Új országmárka kialakításán is dolgozik az MTÜ

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Paradigmaváltás a turizmusban címmel június 6-án, kedden Sopronban, a Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központban indította el országos szakmai rendezvénysorozatát, amelynek több mint 10 állomása lesz, a következő konferenciát a Balatonnál három hét múlva rendezik.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A rendezvényen elhangozott, hogy az MTÜ országjárásának állomásain tájékoztatást adnak a hazai turizmus jelenlegi helyzetéről, főbb kitörési pontjairól, és ismertetik az MTÜ országos, valamint az adott térségre vonatkozó feladatait, fejlesztési városiról, programját.

A rendezvény emellett platformot biztosít arra, hogy a turizmus helyi szereplői is megoszthassák az adott turisztikai térséghez kapcsolódó elképzeléseiket a szakma képviselőivel.

A történelmi műemlékváros polgármestere, és a rendezvény házigazdája Fodor Tamás köszöntőjében Sopron város turisztikai programjairól és a fejlesztésekről beszélt, megemlítve, hogy a szomszédos Ausztria közelsége nagy kihívás, komoly konkurencia. Ezzel a megállapítással többen is egyetértettek, de hozzátették, hogy a tapasztalatuk alapján a kapcsolat barátságos, és segítő szándékú.

Dr. Guller Zoltán stratégiai célként jelölte meg, hogy az eddigi két és fél nap helyett 3 vagy 3 és fél napot töltsenek el nálunk a turisták.

A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint az eddigi struktúrarendszert komplexen, globálisan át kell alakítani, több tényező indokolja a paradigmaváltást, így például versenyelőnyt biztosít számukra az a biztonság, amely ma Magyarországon van, továbbá az internet, amely egyre fontosabb, mert befolyásolja a fogyasztási igényeket, valamint az, hogy újra van pénzük az embereknek utazni.

A térképre a meglevők mellé új desztinációk is kerülnek majd – mondta. „A paradigmaváltás a turizmus teljes vertikumában elkezdődött” – tette hozzá.

Elhangzott még, hogy több mint 3 milliárd euróval javította a turizmus a fizetési mérleget 2016-ban, a külföldi látogatások száma 6,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. 

Tavaly a turizmus ágazata 10 százalékkal járult hozzá a GDP-hez, az elvárható cél, hogy 2019-re ez 16 százalék legyen.

Kárpáti Béla, a Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a Fertő-tó teljes körű rehabilitációjáról beszélt.

Az MTÜ vezérigazgató-helyettese A desztinációfejlesztés új irányai címmel megtartott előadásában leszögezte, hogy növelni kell a turisták itt töltött napjainak számát, és a hazai turisztikai fogyasztást kell emelni. „A turizmus a szállodai szobán túl kezdődik” – mondta dr. Gajda Tibor, arra célozva, hogy a vendégek manapság túrázni, kerékpározni, kirándulni és fesztiválozni akarnak, ezért a siker érdekében a meglévő turisztikai elemeket össze kell hangolni. 

Meghirdetjük ősszel az új országmárkát - jelentette be Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese. Az új országmárka kialakításán már dolgoznak, amelyhez nemzetközi, magyarországi kutatásokat is végeznek. Hosszú távú országmárka-stratégiára van szükség, amelybe az új generációt is be kell vonni.

Végül a VOLT fesztivál alapítója Lobenwein Norbert tartott beszámolót arról hol tart a szervezés, és beszélt a fesztivál himnuszáról, az „Emlékszem Sopronban-ról”, melyet 16 millióan néztek meg. Erős kampányba kezdenek, jövő héttől angolul és magyarul is láthatóak lesznek programjaik.

A rendezvény végén többen kérdeztek az előadóktól, majd barátságos beszélgetéssel zárult az esemény.


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.