Virágzó Stájerország

Dinamikusan nő a magyar turisták száma az Ausztria „zöld szívének” is becézett Stájerországban. Hat híres gyógyfürdő, számos golfpálya és kiváló gasztronómia csalogatja oda a turistákat, ahol a vidéki életforma önmagában is különleges vonzerő. Átgondolt specializáció, minőségi és térségi együttműködés jellemzi a stájer turisztikai kínálatot.

Különösen gyönyörű a táj Kelet-Stájerországban tavasszal, almafavirágzás idején. Amikor április végén erre jártam, több száz hektáron virágzott az alma, mi pedig oldtimer Steyer-Puch traktor nyergében jártuk be a 25 kilométeres „Almaút” egy szakaszát. Egyébként az „Almaút” csak az egyike a számos tematikus útnak (Kastélyok útja, Római borút), amelyet a környéken kialakítottak. Az élelmes almatermesztő gazda túravezető is, és ugyanolyan ügyesen használja gazdaságában a mikrochipes számítástechnikát, ahogyan forgatja a traktor kormánykerekét. A hagyomány és modernizáció kiegyensúlyozottsága mindenütt tetten érhető, ez a stájer siker titka. Errefelé nincs gond a gyümölcsértékesítéssel: Ausztria legkisebb vendéglőjében is az „Apfelsaft” a legkeresettebb üdítő, de mindenütt ott van az almás rétes, az almapálinka, nem is beszélve a helyi gazdák alkalmi kimérőjében (Buschenschank) kapható almaborról s a hozzávaló, házi készítési harapnivalóról. Többszörösen hasznosul minden, mert a szelíden hullámzó dombokon telepített almaültetvények közötti dűlőutakból gyalogos-, lovas- és kerékpárostúraútvonakat alakítottak ki, lépten- nyomon csinos, helyi stílusú panziók várják a vendégeket. Szükség is van a szálláshelyekre, hisz itt ünnep a falusi élet minden fontosabb pillanata: az almavirágzás, a szüret, a tökmagolaj-préselés, a csorda ki- és behajtása az alpesi rétekre és a falusi élet jóformán minden fontos mozzanata jól szervezett, látványos ünnepséggel jár. A marketingre, legyen az táj, termék vagy látnivaló, nagy gondot fordítanak. Látványos ceremóniával mutatják be évente a misztikus köntösbe öltöztetett és ezért méregdrága „Abakus” almapálinkát, amelyhez maguk a gazdák kerekítettek fantáziadús mesét. Az alpesi réten hizlalt marhák húsa védett termékként, „almo” néven kerül az osztrák vendéglők asztalára.

 

Vízből nyert egészség

A vidéki táj szépségein túl a gyógyító vizek is a térség vonzerői közé tartoznak. A festői környezetben fekvő Bad Waltersdorf fürdője 62 Celsius-fokos, gyógyhatású termálvízre épült, és a környékbeli településekkel együtt alig néhány évtized alatt kúra- és öko-mintarégióvá fejlődött. Bad Waltersdorf volt már Európa legvirágosabb települése, tavaly pedig elnyerte a Stájerország legszebb virágpiaca címet. A 370 ágyas, négycsillagos Quellenhotel fürdőszálló mellett ötcsillagos és hat további négycsillagos hotel, valamint számtalan panzió működik a településen. A haszonból évente eurómilliárdokat forgatnak vissza fejlesztésekre. A fürdőben hét medence, 12 szaunakabin és a „Stájer Medicina” (csak helyi termékek: tökmagolaj, alma, szénavirág hasznosításával) kezelései kényeztetik a vendégeket. A relaxáció tökéletes: a szálló vendégeinek exkluzív, gyönyörű kilátású „oázist” alakítottak ki a tágas, zöld parkban. Gerinc- és nyújtógyakorlatokra és talptornáztatásra kialakított tornautak, Kneipp-lábfürdő gondoskodik arról, hogy a vendég egész nap találjon az egészségét szolgáló elfoglaltságot. Kiabálás és ugrálás nem zavarja a nyugalmat, mert a gyermekes családok igényeit az egy ugrásra fekvő sebersdorfi H2O termálfürdő és szálló szolgálja ki. Így egymástól öt kilométerre a két, tökéletesen specializálódott fürdő egymásnak nem konkurenciája, hanem kiegészítője. Színesíti a térségi kínálatot a Bad Waltersdorf-i 18 lyukú golfpálya is. A bukolikus táj egét gyakran díszítik a hőlégballonok, a vidék e látványos sport egyik kedvenc terepe, idén Hofkirchenben rendezik meg a világbajnokságot. Érdemes ellátogatni a középkori hangulatot megőrző Hartbergbe és felkeresni az 1188-ban alapított Weiz városát, amely arról is nevezetes, hogy itt áll a Gemini-ház, amely több energiát termel, mint amennyit felhasznál.

 

Kerti örömök

Stájerországban virágos, ápolt minden porta és közterület – 14 magán- és közkert tulajdonosa összefogott, és létrehozta a „Kerti örömök” nevű útvonalat. A turizmus révén, amelyet közös marketinggel generálnak, mindenki többletjövedelemhez jut. A hafningi Kräuter-Oase gazdaságban öt hektáron biogazdálkodás folyik. A látványkertben kétszázféle gyógy- és fűszernövényt termesztenek, és kiveszőben lévő, őshonos zöldségféléket próbálnak megőrizni az utókor számára. A fűszereket, gyümölcsöket fel is dolgozzák, az érdeklődőknek szemináriumokat, a turistáknak bemutatókat tartanak.

Köszönjük a Kelet-stájer Regionális Marketing Iroda és a Bad Waltersdorf-i Turisztikai Szövetség meghívását.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?