Vendég & Hotel Business Klub: farm-to-table, élelmiszerbiztonság, design

Ha érdekes a program, sokan kíváncsiak rá. Bár ezzel a megállapítással nem váltjuk meg világot, de attól még igaz: ilyen sokan még egyszer sem látogattak el hozzánk a klubunk életre hívása óta eltelt hét év alatt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csak úgy tolongtak a vendéglátósok, szállodások, tulajdonosok, üzemeltetők, döntéshozók és konyhai irányítók a La Fiesta Catering tágas rendezvényhelyszínének falai között. Igaz, a cég tulajdonosa, Kovács László, a hazai vendéglátós szakma elismert személyisége, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke is megtisztelte vendégeit, kollégáit azzal, hogy maga vágta a házi füstöltféléket, sonkákat, kolbászokat és kínálta a szünet perceiben.


De lássuk röviden, miről is szóltak az előadások. Először a Nébih szakértője, dr. Zoltai Anna főosztályvezető asszony ismertette azokat az élelmiszer-biztonsági előírásokat, amelyek kistermelőktől vásárlás esetén érvényesek. Hallhattuk, mire figyeljen a vendéglős a kistermelőnél: legyen regisztrációs száma, tudni kell, mennyire dolgozhatja fel előre az alapanyagot (a baromfit például nem bonthatja fel), melyek a mennyiségi és minőségi korlátozások, hány kistermelő működik az országban – regisztrációjuk alapján a Nébih honlapján ellenőrizhetők.



Ugyanezt a vonalat követve, vagyis a ma egyre divatosabb farm-to- table koncepció témát körüljárva lépett a pódiumra két következő előadónk – akiket szintén nem kell bemutatni a hazai szakmának –, Csapody Balázs, a balatonszemesi Kistücsök Étterem tulajdonosa és Jáhni László, a ház konyhafőnöke. Ők a 40 km-es „varázskörről”, azaz arról termelői körről meséltek, amellyel 25 év óta nap mint nap dolgoznak, és amelyet hazánkban szinte elsőként ők kutattak fel. Kiderült, ez valójában egy fordított történet, azaz nem a termelő keresi meg őket a termékével, hanem ők találtak rá azokra a környékbeli gazdákra, akiknek elmondták, megmutatták, hogy mit szeretnének tőlük vásárolni. Így volt a burgonya, a spárga, a balatoni hal esetében is.

Az Ital Magyarország (IMO) marketingigazgatója, Szabó Ádám először is azt tisztázta, ő nem csupán egy italnagykereskedést képvisel (ahogy azt sokan tévesen gondolják), hanem ennél jóval többrétű szolgáltatást nyújtanak. Saját készítésű borokat (is) kínálnak, hatékonyan részt vesznek az oktatás, elsősorban a sommelier-képzés területén. Új márkákat vezetnek be, valamint 50 prémiumborászat termékeit forgalmazzák. Egyedülállóak abban, hogy mind a beszerzés, logisztika, termékmenedzsment, online értékesítés és marketing területén, márkakoncepciók kialakításában vannak jelen és látványos sikereket érnek el.



A kóstolással, jóízű beszélgetésekkel, üzleti és partneri találkozásokkal tűzdelt szünetet követően Varró Zoltán, a nemzetközileg ismert belsőépítész, designer, a VarroDesign tulajdonos/alapítója varázsolta el közönségünket. Többek között azt is elárulta, hogy míg jó húsz éve a biztonságos, megszokott megjelenés volt a bevett szokás egy-egy szálloda kialakítása során, ma az egyediség a hívószó. Ki is fejtette, és képeken, videókon bemutatott saját – gyönyörű – példái alapján láthattuk is, mit ért ezalatt. Ráadásul, tette hozzá a számos díjjal jutalmazott szakértő, az okos design a legjobb marketing is egyben egy-egy szálloda vagy étterem esetében, hiszen ami érdekes és különleges a vendég szemében, azt ma már mindenki lefotózza, és elküldi ismerőseinek a közösségi oldalak valamelyikén.


E témához szorosan kapcsolódott a következő előadás, amelyet Bakody Katalintól, a JAB Csoport magyarországi képviseletének vezetőjétől és Tóth Balázstól, a cégnél a téma szakértőjétől hallhattunk. Ők a designpadlót mutatták be, amely vendégváró helyeken jelent új megoldást: fa-, kő- vagy fémhatású PVC padlóburkolatot helyeznek el, mindezt töredék áron, az eredetihez megtévesztően hasonlító látványt kínálva. Ráadásul kiváló nedvességálló tulajdonsággal rendelkezik ez a padlóburkolat, a lábnak, a rajta közlekedőnek kellemes érzetet nyújt. A Horeca nemzetközi világában egyre több helyen használják, és szerencsére már nálunk is elérhető.


Szakmai programunk utolsó előadása méltó záróesemény volt, és nagy érdeklődés övezte, mindenki figyelt, sokan jegyzeteltek is: Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese ugyanis arra kereste a választ: honnan érkeznek hozzánk a legtöbben, és melyek azok a fogyasztói trendek, amelyek meghatározzák, hogy egy országot miképp ítélnek meg a vendégek. Előadásából kiderült, a turisztikai versenyképesség szempontjából az országmárka meghatározó tényező. Emellett szerepet játszik a biztonság, a kulturális értékek, a könnyű elérhetőség, a digitális stratégia, az infrastruktúra, az egészségügyi viszonyok, a versenyképes ár-érték arány, valamint a gazdasági helyzet. Megtudhattuk, hogy továbbra is Németország a vezető küldőpiac, ezt követi Anglia (a hétvégi bulituristák száma továbbra is magas), majd Ausztria, Csehország, Lengyelország és Olaszország szerepel még a lista élén. Megalapozott marketingkampányok készülnek, szoros együttműködésben a turizmuságazat szereplőivel, terveik szerint augusztus 15-ig elkészül az új országos marketingstratégia.



Különleges koncepciójú, nagy tömeget vonzó klubtalálkozónk helyszínét ezúttal a La Fiesta Catering biztosította, Kovács László vezetésével. Ők készítették azokat a válogatottan finom fogásokat, amelyekkel a hozzánk érkezőket lounge-teraszukon vendégül láthattuk. A kávépercekről a VendoService gondoskodott, mellé a Fornetti hozott finom, frissen tálalt harapnivalókat. A Lieblings Kren ízes tormakóstolót kínált, a Gönczi Palacsinta különleges palacsintákat sütött, a Parasztsajt manufaktúra kézműves sajtokat kóstoltatott. Italokat az Ital Magyarország széles portfóliója biztosított ez alkalommal programunkhoz, mellé a Villányi Pálinka manufaktúra hozott topminőségű törkölypálinkákat. Láthattuk a JAB elegáns mini-bemutatóterületét is, ahol az előadásban szereplő designpadló mellett textíliák, tapéták is megtekinthetőek voltak.

Forrás: Vendég & Hotel


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.