Vidékre csábítják a fapadosok utasait

A szakma egy része még csak most ismerkedik a fapados légi járatokban rejlő turisztikai potenciál kiaknázására kidolgozott Fly & Bus koncepcióval. Akadnak azonban olyanok is, akik már hamarosan belevágnak az új turisztikai termék értékesítésébe. Az eddigi tapasztalatok alapján csakis a nyereségérdekelt megközelítés életképes.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

'

A Magyar Turizmus Rt. Németország–Ausztria régiójának igazgatója, Erdei János által megalkotott Fly & Bus koncepció lényege, hogy az olcsó légitársaságokkal Magyarországra utazók ne csak a repülőjegyet, hanem előre meghirdetett vonzó, utazási csomagajánlatokat is találjanak a fapadosok internetes honlapjain, amelyeket azonnal lefoglalhatnak és kifizethetnek. Az utazásszervezők által öszszeállított Fly & Bus ajánlatoknak tartalmazniuk kell a szállást, az étkezést, a szabadidős programokat és a transzfereket. Az utóbbi két kínálati elemnél nélkülözhetetlen feltétel, hogy akár 1 fő számára is garantált szolgáltatásként szerepeljenek. A Fly & Bus utazások célja, hogy a hozzánk látogató külföldiek tartalmasan töltsék el szabadidejüket – ami hozzájárulhat tartózkodási idejük megnyújtásához –, és a fővárostól távolabb eső régiókba is eljussanak. Az ötletgazda Erdei János szerint a vidéki szolgáltatók regionális önszerveződéssel tudnának profitálni a fapados utasokból. Van, aki az egyesületi formát tartja üdvösnek, van, aki pedig egy utaztatókból, szállásadókból, busztársaságból és egyéb szolgáltatókból alakult gazdasági társaságot. A gyakorlat egyelőre azt mutatja, hogy a nonprofit alapú összefogás még arra sem elég, hogy Budapestre kínáljanak csomagajánlatot a fapados közönségnek. A profitorientált forma azonban már a vidéki kínálat felölelését is lehetővé teszi.

 

Visszalépett a MUISZ

 

A nonprofit összefogást a Magyar Utazásszervezők és Közvetítők Szövetsége (MUISZ), illetve a Magyar Turizmus Rt. képviselte volna, a MUISZ azonban pár hónapos előkészület után visszalépett. Tervük az volt, hogy készíttetnek egy, a tagok csomagajánlatait tartalmazó weboldalt, amely a fapados légitársaságok honlapjain érhető el. Ehhez az MT Rt. anyagi

támogatást is nyújtott volna. A projektben részt vevő MUISZ több légitársasággal felvette a kapcsolatot. Drégely Ágnes, a szövetség beutaztató bizottságának vezetője szerint az elképzelés meghiúsulásának több oka is volt. „A légitársaságok túlságosan magas összegű jutalékot kértek a honlapon való megjelenésért, amit tetézett volna a bankok által felszámolt tranzakciós költség. Az irodák árrésével kiegészülő összeget már nem bírta volna el a fapados piac” – véli a szakember, aki szerint kedvezőbb feltételek mellett sem lehetett volna megvalósítani az ötletet, mivel a honlap üzemeltetését egy érdekvédelmi szervezet képtelen ellátni, arra csak egy cég alkalmas. Ugyanez vonatkozik a garantált transzferek megszervezésére is. A MUISZ felhívására egyébként tizenkét tagiroda állított össze egy-egy irodai szervezést igénylő egyedülálló csomagajánlatot, ezek kétharmada a fővárosra korlátozódott. Az albizottság elnöke úgy véli, van jövője annak, hogy a programok gazdái önállóan értékesítsék termékeiket a fapadosok közönségének.

 

A Program Centrum bevállalta

 

Egy magánvállalkozás, a stílusosan Fly & Bus Hungary névre keresztelt cég jutott legtovább a megvalósítás folyamatában. A budapesti Program Centrum Utazásszervező Kft. ügyvezetője, Toldi Annamária 2004 novemberében bejegyzett új társasága internetes kereskedés céljával jött létre. A cég egyik tulajdonosa egy magánbusztársaság, ami lehetővé teszi, hogy vidékre is garantált, akár naponta induló transzfereket biztosítsanak. A cég más tour-operátoroknak, illetve szállodáknak is értékesíti majd járatait, ami olcsóbb lehet számukra, mintha maguk oldják meg egyéni utasaik transzferjeit. A Fly & Bus Hungary árképzése a piaci árszínvonalhoz és nem a fapadosoknál megszokott diszkontárakhoz igazodik. „A fapadosokkal érkezők a repülésen megspórolt összeget szívesen áldozzák földi szolgáltatásokra, amelyet eddig is normáláron vettek igénybe” – érvel az ügyvezető. Kínálatukban csak négy-öt csillagos szállodák szerepelnek. A www.flyandbus.com honlap és a programok értékesítése január folyamán indul. A téli bevezető időszakban budapesti kulturális utakat, vidéki wellness- és gyógykúrákat ajánlanak. Utóbbiakat klasszikus gyógyhelyekre, illetve kastélyszállókba szervezik. Nyáron üdülések, nagy országjáró körutak és tematikus túrák lesznek foglalhatók a honlapon, és corporate ajánlatokat is összeállítanak cégek

számára. A társaságnak nincsenek kiemelkedő célpiacai, potenciális küldőországnak tekintenek minden olyan államot, ahonnan repülnek diszkontlégitársaságok Budapestre. Toldi Annamária kedvező tapasztalatokról számolt be: „Már vannak megkötött szerződéseink. Úgy látjuk, ritkább az, amikor jutalékot vagy fix összegű díjat kér a megjelenésért a légifuvarozó. A legtöbben kölcsönösen előnyös üzletet látnak az együttműködésben, amellyel mindkét fél vevőkört nyerhet. Ők megelégszenek egy viszontreklámmal, például egy linkkel a honlapunkon.” Az együttműködés technikai részletei jól kidolgozottak. Ha az utas a légitársaság honlapján lefoglalta budapesti repülőjegyét, automatikusan kinyílik előtte a Fly & Bus Hungary honlapja, amely felkínálja számára az összes programcsomagot, amely a gép érkezése és a visszaindulás közötti időszakban a rendelkezésére áll. Leleményes megoldást alkalmaztak a devizaproblémára is. Magyarországon egyelőre mindössze két bank foglalkozik az on-line kereskedéssel, amelyek a hazai jogszabályok értelmében ezen a területen is forint alapú tranzakciókat bonyolítanak. Mivel azonban az európai utaztatásban az uniós valuta a bevett fizetési eszköz, a társaság eurós és forintos árat is feltüntet, és egy erre írt program segítségével mindennap frissítik az árfolyamot a különbségből adódó esetleges veszteség minimalizálására.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.