révén a partner-légitársaságok utasai is új közlekedési lehetőségekhez jutnak. A budapesti járat olyan időpontban érkezik a JKF repülőtérre, amikor optimális módon lehet átszállni Amerika más városai felé, mind a Delta, mind az amerikai székhelyű SkyTeam-tagok járataira. Így tehát a Budapest–New York JFK járat sokkal több lesz az utasok számára, mint egyszerű útvonal két pont között.

Az új járatok révén a Delta vezető szerephez jut a nemzetközi járatok piacán az USA-ban. Milyen növekedési stratégiát követ a légitársaság?

– A Delta globális expanziója már 2005-ben elkezdődött, ügyfélközpontú átalakulási programunk integráns részeként, ez folytatódik jövőre is. A növekedés azt is jelenti, hogy új utazási lehetőségeket tudunk ajánlani utasainknak két gyűjtő-átszálló pontunkból, Atlantából, illetve New York JFK-ről. A légitársaság különleges adottsága, hogy mivel számos szélestörzsű repülőgéppel rendelkezik, rugalmasan és gyorsan alakíthatja át útvonalhálózatát az igényeknek megfelelően. Érdemes megemlíteni, hogy a Delta rendelkezik a legnagyobb szélestörzsű transzatlanti kapacitással. Természetesen mindent megteszünk azért, hogy az utasok éppen a mi légitársaságunkat válasszák, ennek már látszik is az eredménye: az utóbbi 11 hónap során minden hónapban javult utasaink elégedettsége.

Hogyan befolyásolja a magas olajár a vállalat működését?

– Az olcsó kerozin ideje lejárt. Ezért a Delta is arra kényszerült, hogy kreatív, hosszú távú üzemanyag- megtakarítási gyakorlatot alakítson ki ez év elejétől. A kifutópályákon a gurulási idő, továbbá a repülőgépek tömegének csökkentése révén komoly összegeket lehet spórolni. A delta atlantai hubjában például 2,3 millió gallon üzemanyag-megtakarítás érhető el évente azáltal, ha az átlagos gurulási időt egyetlen perccel csökkenteni tudjuk. A Delta egyébként már több mint három évtizeddel ezelőtt felmérte az üzemanyag-megtakarítás különböző lehetőségeit, és a cég pilótái az elsők között alkalmazták az egymotoros gurulás technikáját a 70-es években.

Jelenleg több amerikai légitársaság is komoly pénzügyi problémákkal küszködik. Milyen következményekkel járhat ez az ágazatra? Hogy látja a Delta jövőjét ebben az összefüggésben?

– Az USA belső piacán a verseny jelenleg különösen erős. A Delta képes volt megfelelő választ adni erre a kihívásra, amikor az egyes amerikai belső útvonalakon repülő szélestörzsű gépeit átirányította nemzetközi útvonalakra. Így végül is anélkül tudta nemzetközi hálózatát bővíteni, hogy egyetlen repülőgépet is vett volna. Az amerikai légi ipar egyébként már a konszolidáció jeleit mutatja az US Airways és az America West összeolvadásával. A Delta más utat választott: azon dolgozik, hogy saját üzleti modelljét fejleszsze tovább, prioritása, hogy újra nyereséges legyen. Tény azonban, hogy az utóbbi néhány év komoly kihívásokkal szolgált az egész ágazat, nem csupán az amerikai szolgáltatók számára. Ebben az üzleti környezetben a Delta stratégiájának kulcsfontosságú része, hogy 1,1 milliárd dollárt takarítson meg globális hálózatának átalakítása révén. Éppen ezért próbálja kiegyensúlyozottabbá tenni útvonalhálózatát globális szolgáltatásokkal, közben fenntartva az egyik legjelentősebb belföldi ráhordó hálózatot. A nagyobb nyereséggel kecsegtető új útvonalak beindítása biztosíthatja a vállalat jövőbeli sikerét.

Névjegy

Loren Neuenschwander, a Delta Airways atlanti régiójának ügyvezető igazgatója tizenhárom éve dolgozott már a Deltánál, amikor 2004 októberében kinevezték az atlanti régió ügyvezető igazgatójának. Korábban a Delta globális központjában, Atlantában a szövetségi ügyekért felelős igazgató pozícióját töltötte be. Ebben a szerepkörben több sikeres nemzetközi együttműködés kialakításában vett részt, legutóbb a Delta, a Continental Airlines és a Northwest Airlines közötti háromoldalú kooperáció kidolgozásában vállalt fontos szerepet.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.