hirdetés

Új koncepció az 5 éves Business Klubban

A klub vadonatúj koncepcióját, az 'Ötlet, siker, kreativitás' kerekasztalbeszélgetést nagy érdeklődéssel fogadták a Vendég & Hotel Business Klubon megjelent szakemberek a Szamos Marcipán Royal Cukrászda és Kávézóban. A már nagyon várt vendéglátós és szállodai trendeket, újdonságokat bemutató prezentációkat követően ugyanis a szervezők egy olyan fórumot hoztak létre, melynek célja a meghívott szakemberek tapasztalatainak megosztása valamely kiemelt témában.

hirdetés

Kimondottan a vendéglátós, szállodás vállalkozások számára emelt ki pár fontos dolgot a 2015-ös adóváltozásokkal kapcsolatban Dr. Schmidt János adószakértő, pénzügyi és jogi tanácsadó, a Schmidt & Szimon Iroda képviseletében. A pénzügyi szakember tájékoztatta a szakmai közönséget az újdonságnak számító EKAER (Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrző Rendszer) szám jelentéséről és használatáról, melyet árufeladáskor kell a vállalkozónak igényelnie mielőtt elkezdi a fuvarozást. Az adózási kérdésekben otthonosan mozgó Schmidt János kiemelte a reklámadóval kapcsolatos újdonságokat is. Az idei évben az adó bizonyos százalékát már előadó-művészeti szervezet és látvány-csapatsport támogatására is felajánlhatjuk.

A németországi központú JAB csoport képviseletében Simon Csaba számolt be az aktuális szállodai textil-trendekről. A mai trendek gyorsan változnak, népszerűek a panelfüggönyök, rolók, a különféle feszített technikák alkalmazásai. A modern szállodai padlóburkolat szőnyegek helyett ma már a PVC, mely jó kopásállóságú, kőre és fára az összetévesztésig hasonlít, ezen kívül antiallergén és antibakteriális tulajdonságokkal rendelkezik. Felértékelődött a természetes anyagok (len, gyapjú) valamint a számos kiegészítő elem (párnák, ágysálak, lámpák) használata. Divat a sok egyedi minta, mely szőnyegben, kárpitban és textiliákban egyaránt megjelenik. A szakember szerint azonban lényeges trend az is, hogy mindenben a dizájn egy egységes koncepcióra törekszik, például ugyanolyan függöny, ágytakaró vagy tapéta használatára.

A világ legrangosabb szakácsversenyének konyhatechnológiai hátterébe pillanthattak be a megjelentek a Bocuse d'Or verseny hivatalos főszponzorának, a Convotherm magyarországi forgalmazójának, a Coninvest társtulajdonosa, Kertész Mirjam segítségével. Az idei versenyen már a kombi pároló legújabb csúcsmodelljén, a Convotherm 4-en főztek a versenyzők, melynek fejlesztése 4 évig tartott, alapos piackutatás és fejlesztőmérnökök munkájának bevonásával. A Convotherm különlegessége, hogy többféle étel is süthető benne párhuzamosan, nagy kapacitással bír, azonban a cég igazi nagy szabadalma, hogy a kinyitott sütőajtót be lehet tolni a sütő mellé, így nem akadélyozza a forgalmat és nem okoz sérülést. A high tech rendszer kuriózuma még a beépített tisztítórendszer, mely segítségével a rendszer automatikusan elmosogatja és kitisztítja magát az üzem után.

Egyre több hír jelenik meg mostanában az Accent Hotel Management-ről, melynek képviseletében Kerek Péter értékesítési és marketing igazgató prezentált a Business Klubon. Jelenleg 15 szálloda tartozik a cégcsoporthoz, melynek fő tevékenysége a szállodamenedzsment, pontosabban a hoteltulajdonosok részére üzemeltetnek szállodákat management szerződés formájában. 2005 és 2006 környékén rengeteg szállodai projekt valósult meg, különösen vidéken szaporodtak el a wellness szállodák, azonban üzemeltetésükhöz nem volt megfelelő szakmai tapasztalat. Az Accent Menedzsment átveszi ezeknek a szállodáknak a működését és garantálja a sikeres üzemeltetését. A tulajdonosnak tartoznak beszámolási kötelezettséggel, számára rendszeresen riportolnak. Mindemellett a bank felé az Accent egy bizalmat és garanciát is jelent. „Mögöttünk egy egész csapat áll” hangsúlyozta Kerek Péter értékesítési és marketing igazgató. Így ki tudjuk használni a szinergiákat, például már kialakítottunk egy törzsvendégrendszert, melyet több háznál is tudunk egyszerre kamatoztatni.

A Bocuse d'Or, a világ legrangosabb szakácsversenyéről Kovács László, a Magyar Vendéglátósok Ipartestületének elnöke tartott élménydús beszámolót a szakmai vendégek körében. Elmesélte, hogy mekkora nagy érdem erre a versenyre kijutni. Molnár Gábor és csapata volt a második magyar, akinek sikerült a két évvel ezelőtti Széll Tamás után kijutnia erre a rangos nemzetközi megmérettetésre. Felhívta a figyelmet arra is, hogy jövőre a SIRHA kiállítást és Bocuse d'Or versenyt Magyarország rendezi, mely óriási lehetőség a turizmus számára.

'Ötlet, siker, kreativitás' szlogennel indult a Vendég & Hotel Business Klub új programja a szakmai kerekasztal. A beszélgetés célja a meghívott szakemberek tapasztalatainak megosztása egy-egy aktuális témában. A jó hangulatú, pörgős beszélgetésen most 4 vendéglátós és szállodai szakember, Bozsik Lili, a Robinson étterem értékesítési vezetője, Kerek Péter, Accent Hotel Management értékesítési és marketing igazgatója, Barna György, a Symbol Budapest vezetője, Csokay Bence, az Ötkert, a Mazel Tov vezetője valamint a Budapest Essentials Fesztivál szervezője adott ötleteket és osztotta meg tapasztalait a jelenlévő szakmai közönséggel.

Ördög Ágnes
a szerző cikkei

(forrás: Vendég & Hotel)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk