Így kávézik a magyar

 A legnépszerűbb kávétípus Magyarországon az espresso – ez derült ki a Costa Coffee és a GKI Digital közös kutatásából, amelyben több mint 2700 személyt kérdeztek meg mindennapi kávéfogyasztási szokásaikról. A kutatás szerint az espresso leginkább reggel népszerű, a délután pedig a tejeskávék ideje – ekkor van inkább idő leülni és nyugodtan elfogyasztani egy nagyobb adag, tejjel is megbolondított feketét.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Costa Coffee és a GKI Digital 2021 márciusában 2721 embert kérdezett meg kávézási szokásairól, közülük mintegy 2000-en tartják magukat rendszeres kávéfogyasztóknak.

Vezet az espresso

A válaszadók közül minden második (53%) fogyaszt rendszeresen espresso kávét, a második legnépszerűbb kávétípusok a tejeskávé (31%) és a cappuccino (30%). A férfiak körében a legnépszerűbb az egyszerű, de sokak szerint a legízletesebb kávé, az espresso: a férfiak 64 százaléka mondta, hogy rendszeresen így issza italát, míg a nők többsége a tejes italokat fogyasztják szívesebben.

 

A kutatás szerint korcsoportbeli különbségek is mutatkoznak: a 18-29 éves korosztályban a legnépszerűbbek a tejes italok, ők az átlagos 30-31%-os aránynál jóval magasabb arányban fogyasztanak cappuccinót (47%) és caffe latte-t (46%). Mindössze a válaszadók 8 százaléka mondta azt, hogy mindegy milyen típusú kávé, bármit szívesen megiszik.

A napszak is befolyásolja kávéválasztási szokásainkat: espresso-t leginkább reggel fogyasztanak a válaszadók. 86 százalékuk iszik egyet rögtön ébredés után, de délben (39%) és délután (34%) is népszerű ez a változat. Szintén reggel népszerűek az egyéb tej nélküli kávéitalok, mint a doppio, americano vagy az espresso lungo. A délutáni időszak inkább tejes italoké – ilyenkor fogyasztják a legnagyobb arányban ezeket a válaszadók.

Minőségi vagy átlagos?

A magyarok hagyományosan funkcionálisan kávéznak, azaz céljuk a reggeli felébredés és az ebéd utáni ébren maradás. Azonban látszik a hazai fogyasztók körében is az elmozdulás az élménykávézás irányába, egyre többen akadnak olyanok, akik kifejezetten a minőségi kávézást részesítik előnyben.

Ezt a tendenciát alátámasztja a kutatás eredménye is: válaszadók több, mint fele (55%) igyekszik minőségi kávét fogyasztani, ám ha nagyon muszáj, beéri az átlagossal is. A válaszadók negyede azt vallja, hogy bármit megiszik, a lényeg, hogy kávé legyen – főként a 25-29 évesek körében magas azok aránya (33%), akik így gondolják. A „kávézás, mint életérzés” választása leginkább a fiatal fogyasztókra jellemző. A válaszadók 14 százaléka viszont inkább nem iszik kávét, ha nem minőségi a kínálat – ez különösen az 50-59 évesek körében jellemző, közülük minden ötödik gondolkozik így.

Miért iszunk kávét?

A felmérés szerint a legtöbben két okot jelölnek meg arra, hogy kávét fogyasszanak: a válaszadók 56 százaléka kedvelt íze miatt issza, míg a napindító „5 perc kizökkenés” 39 százalékuknak fontos. A harmadik legnépszerűbb indok a koffeintartalom (35%) – a fiatalok körében ennek fontossága jóval magasabb, minden második 30 év alatti emiatt is kávézik.

Mit adunk a kávénkhoz?

Számtalan kiegészítő létezik, melyekkel feldobhatjuk mindennapi kávénkat: a kutatás szerint leginkább hideg tejjel (34%), barna cukorral (24%), cukorpótlóval (23%), fehér cukorral (20%), és tejszínnel, tejszínhabbal (20%) fogyasztják a válaszadók. Nők esetében fontos kiegészítők az alternatív tejek, míg a férfiak körében a folyékony tejszín népszerűbb az átlagosnál, a fiatalok pedig nagyobb arányban fogyasztanak fehér cukrot az átlagnál.

Kávézó vagy otthon?

A koronavírus előtt minden harmadik válaszadó havonta néhányszor választott valamilyen vendéglátóhelyet a kávéja elfogyasztására. Szintén harmaduk hetente vagy hetente akár többször, míg 5 százalékuk akár naponta kávézott kávézóban. A kávézó választásakor számukra fontos szempontnak bizonyult a kávé frissessége, valamint az állandó, kiszámítható minőség. Az ár nem döntő tényező a választáskor, de azt is elmondták a felmérés résztvevői, hogy espresso-ért átlagosan 482 forintot, míg latte vagy cappuccino típusú italokért 694 forintot hajlandóak fizetni egy kávézóban.

 

 


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.