hirdetés

Luxusétel lett a sült krumpli, lekerül az étlapokról

Az orosz-ukrán háború olajválságot hozott, ez pedig egyre több éttermet ér utol. A vendéglátóhelyek egy része Németországban már most is levette az étlapjáról a sült krumplit, a következő hetekben pedig várhatóan még többen döntenek hasonlóképpen. De Belgiumban sem sokkal jobb a helyzet - írja a Roadster.hu.

hirdetés

Egy vendéglátós, Freddy Basel a Bildnek elmondta, van még egy utolsó, tizenöt literes étolajos kannája, ha az elfogy, a fritőz hideg marad. Nála már most sem jár a curry wurst mellé a sült krumpli. Ennek oka, hogy az étolaj ára olyan robbanásszerűen megnőtt, hogy az étterem nem tudja kigazdálkodni azt, drasztikusan pedig nem akarják megemelni a hasábburgonya árát, mert fogyasztóik úgy már nem vennék meg. Úgy fogalmazott: januárban még kilencven centet, azaz átszámítva nagyjából 330 forintot fizetett egy liter étolajért, ma már ez akár négy euró, vagyis közel 1500 forint is lehet.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos

Kongatják a vészharangokat Belgiumban is, ahol nemcsak az étolaj ára szökött az egekbe, de gyakorlatilag minden alapélelmiszer többe kerül, mint a háború kirobbanása előtt. Az étolajárak elszállása a belgáknál különösen nagy probléma lehet, mivel a kívülről ropogós, belülről omlós egyedi sült krumplijuk nemzeti eledel, és a turisták számára legalább olyan fontos belga gasztrokülönlegesség mint a sör, a gofri vagy a fekete kagyló.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!


Meghosszabított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk