30 éves a METRO – méltó módon ünnepelt

Partnereivel és munkatársakkal ünnepelte a METRO Nagykereskedelem magyarországi fennállásának 30. évfordulóját a Millenárison 2024. október 24-én. A születésnapon közel 700 ember vett részt a METRO több tízezer főt érintő hálózatából: beszállítók, profi vevők, szakmai együttműködők, különböző területeken dolgozó kollégák. Mi is a meghívottak között szerepeltünk.

 A düsseldorfi székhelyű METRO Cash & Carry cégcsoport első magyarországi áruházai több hónapos előkészítés után

1994. augusztus 11-én nyíltak meg Budaörsön és Ferencvárosban.

Az áruházlánc az első olyan nemzetközi cég volt, amely a rendszerváltást követően Magyarországon kezdett tevékenykedni, egy merőben újfajta árukínálatot és vállalati kultúrát honosítva meg hazánkban. Gyakran tömegjelenetek zajlottak az áruházak nyitása idején: nem is csoda, hiszen indulásakor a vágyott nyugati termékek nagytételes beszerzésének forrása volt a kizárólag vállalkozások számára igénybe vehető nagykereskedelem.

A Millenáris egyik tágas pavilonját töltötték meg a METRO vendégei

Az évek folyamán 13 magyarországi áruházból és kilenc kiszállítási platformból álló lánccá fejlődött a METRO Nagykereskedelem, és bár

a kulcs célcsoportok – a profi vevőket jelentő vendéglátóipari szereplők, valamint a független kiskereskedések – nem változtak, immár évek óta vásárolhatnak magánszemélyek is az áruházakban.

2022 óta az áruházlánc egy új stratégiának köszönhetően fokozatosan visszatért a gyökereihez, az áruházakban nagy tételben történő értékesítés (Cash & Carry) azonban ma már két másik csatornával, a kiszállítással és a digitális üzletággal bővült. Az új modell az árazásban is megmutatkozik: a népszerű Többet olcsóbban termékkosárban immár közel 5000 áru szerepel, és a kör folyamatosan bővül.

30 éves együttműködés

30 éve összeköt – így szól a jubileumi szlogen,

utalva arra a szoros kapcsolatra, ami a nagykereskedelmi cég munkatársai, beszállító partnerei és vásárlói között fennáll. Ennek a kapcsolatnak a hátterét a kulcs célcsoportok igényei alapján történő termékfejlesztés adja, szoros együttműködésben a beszállítókkal, gondosan megválogatott alapanyagokból. Az így fejlesztett árucikkek, a METRO saját márkás termékei rendkívül népszerűek és sikeresek: az értékesítésben a részesedésük immár 30 százalék fölötti.

Együtt növekedni

A nagykereskedelmi vállalat partnerstratégiájában az együtt növekedés jelenti a fő irányelvet.

Az együtt növekedés a folyamatos fejlődést és tanulást jelent, alkalmazkodást a vevőkhöz és a piachoz még nehéz helyzetekben is. Cégünknek ez a rugalmassága és megújulásra való készsége tette lehetővé, hogy 30 éve erős a pozíciónk a piacon.

– mondta az ünnepi rendezvény alkalmával Vladimir Gnjidic vezérigazgató. 

Marijana Racic pénzügyi igazgató elárulta, hogy

az elmúlt 30 évben 72 milliárd Ft-ot költött a METRO beruházásokra és fejlesztésekre, ami annyi, mintha egy kisvárost építettek volna fel.

A magyar METRO különösen büszke az energiahatékonysági fejlesztéseire, hiszen az elmúlt 15 évben több mint 40 százalékkal csökkentették az energiafelhasználásukat – ez 7 ezer magyar háztartás energiájával egyenértékű megtakarítást jelent.

1200 beszállító 22 ezer terméke

Kápolna Beáta beszerzési igazgató a nagykereskedelmi cég áruválasztékáról szólva elmondta, hogy közel 1200 beszállító partner közel 22 ezer terméke található az áruházak és a kiszállító platformok kínálatában.

Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató hangsúlyozta, hogy cégük számára minden egyes vásárló ugyanolyan fontos – éppen ezért kínálnak számukra eltérő megoldásokat a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés eszközeivel: a strandi lángosozó például az aprócska raktárát naponta tölti fel árukészlettel, így az áruházban vásárol, míg a nagy étteremláncoknak a kiszállítás jelenti az ideális beszerzési módot. A METRO egyedi színfoltja és fontos fejlesztőhelye a METRO Gasztroakadémia tudásközpont, amely a vendéglátóipari szereplők találkozóhelye is egyben.

A négy elem jegyében készült ünnepi ételsort a METRO Vevőakadémia profi szakácsai készítették

Négy elemhez igazodó catering

A gasztronómia piactereként a vacsora hozzávalóit különleges módon biztosították:

stílusosan a négy elem (föld, víz, tűz, levegő) szerint kialakított ételszigeteken kínálták a harapnivalókat a vendégeknek, bemutatva a termékkínálat sokoldalúságát és komplexitását.

A színpadi műsor sem a megszokott keretek között zajlott: fellépők helyett Sváby András moderálásával egy interaktív, multimediális beszélgetőshow folyt a METRO Nagykereskedelemről az Igazgatótanács tagjaival: Vladimir Gnjidic vezérigazgatóval, Marijana Racic pénzügyi igazgatóval, Kápolna Beáta beszerzési igazgatóval és Tóth-Korom Péter értékesítési igazgatóval. 


Új kávéízvilág a benzinkútnál

Új kávéízvilág a benzinkútnál 

A bevezetést egy egész Európára kiterjedő kampány kíséri, amelyben egy Brazíliában született francia művész alkotásai szerepelnek.
Rántott hús-királyság a Gozsdu udvarban

Rántott hús-királyság a Gozsdu udvarban 

A rántott húsok hazai koronázatlan királya, Bíró Lajos és az általa képviselt gasztronómiai irányzat ezúttal a legturistásabb pesti városrészt, a bulituristákról elhíresült Király utcát és környékét vette be.
Átadták a felújított kecskeméti nagykereskedelmi egységet

Átadták a felújított kecskeméti nagykereskedelmi egységet 

A kecskeméti METRO áruház átalakításával fejeződött be az idén 30 éves nagykereskedelem komplex, a teljes áruházlánc megújítását célzó projektje.
Ők kerültek be az Év Bortermelőjének döntőjébe

Ők kerültek be az Év Bortermelőjének döntőjébe 

Közülük egyikük nyeri el az előkelő szakmai címet.
Csúcsidőszak kacsából, libából

Csúcsidőszak kacsából, libából  

Nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget.
Ismét pályázhatnak egymillió forintos támogatásra a vidéki éttermek

Ismét pályázhatnak egymillió forintos támogatásra a vidéki éttermek 

Újra megjelentette Magyarország Kormánya a vidéki kis- és közepes vendéglátóipari vállalkozások versenyképességének növelését célzó támogatási programjának egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek szóló felhívását.
Pörögnek az unicumok

Pörögnek az unicumok 

Nőtt az árbevétel és gyarapodott az export.
A vendégek elismerését nyerte el a Mystery Hotel Budapest étterme

A vendégek elismerését nyerte el a Mystery Hotel Budapest étterme 

Több kategóriában hirdették ki a 2024. őszi Étterem Hét legjobb éttermeit.
Szőlőlékóstoló rendezvény Budapesten

Szőlőlékóstoló rendezvény Budapesten 

A fővárosban rendezik az első magyar szőlőlékóstolót.
Rászálltak a hatóságok az ételfutárokra

Rászálltak a hatóságok az ételfutárokra 

Az utóbbi időben jelentősen megnövekedett a fogyasztóvédelmi hatósághoz érkezett panaszok az ételkihordó cégek tevékenységével kapcsolatban.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.