hirdetés

Ősi eljárással készülnek a grúz borok, nagyon kapósak lettek

A kizárólag agyagedényben érlelt borok már nálunk is megkóstolhatók, minőségük és különleges ízük révén gyorsan kedveltek és keresettek lesznek.

hirdetés

Tudta, hogy a bort valójában Grúziában találták fel? A világon elsőként a grúzok kezdték erjeszteni a szőlőt, tőlük vették át a módszert Mezopotámiában, Egyiptomban, majd az ókori Görögországban és Rómában is.

Fotó: Grúzia Borai
Fotó: Grúzia Borai

A grúz borok 8 ezer éves múltra tekintenek vissza, elkészítésük pedig alig változott az idők során: a szőlő kipréselt levét méhviasszal lezárt agyagedényekben, grúzul “Qvevri”-kben a földbe ásták, ahol állandó, alacsony hőmérsékleten ment végbe az erjedés.

Ez a hagyományos „Qvevri” eljárás a történelmi bizonyítékok alapján legalább 5 ezer éves, mégis a mai napig akalmazzák. Bár a Szovjetúnió fennállása alatt a grúzok nagyüzemi termelésre álltak át, 2006 óta ismét az eredeti hagyomány szerint állítják elő a jobbnál jobb borokat.

Ezek alapját nem kevesebb, mint 500 szőlőfajta adja, melyek a dél-kaukázusi ország kedvező éghajlatán teremnek. A sokféleségnek hála a grúz borok közt igazi különlegességekkel is találkozhatunk, amelyek nem emlékeztetnek egyetlen hazánkban ismert bor ízvilágára sem.

Már itthon is kóstolhatók
“Itthon a grúz borok szinte egyáltalán nem voltak ismertek. A mi célunk, hogy behozzuk őket a köztudatba, ezért is kértük fel Fabók Mihályt és Petzold Attilát, az elismert borszakértőket, hogy segítsenek nekünk kiválasztani a legjobb borokat. Az általuk kipróbált száz tételből végül hetet hoztunk be Magyarországra”, mondja Rodriguez Dávid, a Grúzia Borai márka tulajdonosa és ügyvezetője.
Aki hozzáteszi, igyekeztek olyan borokat behozni, amelyek egyediek, különlegesek, és semmiben nem hasonlítanak a nálunk már jól ismert ízekre.
A grúz borok legfőbb felvásárlói ma még a japánok, olaszok, amerikaiak közül kerülnek ki, így Magyarországon még igazi kuriózumnak számítanak. Ezekkel a palackokkal - magas áruk és minőségük miatt - várhatóan nem a szupermarketek polcain fogunk találkozni.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!


Meghosszabított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk