Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

A Ryanair-nek elege van a részeg verekedéseknek a fedélzeten –  ezért alkoholkorlátozást vezetnének be a reptereken.

Az ír fapados vezetősége azzal érvel, hogy egyre gyakrabban elszabadulnak az indulatok az alkoholfogyasztás hatására, és gyakoribbá vált a zaklatás, a verekedés a fedélzeteken.

Ennek megakadályozására azt találták ki, hogy a beszállókártyákhoz kötnék a vásárlás mértékét, ami két italra korlátozódna.


Fotó: Ryanair

A légitársaság két alkoholos italban szabná meg a vásárlás mértékét a repülőtéri boltokban. A drasztikusnak tűnő lépést az idézte elő, hogy miután jogászai 15 ezer eurót próbáltak behajtani egy részeg utas által botrányos viselkedés, illetve az általa okozott károk miatt.

Összefogás nélkül nincs szigorítás

A szigorítást természetesen csak úgy lehet eredményesen végrehajtani, ha az EU összes légitársasága hajlik erre a megoldásra. A Ryanair felszólította az európai hatóságokat, hogy vezessenek be alkoholkorlátozást, hogy megakadályozzák az utasok lerészegedését, mielőtt felszállnának a repülőgépre. Ennek az intézkedéssorozatnak az is a része lenne, hogy a légitársaságok fenntartják a jogot, hogy megtagadják a beszállást bárkitől, akiről úgy ítélik meg, hogy túlzottan ittas. Ezt azonban az ír fapados nem bízná a véletlenre vagy a szubjektív megítélésre, azt szeretnék,

hogyha valaki alkoholt vásárol a repülőtéri bárokban és kocsmákban, illetve vámmentes üzletekben, akkor mutassa be a beszálló kártyát, ami két ital vásárlására jogosítana.

A fedélzeti incidensek olykor a légiforgalmat is befolyásolják

Újabban egyre inkább elszaporodtak a fedélzeti incidensek, amelyek olykor a forgalmat is befolyásolják. A cikk szerzője megemlít egy esetet: a Ryanair 15 000 euróra perelt be valakit a költségek megtérítésére, amikor a Dublinból Lanzarotébe tartó járatot tavaly áprilisban Portóba irányították át az általa okozott botrány miatt. Az ír bíróságok előtt indított perben a légitársaság 7000 eurót követel a 160 utas és személyzet szállodai költségeire, 2500 eurós leszállási és kezelési összeget, valamint 1800 eurót a személyzet cseréjének és a repülési idő korlátozásának miatt. A Ryanair emellett plusz 800 eurót kér az utastól a többlet üzemanyagköltségért, 750-et a járatkiesésért és 2500-at a jogi ügyintézés költségeiért. Ezek egyike sem merülhetett volna fel, ha az utas állapota és viselkedése miatt nem kényszerülnek úti célt változtatni és máshol kérni leszállási engedélyt. A lanzarotei járat tavalyi átirányítása után a légitársaság jogi lépéseket indított Portugáliában, de a helyi ügyészség úgy döntött, hogy mivel a repülőgép és a bizonyos utas is ír származású, ezért az ügyet Dublinban kell tárgyalni. És ez csak az egyik peres ügy a sok közül.

Az persze nem véletlen, hogy nem elsősorban a gépen részegednek le az utasok, hanem már a becsekkolást követően a reptereken, hiszen ott olcsóbb az alkohol. De fedélzeti lerészegedés is előfordul: a személyzetnek már most is joga van arra, hogy ne szolgálja ki indokolt esetben az utast alkohollal. Ez azonban mintha ma nem tűnne elégnek. Márpedig a Ryanair napi 3600 járatot üzemeltet 37 országban.

Itt az ideje, hogy az EU hatóságai lépéseket tegyenek az alkohol reptereken történő értékesítésének újra szabályozására, 

- hangoztatják a közleményükben.

A közleményből kiderül, bár minden reptéren működnek bárok és pubok, a legnagyobb probléma a brit repülőtereken szokott megesni, ahol számos hagyományos stílusú kocsma található.

Mi lesz bárok a bevételkiesésével?

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) statisztikái azt mutatják, hogy világszerte nőtt a légitársaságok utasait érintő erőszakos események száma. 2023-ban 480 járatonként 1 esemény történt. Ez 2022-hez képest sokkal több, hiszen akkor 568 járatonként 1 ilyen eseményt regisztráltak.

Arról kevés szó esik, hogy mit szólnak a reptéri üzletek és bárok a beszállókártyás vásárlás ötletéhez, hiszen ez nyilvánvalóan csökkentené a forgalmukat. Azt sem kommentálták sehol, hogy kevesebbet innának az utasok, ha nem késnének órákat a gépeik – amiről azért nem ők tehetnek…


Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.
A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor 

Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.