Új védjegy garantálja a magyar sertéshús kiváló minőségét

A Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegy garantálja ezentúl, hogy az ezzel a jelzéssel ellátott sertéshúsok és sertéshús készítmények megbízható, felelős magyar gazdaságból származnak, előállításukat rendszeres, szigorú és folyamatos ellenőrzés kísérte, útjuk pedig az élőállattól a vásárlásig nyomon követhető. A KMS védjegy segíti a fogyasztókat abban, hogy átlagon felüli minőségű, hazai terméket választhassanak. Ezt alátámasztja az Ipsos Piac- és Véleménykutató Intézet magyar lakosság körében végzett kutatása, amelyből kiderül, hogy a vásárlók 63%-a bizalommal fordul a minősítő védjegyek felé, vásárlásai során keresi azokat és hajlandó lenne akár 8%-kal is többet fizetni a védjeggyel ellátott termékért. A Kiváló Magyar Sertéshús védjegyet a Vidékfejlesztési Minisztérium megbízásából 2014 márciusától a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács vezeti be.

 

Új sertésstratégia: fókuszban a minőség

A Vidékfejlesztési Minisztérium a sertésstratégia részeként 2013-ban döntött arról, hogy létrehozza a Kiváló Magyar Sertéshús (KMS) védjegy és terméktanúsítási rendszert, melynek kidolgozásával és bevezetésével a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsot (VHT) bízta meg.

„A sertésállomány megduplázása mellett a sertésstratégia célja a minőségi hazai termékek támogatása is” - hangsúlyozta Dr. Feldman Zsolt a Vidékfejlesztési Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára. 

A Kiváló Minőségű Sertéshús védjegy használatát pályázat útján nyerhetik el sertéshizlaló vállalkozások, őstermelők, sertés vágóhidak, daraboló és feldolgozó üzemek csakúgy, mint a kereskedelmi és vendéglátóipari egységek.

Kiváló minőség az élőállattól az asztalig

A KMS Védjegy, amelyet kizárólag magyar vállalkozások nyerhetnek el, egy átfogó terméktanúsítási rendszert takar, amely a teljes sertés termékpályát lefedi. A tanúsítás során az auditorok szigorúan ellenőrzik a sertéshús előállításának minden fázisát. A vizsgálatok nem egy kiragadott piaci szereplőt, vagy annak egy termékét vizsgálják a termékpálya adott pontján, hanem biztosítják, hogy a termék a termékpálya minden szintjén, a hizlaldától egészen a fogyasztók asztaláig megfelel a minősítési kritériumoknak. A tanúsítás vizsgálja a termékek minőségét és az előállítás élelmiszerbiztonsági, nyomonkövethetőségi, állatjóléti, takarmányozási, higiéniai és termeléstechnológiai feltételeit.

Mitől kiváló minőségű a magyar sertéshús?
Kiváló Minőségű Sertéshúsnak a Magyarországon felnevelt, GMO mentes kukorica és egyéb szemes gabona alapú, az EU által engedélyezett takarmány összetevőket tartalmazó takarmánnyal etetett vágott állat húsa minősíthető. A nem növényi eredetű összetevők aránya a takarmányban nem lehet nagyobb 5 %-nál. A hazai tájakon megtermelt, minőségi kukoricával és búzával etetett sertésekből előállított sertéshús egyedi, zamatos ízvilággal rendelkezik. A védjeggyel ellátott minőségi sertéshúsból készült étel finom és zamatos, mind ízében, mind teltségében, mind pedig beltartalmi értékeit tekintve összetéveszthetetlen, magas élvezeti értékű.

 

A Védjegy minőségi garanciát jelent a fogyasztó számára. Célja, a minőségi sertéshús termékek népszerűsítése mellett az is, hogy az átlagon felüli hazai sertéshús termékek irányába orientálja a fogyasztókat, valamint, hogy a magas élvezeti értékű termékek fogyasztását növelje.

Tudatos döntéssel a hazai fejlődésért

A Kiváló Minőségű Sertéshús Védjegy a sertéságazat egészének lehetőséget nyújt arra, hogy kiváló, egyedi ízvilággal rendelkező, hagyományos termékeit itthon és külföldön egyre szélesebb körben ismert, a kiválóságot és a magyar származást szavatoló védjeggyel hozza forgalomba.

Hazai sertéskörkép

Az elmúlt 2 évtizedben 10 millióról 3 millió egyedre esett vissza a sertésállomány, Magyarország nettó kiviteli pozíciója megszűnt. A behozatalból származó termékek aránya nőtt, jelenleg évente 220.000 tonnának megfelelő mennyiséget szerzünk be külföldről, míg majdnem ugyanennyit, 230.000 tonnát viszünk ki más országokba.

Azonban nemcsak a sertésállomány, de a fogyasztás is jelentősen, több mint 30%-kal csökkent. Évente már csak 250.000 tonna sertéshúst fogyasztunk, ez fejenként mindössze 25 kg-ot, vagyis kevesebb, mint napi 10 dkg-ot jelent.   

„Az új, Európai Uniós szabványoknak megfelelő minősítő védjegy célja az is, hogy a tisztességes versenyfeltételek fenntartása mellett bővítse a hazai piacot és növelje az itthon előállított sertéshús termékek arányát” - hangsúlyozta Dr. Németh Antal, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. 

A védjeggyel ellátott termékek tudatos választásával a fogyasztó is hozzájárul, hogy az itthon termelt, minőségi hús hazánkban maradjon, és növekedésnek induljon a hazai termékek fogyasztása a külföldről behozott, más ízvilágú sertéshússal szemben. A kereslet fellendülésével a hazai gazdaságok is fejlődésnek indulhatnak Ez a sertésállomány növekedéséhez vezet. Ha egy millióval növekedne hazánkban a sertések száma, azzal 10 ezer új munkahely létesülne.

A KMS védjegy bevezetésétől tehát a minőségi húsfogyasztás és ezzel párhuzamosan a hazai sertésállomány növekedését is várják a szakemberek, ami az Ipsos lakossági felmérése szerint meg is valósulhat.   

A fogyasztó minőséget és hazai árut akar

A hazai és jó minőségű termékek előnyben részesülnek a sertéshús vásárlása során - derül ki a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács megbízásábólaz Ipsos Piac és Véleménykutató Intézet által végzett kutatásból.  A magyar termékek felé két dolog miatt fordulnak a fogyasztók. Egyrészt biztosak abban, hogy a hazai áru a minőségre is garanciát jelent és megbízható forrásból származik (65%), másrészt fontosnak ítélik, hogy vásárlásukkal a hazai piacot és a gazdaságot támogatják (75%). A magyar sertéshúst a válaszadók 52%-ka jobb minőségűek tartja, mint a külföldit.

Hazai vs. külföldi 
A magyar sertéshúst a válaszadók jellemzően pozitívan értékelik, míg a külföldit inkább negatív tulajdonságokkal ruházzák fel. A magyar sertéshúst elsősorban frissnek (77%), zamatosnak (71%) és jó minőségűnek (66%) tartják, a külföldi sertéshúst nem megbízható kétes forrásból származónak (65%), egysíkúnak, kevésbé ízletesnek (56%).  

„A kutatásból kiderül, hogy jelentős lakossági igény van egy minőséget szavatoló, hazai védjegy bevezetésére. A fogyasztók nagy része bizalommal fordul e jelzések felé, a vásárlók átlagosan akár 8%-kal magasabb árat is hajlandóak lennének kifizetni egy védjegyes termékért, de a 18-24 év közötti korosztály több mint 10%-kal többet is áldozna a garantáltan jó minőségre. - hangsúlyozza Kunos Péter, az Ipsos Piac és Véleménykutató Intézet kutatási igazgatója.

A védjegyes termékek iránti bizalom elsősorban a középkorúak és a nők körében magas. A magyar hölgyek 77%-a bízik a védjegyekben és 71%-uk keresi is azokat. A különböző védjegy típusok közül a minőséget majd az eredetet igazoló jelölést tartják a legfontosabbnak, mindkét igényre megoldást jelent a kiváló magyar sertéshúsokat minősítő KMS védjegy.

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.