Zöld Pardon: mire panaszkodnak a lakók?

„Az újbudai polgármester az állítólagos lakossági panaszok magas száma miatt nem akarja engedélyezni a Zöld Pardon további működését a jelenlegi helyszínen. A ZP üzemeltetői továbbra is úgy látják, hogy nincs bizonyíték a panaszok létezésére” - olvasható a Zöld Pardon által a Turizmus Online-nak eljuttatott közleményben.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Zöld Pardon 2011. október 31-én lejáró szerződésének meghosszabbítását kérte Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatától. A kérelemről a XI. kerületi önkormányzat közigazgatási hatósági eljárás során határozhat. A folyamatban lévő ügyben a XI. kerületi önkormányzat képviselő-testülete későbbi ülésén hoz döntést. Dr. Hoffmann Tamás polgármester mégis a testület megkérdezése nélkül nyilatkozott a kérelemről elutasító módon. A Zöld Pardon és több százezres támogatói köre így továbbra is bízik a XI. kerületi képviselők józan ítélőképességében - tudtuk meg.

A Zöld Pardon annak ismeretében adta be kérelmét, hogy a hely ellen 2008 óta nem érkezett az önkormányzat által rögzített lakossági panasz. Ezt erősítette meg a Zöld Pardon képviselőjének 2011. július 11-i iratbetekintésen szerzett tapasztalata, valamint az a tény, hogy a hatóság semmilyen formában nem adott tájékoztatást XI. kerületi lakossági panasz alapján induló vizsgálat lefolytatásáról.

Az önkormányzat jelenlegi válaszában továbbra is több száz lakossági panaszt említ, amelyek állításuk szerint „azonban nem teszik szükségessé külön vizsgálat lefolytatását.” A Zöld Pardon a maga részéről mindent megtett ezek tartalmának megismerése érdekében, de a hivatalos utak egyike sem szolgált bizonyítékkal a létezésükre; a XI. kerületből egyetlen dokumentált bejelentést sem találtak a hivatalban a ZP üzemeltetői. Így továbbra is szeretnék megtudni a panaszok pontos számát és részletes tartalmát, hogy a környéken lakók érdekében kezelni tudják a bennük foglalt kifogásokat.

Az önkormányzat állítása szerint a problémát főként a zaj és a szétdobált szemét okozza. A Zöld Pardon környékén több népszerű szórakozóhely is található. Az általuk kibocsátott zajért és a vendégeik szemeteléséért a Zöld Pardon nyilvánvalóan nem lehet felelős. Az önkormányzattal kötött bérleti szerződés pontosan szabályozza, hogy a környék tisztaságáról és biztonságáról a Zöld Pardon köteles gondoskodni, aminek a hely maradéktalanul eleget tesz. A biztonságot és a rendet fenntartó több millió forint értékű szolgáltatások megrendelése mellett az önkormányzat által kijelölt zajszakértő, a hatóság saját mérései, valamint a Zöld Pardon zajszint mérései is folyamatosan azt bizonyítják, hogy a kibocsátott zaj nincs a határérték fölött.

E tények ismeretében a Zöld Pardon szeretné felhívni az önkormányzat figyelmét arra, hogy amíg a hatóság több száz arctalan és névtelen panaszt hoz fel a hely további működése ellen, addig csaknem 6000 XI. kerületi lakos állt ki névvel, címmel és aláírással a Zöld Pardon bezárása ellen.

A XI. kerületi önkormányzat közleményében elismerte és méltányolta a Zöld Pardon biztonságos szórakozás iránti elkötelezettségét, valamint magas szintű kulturális tevékenységét. Ennek ellenére az önkormányzat nem ajánlott fel másik helyszínt a számára. Ugyanakkor a Zöld Pardonnak nincs tudomása olyan alternatív helyszínről a XI. kerületben, ami hasonló tömegközlekedési adottságokkal rendelkezik, jó a közbiztonság és olyan távolságra van a lakóépületektől, hogy ne legyen zavaró a zaj. Mindezen adottságokra azért van szükség, mert a Zöld Pardon közönségének életkora is meghatározza a helyszínt. A szülők nem szívesen engedik el gyerekeiket egy rossz hírű, kietlen, nehezen megközelíthető helyre. A jelenlegi környéken egyetemi épületek és irodaházak állnak, emellett a közbiztonság és a közlekedési lehetőségek is ideálisak.

Mindezek mellett a hely 13 éves működése alatt kialakított infrastruktúra költöztetése olyan mértékű beruházás, ami megkérdőjelezi a vállalkozás további sorsát, így veszélybe sodorva több száz munkahelyet - figyelmeztet közleményében a ZP.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.