Új követelmények a Hotelstars-nál

A megújult követelmények révén a Hotelstars Union korszerű és átlátható csillagbesorolási rendszert kínál Európa több mint 22 000 minősített szállodájában,1,2 millió szobához.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Hotelstars rendszer szerint a szállodák kategorizálása 2010 óta azonos alapelvek alapján, közérthető és egységes módon valósul meg. A Hotelstars Union (HSU) a szállodák minősítési követelményeit –azok fejlesztése és korszerűsítése érdekében - a vendégek igényeinek és a piaci követelményeknek megfelelően ötévente felülvizsgálja és megújítja.

"Több mint 18 hónapos intenzív munka eredményeként sikeresen befejeztük a jelenlegi kritériumkatalógus megújítását. Ez egy kihívásokkal teli folyamat volt, amelyben mind a 17 HSU tagország helyzetét figyelembe véve kellett összehangolni a követelményeket. Sok országban a szállodák besorolása-jelentős történelmi háttérrel - hagyományokhoz kapcsolódik, tehát gyakran nem könnyű új tereket feltörni " - magyarázza Jens Zimmer Christensen, a HSU – és egyben a HOTREC - elnöke, megköszönve minden résztvevő országnak a konstruktív munkát.

Az új kritériumlista rugalmasabbá és átláthatóbbá vált, a követelmények száma 270-ről 247-re csökkent. A megújítás nemcsak megnyitotta a rendszert a modern szállodai koncepciók számára, hanem elősegíti a mindenütt jelenlévő digitalizáció útját a szállodákba - a vendég számára a recepción,a közösségi terekben illetve a szobákban található modern kommunikációs technológia, szórakoztató elektronika vagy informatikai támogatású ön-be-és kijelentkezési (self-check-in/out) lehetőségek által.

A fenntarthatóság szempontjai szintén nagy szerepet játszottak a megújítási folyamatban, így az új kritériumkatalógus arra ösztönzi a minősített szállodákat, hogy csatlakozzanak és használják a fenntarthatósági megjelölést ill.tanúsítványokat. Ez ösztönöz pl. az elektromos járművek töltőállomásainak telepítésére és kevesebb műanyag csomagolás használatára, valamint lehetőséget ad a vendégek számára, hogy jelezzék a napi  takarítás és az ágyneműk cseréje mellőzésének igényét.

A COVID 19 válság miatt a tisztasági és higiéniai intézkedésekkel kapcsolatban sajátos kötelezettségek lehetnek érvényben a HSU tagországaiban. A tisztaság és a higiénia – amely már az 1*- os kategóriától kezdve előfeltétel és alapvető követelmény - mindig is nélkülözhetetlen részét képezte a HSU csillagbesorolási rendszernek. Az új kritériumokról és a megfelelő pontrendszerről a HSU mind a 17 tagállama megállapodásra jutott, a tagországoknak legkésőbb 2021. január 1-ig van idejük bevezetni az új követelményeket.

Az új követelménylista elérhető az alábbi linken.

Forrás: Turizmus Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.