Utazási irodai továbbképzés Karintiában

A nyár elején Lavanttal, Millstätter See és Südkärnten régiókba invitálta az utazási szakembereket az Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet. A Döbriachban szervezett workshopon és tanulmányúton 59 magyar résztvevő mellett szlovákiai, horvátországi és szlovéniai kollégák is részt vettek.

Az Österreich Werbung magyarországi képviselete már több éve ellátja a kelet- európai regionális központ szerepét, de ez volt az első alkalom, hogy a régió országaiból közös programon vettek részt az utazási szakemberek. Kocsis Krisztina marketingmenedzser elmondta, hogy az új ötletet pozitívan értékelték a résztvevők. A budapesti központhoz tartozik az említett országokon kívül Lengyelország, Csehország és Románia. A tanulmányút programja felölelte a karintiai kínálat minden elemét: a művészet és kultúra ajánlatait, a mozgásra csábító lehetőségeket és a nyári feltöltődés egyik legkedveltebb formáját, a gondtalan pancsolást a tavak hűs vizeiben.

Ausztria legdélibb tartománya parányi területen kínál hatalmas kulturális gazdagságot. A 975-ben önálló birodalmi hercegséggé váló területen számtalan műkincs utal a gazdag történelmi múltra a Magdalensbergnél található keltarómai ásatásoktól kezdve az egyházi emlékekig. A St. Paul/Lavat- Xtalban található bencés rendi apátság páratlan barokk kincseskamra. A Karintia-kártya több mint 100 szabadidős létesítménybe és múzeumba biztosít ingyenes belépést.

Túrák vízparton

Az aktív turisták is megtalálhatják a tartományban a nekik legmegfelelőbb mozgásformát. A túrázók és kerékpárosok választhatnak nehéz és könnyebb útvonalak között, az eligazodást a sípályákhoz hasonlóan fekete, piros és kék jelzések segítik. Az elszánt túrázók megmászhatják Ausztria legmagasabb hegyét, a 3 798 méter magas Grossglocknert a Hohe Tauern Nemzeti Parkban, de a Nockberg szelíd lankáin is találni kihívást jelentő útvonalat. Minden jelzett túraajánlat vagy kerékpárút víz mellett vezet, hiszen Karintia 1200 tavával, 1000 patakjával, 23 gyógyforrásával ugyanakkora vízkészlettel büszkélkedhet, mint Ausztria összes többi tartománya együtt. A vizet leginkább a 200 ivóvízminőségű, akár 28 °C-ra is fölmelegedő fürdőtavon élvezhetjük.

A jó ötlet nem drága

Ne feledkezzünk meg a marketingről sem! A Millstätter See-nél létrehozták az „1000 kéz maszszázs” programot, amelyet nem szívesen hagyna ki egyetlen turista sem. A „Víz aranya” program keretében a Hohe Tauern Nemzeti Parkban a víz különböző megjelenési formáit ismerhetik meg a turisták. A hangzatos elnevezések és programcsomagok fölkeltik a látogatók érdeklődését, az innovatív események új értékesítési koncepciót kínálnak, de csekély ráfordítással új arculatot lehet adni a már jól ismert attrakcióknak is. A karintiai nyaralást egyedülállóvá teszi a hegyek és tavak kombinációja, és itt található a családbarát üdülőhelyek legsűrűbb hálózata. Incentív csoportok részére vidám színfolt lehet a lovagi vacsora, amelyet például Sommeregg várában fogyaszthat az utas. Itt sem csalódhatunk az osztrákok leleményességében: a szereplőket és a pincéreket is a csoport tagjai közül toborozza a „mókamester”, így a 100 fős vacsora felszolgálása műsorral mindössze egy fő személyzetet és néhány jelmezt igényel, miközben a társaság jól mulat a kollégákon.

A magyar turisták egyre inkább megismerik Ausztria gazdag nyári kínálatát is. 2003-ban markánsan nőtt a nyári érkezések és az eltöltött vendégéjszakák száma, és ez a pozitív tendencia 2004-ben is megmaradt.

Jó értékesítő holtig tanul

Az Österreich Werbung munkatársai évek óta képzik az Ausztriát értékesítő szakembereket. Minden évben mintegy 70 tour-operátort invitálnak meg az interaktív részvételre. A budapesti prezentációkat, workshopokat Kapus György, közép-európai regionális igazgató és Mertz Borbála közép-európai regionális értékesítési igazgató vezeti. A tanulmányutak célja testközelből bemutatni az adott régiót. A rendezvényekhez és a tanulmányúthoz kapcsolódóan a kollégáknak tesztet kell kitölteniük, a legjobbak év végén jutalmat kapnak.

Ausztria turizmusa számokban

 Időszak  Vendégéjszakák Változás%   Vendég- 
érkezések
 Változás% Tartózkodási
idő
 
 2002/2003. tél  639 067  16   157 358 14,4  4,1
 2003. nyár  367 457  21,7  127 275  18  2,9
 2003

 1 009 437

 17,4   286 649  15,7  3,5
 
2003/2004.tél
  727 320  13,8  180 780  14,9  4
 2004. nyár  391 551  6,6  137 451  8  2,8
 2004  1 150 045  13,9  325 426  13,5  3,5
 2004/2005.tél  813 238  19,4  195 533  18,5  4,9
 
2005. január–március
 674 104  17,6  152 600  18,1  5,2

Forrás: Österreich Werbung

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?