Megszépülve nyitott újra a Hotel Nemzeti

Az Accor felső kategóriás MGallery márkájaként nyitott meg Budapesten a 200. óta zárva tartó Hotel Nemzeti.

Budapest belvárosában, Hotel Nemzeti Budapest néven december elején nyílt meg az MGallery márka első magyarországi szállodája. Az Accor felső kategóriás MGallery kollekciójához világszerte közel 60 szálloda tartozik, exkluzív, személyre szabott, felejthetetlen élményeket biztosítva vendégeiknek.

Emlékezetes, hogy az Accor-Pannonia Zrt. tulajdonában levő patinás épület 2008-ban zárt be felújítás miatt. A munkálatok elkezdődtek a műemléképületben, a válság miatt azonban a tulajdonos elhalasztotta az átadást. Az idén tavasszal egy francia magánbefektető megjelenésével vált lehetővé a felújítás befejezése. Az immár többségi tulajdonos befektető azt is vállalta, hogy tíz éven belül kivásárolja az Accor-Pannonia még meglevő kisebbségi tulajdonrészét – tudtuk meg a hotel átadásakor Antoine Guego vezérigazgatótól.

Intellektuális miliő

Az első szabadkőműves színháznak köszönhetően a Hotel Nemzeti volt a budapesti kulturális élet közkedvelt találkozóhelye a XX. század elején, több híres művész fordult meg a falai között. A történelmi épület és az intellektuális légkör a hotelt olyan egyedi hellyé teszi, amely ízelítőt ad a vendégeknek Budapest művészeti szellemiségéből. A 80 szobás, 2 lakosztállyal és 3 junior suite-el rendelkező szálloda központi elhelyezkedésének köszönhetően kiváló lehetőséget nyújt a város legfőbb kulturális és turisztikai látványosságainak felfedezésére.

A jellegzetes, teljes mértékben autentikus 116 éves épület egyedülálló atmoszférával és történelmi múlttal rendelkezik. A szállodában igazi építészeti ritkaságként egyaránt megcsodálhatjuk a velencei tükrökkel díszített lépcsőházat, a lenyűgöző szobrokat rejtő belső udvart, az eredeti ólomüveg mennyezetet, valamint ezek kontrasztjaként a lélegzetelállítóan modern szobákat és közösségi tereket.

A korszerűen felújított épület harmonikus egyensúlyt teremt a hagyomány és merészség, erő és elegancia, múlt és jelen között.

Tökéletes egység teremtődik itt a történelem és a modernitás, a színek és a letisztultság, holnap és ma között. A 80 egyedi tervezésű szoba a legmodernebb belső tervezési elveknek, technikai megoldásoknak megfelelően kerültek kialakításra felső kategóriás minőségi fekhelyekkel ellátva.

A szobák vendégeinek fokozott kényelmét ingyenes internet hozzáférés, kávé- és teafőzési lehetőség, LED képernyős tévékészülék nemzetközi csatornákkal, laptop méretű széf, környezetbarát világító rendszer és univerzális média csatlakozó aljzat szolgálja. A szálloda egyik fő nevezetessége az egyedi bárszerviz, amely tradicionális, kiváló minőségű magyar ételeket és desszerteket kínál.

„Örömünkre szolgál, hogy Budapest is csatlakozhatott az MGallery szállodák sorához. Mint a szálló üzemeltetői, biztosak vagyunk abban, hogy e különleges koncepció kiemeli és megkülönbözteti a Hotel Nemzetit a fővárosban található kínálattól”- hangsúlyozta Antoine Guego, az Accor Magyarország/Szlovákia vezérigazgatója. „A szálloda felújításánál nem hagytuk figyelmen kívül annak kiemelkedő történelmi múltját és építészeti remekeit. Célunk, hogy a Hotel Nemzeti korábbi hírnevéhez méltón ismét a magyar kulturális élet szerves részévé váljon és kedvelt tartózkodási helye legyen ne csak a külföldi, de hazai vendégeinknek is.”

Művészek találkozóhelye

A Hotel Nemzeti különleges történelmi múlttal rendelkezik, hiszen a 116 éves épület az 1900-as évek elején a szomszédságában álló Nemzeti Színház miatt a művészvilág kulturális központja, a művészek kedvenc találkozó helye volt.

„A Hotel Nemzeti célja, hogy fontos és aktív szerepet játsszon Budapest kulturális és művészeti életében. A művészeti szellemiség nem csak a szálloda belsőépítészeti jegyeiben jelenik meg, de áthatja a rendszeresen megrendezésre kerülő kulturális és gasztronómiai rendezvényeket is. Ezt a szellemiséget erősíti továbbá azon kezdeményezésünk is, hogy az épület halljában és közösségi tereiben teret adunk időszakos magyar modern művészeti alkotások bemutatására. A koncepció külön érdekessége, hogy a hotel 2 lakosztálya is része a kiállításoknak, így az itt lakó vendégek azt egy kicsit saját magukénak is érezhetik” - emelte ki Vaszily Edit, a Hotel Nemzeti igazgatója.

„Ez talán az egyetlen olyan hotel Magyarországon, mely saját, egyedi koncepciójának köszönhetően nem csak szállodaként funkcionál, hanem a művészeteket is pártolja. Ennek jegyében alakult meg a Nemzeti Művész Klub is, melynek célja, a kultúra különböző területein alkotó ismert művészek összefogása egy pártolói rendszer keretében.”

A hotel gazdag kulturális kínálatán túl változatos kulináris élményt is kínál. Bárja széles skálán mutatja be a magyar konyha ízvilágát és gasztronómiai sajátosságait újragondolt főzési és tálalási móddal, valamint hangsúlyos szerepet kap a Hungarikumok, a magyar prémium termékek bemutatása is. Gazdag borkínálata a magyar borvidékek legjobbjaiból összeállított – időről-időre megújuló- szelekciót tartalmazza.

MGALLERY

A világszerte több mint 50 hotelt számláló MGallery az Accor Csoport felső kategóriás kollekciója. Az Accor Csoport a világ első számú hotelüzemeltetője: mintegy 92 országban 3500 hotelt foglal magában. Az MGallery kollekcióhoz tartozó hotelek mindegyike egyedülálló személyiséggel és történettel büszkélkedhet, amelyet a vendégek a hotel építészeti megoldásain, a belső dizájnon, valamint a szolgáltatásokon keresztül tapasztalhatnak meg. Minden egyes hotelt a kollekció három jellegzetes atmoszférájának egyike ihletett.

Egyes hotelek az “örökség” szellemét közvetítik, tele történelmi vonatkozásokkal. Más hotelek egy-egy olyan stílust tükröznek, amely egyfajta aláírása annak a művésznek, aki közreműködött a hotelre jellemző egyedi esztétikai világ megalkotásában. Megint más hotelek pedig a pihenésről szólnak, természetközeli vagy városi környezetben. A kollekcióhoz tartozó minden egyes hotel célja, hogy emlékezetes pillanatokat nyújtson a vendégeinek.

Kristin Scott Thomas, a márka nagykövete

A koncepció egyik alappillérét alkotja az MGallery nagykövetének személye, Kristin Scott Thomas angol származású, francia színésznő, akit világszerte jól ismer a közönség. A magyar közönség számára az egyik legismertebb filmje Az angol beteg (1996), amiben Oscar díjra jelölték, legjobb női főszerepben.

Eleganciája, előkelő kisugárzása, kifinomult stílusa, dinamizmusa, szakmai elismertsége és nemzetközi szereplése hűen képviseli a márkát. A színésznő maga is megtapasztalta már számos városban az MGallery élményt, melyekről szívesen be is számol a szállodák útmutatóiban, illetve nagyköveti munkájának része, hogy a márka jelentősebb eseményein is részt vesz.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?